پیشنهاد تقویت فروشگاه‌های بزرگ برای کاهش قیمت کالا

نمایه بانک : یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تقویت فروشگاه‌های بزرگ را موجب ایجاد رقابت در بازار کالا و در نتیجه کاهش قیمت اجناس دانست.
  • یکشنبه 2 دی 1397 ساعت 11:34

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا، احمد انارکی محمدی با اشاره به وظیفه سازمان حمایت از مصرف کننده برای قیمت‌گذاری و نظارت بر قیمت‌ها گفت: با توجه به افزایش غیرمعقول و حباب‌گونه قیمت دلار در مقطعی، فروشنده‌ها یا از سر سودجویی و یا از ترس این که دیگر نتوانند اجناس‌شان را با قیمت پایین خریداری کنند، جنس ارزان خود را گران فروختند و حالا که دلار پایین آمده قیمت‌هایشان را پایین نمی‌آورند.

وی افزود: بخشی از این موضوع به فرهنگ فروشنده‌ها مربوط است که در این زمینه نیاز به نظارت سازمان حمایت از مصرف کننده وجود دارد بنابراین به نظر می‌رسد در برخی اقلام پرمصرف مثل لبنیات پروتئین و مصرف روزانه خانوارها باید به صورت ضربتی وارد شد، قیمت تعیین کرد و فروشگاه‌های بزرگ مثل رفاه و شهروند را تقویت کرد. مغازه‌دارها هم مجبور هستند در این رقابت قیمت را پایین بیاورند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: این موضوع در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مطرح شد که قیمت‌ها باید کاهش پیدا کند تا به قیمت واقعی برسد.

انارکی در پایان گفت: البته نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که موضوع حمل و نقل، خدمات و بحث کامیون‌ها هم با افزایش قیمت مواجه بوده که باید در این زمینه نیز وارد شویم و قیمت‌ها را کنترل کنیم تا تب و تاب بازار گرفته شود.

 

ثبت نظر

ارسال