کلیات طرح تجمعات تصویب شد

نمایه بانک : رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، از بررسی عملکرد ناجا با حضور فرمانده کل نیروی انتظامی، مسکوت ماندن طرح اصلاح ماده 10 احزاب و تصویب کلیات طرح تجمعات در نشست امروز یکشنبه کمیسیون خبر داد.
  • یکشنبه 25 آذر 1397 ساعت 20:0

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از خانه ملت، محمدجواد کولیوند گفت: سردار اشتری با حضور در نشست امروز گزارشی در مورد عملکرد ناجا ارایه کرد، در این گزارش به مسائلی چون بودجه ناجا، وضعیت نیروی انسانی، تجهیزات و رفاه، کمبود کلانتری‌ها و مرزها پرداخته است.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، افزود: حضور نیروی انتظامی در مراسم اربعین و سفر زوار به کربلا نیز در حضور فرمانده نیروی انتظامی بررسی شد، نمایندگان در مورد حوادث اخیر در کازرون و اهواز و تجمعات سوالاتی از سردار اشتری پرسیدند.
وی تصریح کرد: نیروی انتظامی در این تجمعات حضور موثری داشته و با وجود کمبود نیروی انسانی و تجهیزات به موقع ورود و ساماندهی کرده است. در این نشست به کمک های بودجه‌ای مجلس به ناجا نیز پرداخته شد.

**طرح اصلاح ماده 10 احزاب برای دو ماه مسکوت ماند/کلیات طرح تجمعات تصویب شد
کولیوند یادآور شد: طرح اصلاح ماده 10 احزاب نیز از سوی یکی از نمایندگان مطرح شد اما با توجه به اینکه پیش از این طرحی با همین محتوا از سوی آقای میرزایی نیکو و خانم مافی ارایه و مصوب شده بود، طرح مذکور برای دو ماه مسکوت ماند تا طرح مصوب تعیین تکلیف نهایی شود.
رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: طرح تجمعات و راهپیمایی‌ها نیز از سوی آقای مازنی ارایه شد، نکات مثبت و منفی این طرح در کمیسیون مورد بررسی و در نهایت کلیات آن تصویب شد، لذا به کارگروه احزاب ارایه شد تا در حضور وزارت کشور و اطلاعات و نیروهای مسلح 25 ماده آن به صورت جزئی مورد بررسی قرار گیرد.

**وام تسهیل ازدواج جوانان را مجدانه پیگیری می‌کنیم
همچنین رئیس فراکسیون احزاب و تشکل‌های مجلس با تأکید بر لزوم توجه به ایده‌پردازی‌های جوانان گفت: وام تسهیل ازدواج جوانان را مجدانه پیگیری می‌کنیم.
مهدی شیخ در نشست هم اندیشی فراکسیون احزاب و تشکل‌های مجلس شورای اسلامی با نمایندگان منتخب مجمع ملی سمن‌های جوانان اظهار داشت: جوان یعنی صراحت، جسارت و انرژی؛ نباید این ویژگی‌ها را از جوانان بگیریم زیرا ایده جوانان می‌تواند منشأ حل بسیاری از مشکلات کشور باشد.
رئیس فراکسیون احزاب و تشکل‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص درخواست جوانان برای ایجاد ردیف اعتباری مجمع جوانان در بودجه سال آینده بیان کرد: از آنجایی که این مجمع در سال‌های گذشته تشکیل نشده بود بودجه‌ای نیز برای آن در نظر نمی‌گرفتند ولی تلاش می‌شود تا در قانون بودجه سال آینده این موضوع گنجانده شود.
وی با اشاره به خرسندی جوانان از تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان افزود: امیدواریم نیروهای بازنشسته که مشاغل را در اختیار دارند به صورت مناسبی جابه‌جا شوند.
شیخ با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از معاونت جوانان وزارت ورزش حمایت می‌کند، ادامه داد: نمایندگان مجلس حامی جوانان هستند و باید با ساز و کارهای غلط مقابله کنیم.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست سهمیه ورود بانوان به مجلس یادآور شد: قائل شدن سهمیه برای ورود زنان به مجلس نوعی تبعیض مثبت است که دیدگاه‌های موافق و مخالف زیادی در خصوص آن وجود دارد.
رئیس فراکسیون احزاب و تشکل‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وام تسهیل ازدواج جوانان را مجدانه پیگیری می‌کنیم، بیان کرد: طرح مشاوران جوان در دولت اجرا می‌شود و نمایندگان مجلس نیز اکثراً از جوانان به عنوان مشاور استفاده می‌کنند.
شیخ اظهار داشت: وزیر ورزش را برای حضور در این نشست دعوت کرده بودیم که به علت عدم حضور سلطانی‌فر، وی از این فراکسیون کارت زرد می‌گیرد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید اقداماتی را انجام دهیم که منجر به ناامیدی جوانان شود. متأسفانه به دلیل ضعف در اطلاع رسانی جوانان از ظرفیت‌هایی که وجود دارد استفاده نمی‌کنند.

**سن جوانی از 18 تا 35 سال تعیین شده است
محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ابتدای این دیدار اظهار داشت: مجمع ملی سمن‌های جوانان به تصویب شورای عالی جوانان رسیده و اساسنامه مجمع تهیه شده است و منعی برای ثبت این مجمع وجود ندارد.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: سن جوانی از 15 تا 29 سال بود که بنا بر درخواست ما و اخذ نظر 32 دستگاه مختلف، شورای عالی جوانان سن جوانی را از 18 تا 35 تعیین کرده است.

**سازمان ملی جوانان باید احیا شود
پروانه مافی نیز در ادامه با اشاره به اینکه وزارت ورزش زیرساخت‌های بسیار خوبی برای جوانان تهیه کرده است، اظهار داشت: قانون تسهیل ازدواج جوانان تصویب شده بود اما برای اجرای دقیق آن به نظارت نیاز دارد که برای اجرا نظارت بیشتر انجام خواهد شد.
نایب رئیس فراکسیون احزاب و تشکل‌های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سازمان ملی جوانان باید احیا شود تا امور جوانان را پیگیری کند.

**قانون مدیریت خدمات کشوری اصلاح شود
سیدفرید موسوی ضمن ارزیابی مثبت از عملکرد تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان یک مطالبه و نیاز جامعه بود ولی این قانون تمام مشکلات نظام اداری را حل نکرده است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قانون مدیریت خدمات کشوری هم باید اصلاح شود تا مشکلات این حوزه بیش از پیش رفع شود.

**نبض و حیات کشور به جوانان بستگی دارد
سیده حمیده زرآبادی با بیان اینکه مجلس برای احیای سازمان ملی جوانان طرح داده است اما با لایحه دولت تداخل داشته که به همین دلیل این موضوع در دستور کار قرار نگرفت، اظهار داشت: اکنون با تعیین تکلیف لایحه دولت پس از مدتی طرح مجلس برای احیای سازمان ملی جوانان دنبال خواهد شد.
عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه نبض و حیات کشور به جوانان بستگی دارد، بیان کرد: قانون نظام مدیریت نیز باید در کنار قانون منع به کارگیری بازنشستگان ایجاد شود تا هر دو قانون وضعیت فعلی را سامان بیشتری دهند.

**رمز ساماندهی وضعیت جوانان؛ هر ایرانی یک شغل
علی وقف چی با تأکید بر لزوم اعتماد به جوانان اظهار داشت: همان طور که در زمان 8 سال جنگ تحمیلی به جوانان اعتماد شد و کشور سربلند از این دوره عبور کرد امروز نیز باید به طور واقعی جوانان را بپذیریم.
نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تنها راهکار خروج از وضعیت فعلی ساماندهی جوانان است و برای این امر باید برای هر ایرانی یک شغل ایجاد کنیم.

**میانگین سنی مجلس دهم کاهش یافته است
زهرا ساعی در ادامه با بیان اینکه میانگین سنی مجلسی دهم کاهش یافته است، گفت: اعتماد عمومی به جوانان بیشتر شده است.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقویت احزاب برای آینده کشور ضروری است، گفت: جوانان می‌توانند برای تقویت احزاب نقش موثری را ایفا کنند.


ثبت نظر

ارسال