ارزآوری 320 هزار دلاری یک شرکت در خراسان شمالی

نمایه بانک : یک شرکت تولید قطعات صنعتی در خراسان شمالی موفق به انجام کاری شد که نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه بی‌سابقه بوده و موجب جلوگیری از خروج 320 هزار دلار ارز از کشور شده است.
  • یکشنبه 9 دی 1397 ساعت 13:49

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا ،علیزاده -مدیرعامل شرکت آذین فورج اسفراین- در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این شرکت در مجاورت مجتمع صنعتی اسفراین واقع شده و ظرفیت تولید سالیانه آن 20 هزار تن انواع قطعات صنعتی است.

وی تاکید کرد: قطعات آلیاژی تولید شده در واحدهای تولیدی این شهرستان با نمونه‌های خارجی رقابت می‌کند.

وی افزود: این شرکت با دارا بودن 15 خط تولیدی فورج سبک و سنگین، قریب به 60 دستگاه تراش، فرز و بورینگ CNC ، معمولی، سنگین و نیمه‌سنگین در راستای بهبود کیفیت محصولات گام برداشته است.

علیزاده ادامه داد: فورج سبک و سنگین در تمامی صنایع، تولید لوله جدار ضخیم و بدون درز، تولید سیلندر، انواع رینگ، لوله‌های آلیاژی و زنگ نزن، ماشین‌کاری و سوراخ‌کاری عمیق، ماشین‌کاری و مونتاژ قطعات خودرو و تسمه ارت ضد سرقت از اهم تولیدات و فعالیت‌های این شرکت است.

وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که توسط این شرکت انجام می‌شود ماشین کاری و سوراخ‌کاری قطعه 60 تنی مربوط به یک آپ‌رول شرکت فولاد مبارکه است، این قطعه دارای 5.3 متر طول و 1.6 متر قطر بوده که تا پیش از آن از کشورهای خارجی وارد می‌شد، صنعتگران این شرکت پس از چهار ماه تلاش و کار مستمر موفق به انجام عملیات سوراخ‌کاری این قطعه شدند که این اقدام نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه بی‌سابقه بوده و موجب جلوگیری از خروج 320 هزار دلار ارز از کشور شده است.

علیزاده اظهار کرد: از سوی دیگر این شرکت توانسته نیاز بسیاری از صنایع مختلف به ویژه صنایع پالایشگاهی، نیروگاهی، پتروشیمی، نفت، گاز و تاسیسات به لوله‌های فولادی و زنگ نزن برخی اتصالات را بر طرف سازد و در همین راستا موفق به تولید باکیفیت ترین لوله‌های فولادی خاص و برخی اتصالات از قبیل انواع فلنج، کوپلینگ، انواع کاهنده، درپوش و ...نیاز صنایع زیربنایی در این بخش شده است.

وی گفت: انجام عملیات سوراخ‌کاری عمیق تا قطر داخل 1.5 متر در طول 10 متر از دیگر توانایی‌های شرکت فوق است، تکنیک منحصر به فرد این شرکت در زمینه سوراخ‌کاری عمیق در اداره ثبت اختراعات به ثبت رسیده است.




ثبت نظر

ارسال