تجمع برخی از سپرده گذاران افضل توس مقابل شعب بانک آینده

نمایه بانک : بانک آینده در راستای اعطای مسوولیت مدیریت دارایی و بدهی تعاونی افضل توس تاکنون تکلیف سپرده های تا سقف سه میلیون تومان این تعاونی اعتباری را مشخص کرده و برای ادامه روند تعیین تکلیف مابقی سپرده ها نیز طرح پیشنهادی خود برای تعیین تکلیف سپرده ها تا سقف 100 میلیون تومان را به نهادهای مربوطه ارائه کرده است.این در حالی است که برخی از سوء استفاده کنندگان در فضای مجازی با تحریک سپرده گذاران تعاونی افضل توس در جهت تخریب چهره بانک آینده و سایر بانک ها و موسسات متولی ساماندهی تعاونی های اعتبار هستند.
  • چهارشنبه 10 آبان 1396 ساعت 4:22

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک آینده ، ساماندهی تعاونی های اعتبار فاقد مجوز در سال جاری رنگ و بوی جدی تری به خود گرفته و چند بانک و موسسه در این باره متولی مدیریت دارایی و بدهی این تعاونی های اعتبار شده اند.

این در حالی است که عصر روز گذشته در یک هزار و دویست و چهلمین جلسه شورای پول و اعتبار، آخرین وضعیت تعاونی‌های غیرمجاز فرشتگان، افضل توس، وحدت، البرز ایرانیان و ثامن‌الحجج و گزارش اقدامات انجام شده توسط بانک مرکزی به استحضار اعضای شورای پول و اعتبار رسید. 

بانک تجارت متولی تعاونی البرز ایرانیان،بانک آینده متولی تعاونی افضل توس و موسسه ملل نیز متولی ساماندهی تعاونی وحدت (آرمان) شده اند.

هر یک از این تعاونی های اعتبار شرایط و مشکلات و موانع خاص خود را دارند و در شرایط فعلی اقتصاد کشور که فشار های زیادی بر روی بانک ها است،مدیریت ساماندهی این تعاونی های اعتبار را برعهده گرفته اند.

ضمن اینکه دو بانک پارسیان و صادرات نیز پیش از این متولی مدیریت دو تعاونی ثامن الحجج و میزان شده بودند.

ساماندهی و رسیدگی به امور تعاونی های اعتبار که هر یک شرایط خاص خود را دارند، کار راحتی به نظر نمی رسد و به سرانجام رسیدن این موضوع نیازمند همدلی و همراهی همه دستگاههای ذیربط و حتی سپرده گذاران این تعاونی ها است.

بعنوان مثال بانک آینده که متولی مدیریت دارایی و بدهی تعاونی افضل توس شده است، با پرداخت مبلغ تا سقف ۳ میلیون تومان آن هم در شرایطی که هنوز کار شناسایی دارایی و بدهی این تعاونی تمام نشده است، بیش از ۸۵ درصد سپرده های این تعاونی را تعیین تکلیف کرده است.

این در حالی است که بانک آینده برای ادامه روند تعیین تکلیف مابقی سپرده های تعاونی افضل توس، طرح پیشنهادی خود برای تعیین تکلیف سپرده ها تا سقف 100 میلیون تومان را به دستگاههای مربوطه ارائه کرده و منتظر تائید و دستور پرداخت است.

اما با وجود این مسائل برخی سوءاستفاده کنندگان در فضای مجازی در حال تهییج و ایجاد نگرانی برای سپرده گذاران این تعاونی و در نهایت برگزاری تجمعات در مقابل شعب بانک هستند.

این در حالی است که بارها مسوولان تاکید کرده اند که دو بانک آینده و تجارت و موسسه ملل تنها مدیریت دارایی و بدهی تعاونی های افضل توس،البرز ایرانیان و وحدت هستند و قطعا وقتی دارایی جدیدی شناسایی و به تائید بانک مرکزی و مراجع قضایی رسید، امکان پرداخت سپرده ها را دارند.

باید توجه داشت وقتی بانک آینده برای پرداخت مبلغ تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان سپرده گذاران افضل توس اعلام آمادگی می کند، یعنی اینکه در تلاش برای ساماندهی سریع تر وضعیت افضل توس است و بنابراین سپرده گذار نیز بدون توجه به شایعات و ایجاد تجمعاتی که سودی برای آنها ندارد، کمی صبر پیشه کرده و اجازه دهند بانک آینده و دو بانک و موسسه درگیر ساماندهی سه تعاونی مذکور در فضای آرام کار را به سرانجام برسانند.

منبع : اخبار بانک


ثبت نظر

ارسال