اختصاص ٣٠ میلیارد تومان برای حل فوری مشکلات سیل زدگان استان گلستان از سوی دولت

نمایه بانک : وزیر امور اقتصادی دارایی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گنبد کاووس که با هدف بررسی وضعیت امداد رسانی و کمک به آسیب دیدگان سیل استان گلستان برگزار شد، گفت: دولت به هر یک از استان های سیل زده مبلغ پنج میلیارد تومان تنخواه تخصیص داده است که این مبلغ با توجه به حجم خسارات برای استان گلستان بالغ بر ٣٠ میلیارد تومان می باشد.
  • یکشنبه 4 فروردین 1398 ساعت 18:41

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از شادا، دکتر فرهاد دژپسند در این نشست ضمن دست مریزاد به اعضای ستاد مدیریت بحران و مدیران مرتبط با این ستاد، گفت: با وجود اینکه سیل اخیر چندین برابر سیل سال ١٣٧١ و ١٣٨٠ بود، اما خوشبختانه تا کنون خسارت جانی در گنبد کاووس گزارش نشده است.

وی در ادامه ضمن تقدیر از  ورود به موقع مدیران مرتبط به مسئله ، اظهار داشت: طبیعی بود که این حجم از سیل، آثار تخریبی زیادی داشته باشد که خوشبختانه با تدبیر و دلسوزی مدیران محلی و ملی  و هدایت های انجام شده ، استان به آرامش نسبی رسیده است. 

دژپسند عدم سرویس دهی در حد مطلوب را در ابعاد چنین حادثه ای ، امری اجتناب ناپذیر دانست و افزود: اینکه امروز در گنبد کاووس هیچ گزارش مصدومیت و خسارت جانی نداشتیم، نشان از مدیریت مسئولانه و انجام تدابیر صورت گرفته در این راستا بوده است. 

وزیر اقتصاد با بیان اینکه زندگی در شرایط اضطرار در گل و لای بسیار بغرنج است، تاکید کرد: مدیران تا عصر روز سه شنبه تمامی برآوردهای خسارات وارده را به مرکز اعلام کنند تا هرچه سریع تر رسیدگی و اقدامات مقتضی عبور از شرایط به وجود آمده، اتخاذ شود.

وی همچنین ضمن تشکر از رسانه های گروهی که در طول وقوع سیل اخیر تا کنون در کنار سایر نیروهای امدادی و مدیریت بحران به خوبی ایفای نقش کرده اند از ایشان خواست با انعکاس  مناسب حجم فعالیت ها، عملیات و دلسوزی های مدیران منطقه ای به مردم روحیه داده و آنها را دلگرم کنند تا اندکی از آلامشان کاسته شود.

در پایان جلسه، اعضای ستاد مدیریت بحران به بیان نقطه نظرات خود در این خصوص پرداختند.
در ادامه سفر وزیر اقتصاد به استان گلستان،  وی از محل اسکان موقت سیل زدگان در مسجد و نیز سالن ورزشی  محمد آباد بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.


ثبت نظر

ارسال