کمیته امداد امسال 16 هزار طرح اشتغالزا اجرا کرد

نمایه بانک : مدیرکل طرح های اقتصادی کمیته امداد امام (ره) گفت: 16 هزار طرح اقتصادی اشتغالزا از ابتدای امسال تاکنون توسط این نهاد اجرا شده که منجر به ایجاد 17 هزار و 900 فرصت شغلی شده است.
  • شنبه 3 شهریور 1397 ساعت 13:30

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایرنا، علی اکبر خادمی روز شنبه در کارگروه ترسیم برنامه عملیاتی اشتغال کمیته امداد امام خمینی لرستان که با حضور مدیران مناطق و کارشناسان اشتغال استان در خرم آباد برگزار شد، افزود: برای این میزان طرح ، اعتباری معادل هزار و 750 میلیارد ریال صرف شده است.
وی به برنامه راهبردی عملیاتی اشتغال کمیته امداد اشاره کرد و گفت: با اجرای این برنامه در سه بخش ملی، برنامه های فرا نهادی و برنامه های بومی ارتقای عملکرد و بهبود اشتغال پایدار انجام خواهد شد.
خادمی مهمترین آسیب های اشتغال خرد مددجویان تحت حمایت را سطح درآمد پایین ،تسهیلات ناکافی، عدم پیوند با صنایع بزرگ، وجود فروشگاه های زنجیره ایی با تخفیفات ویژه و عدم تشخیص مشاوره صحیح دانست.
وی افزود: در برنامه راهبردی عملیاتی جدید با اجرای پروژه های توانمندسازی، مدل سازی ، ارتقای منابع انسانی، طرح الگوی نوین اشتغال، آمایش اشتغال، نظام هوشمند نظارت، استعداد سنجی، تامین منابع مالی، نیاز سنجی آموزشی و ایجاد بستر بازار فروش ، هدر رفت منابع کمتر، و طرح ها پایدارتر می شوند.
مدیرکل طرح های اقتصادی کمیته امداد از اجرای اصلاحات زیر ساختی در حوزه اشتغال خبر داد و گفت: بررسی ظرفیت های مکانی،مشاوره شغلی، نیاز سنجی آموزش، تامین منابع مالی، هوشمندسازی نظارت و تشکیل قرارگاه جهادی ایجاد اشتغال امیرالمومنین(ع) از برنامه های تحولی اشتغال این نهاد است.
وی رویکرد نوین اشتغال کمیته امداد را مبتنی بر ارتقای بهبود عملکرد وبهره گیری از ظرفیت های استانها دانست وافزود: با اجرای الگوی جدید کسب وکار از هدر رفت منابع جلوگیری و طرح های اشتغال پایدارتر می شوند.
خادمی با اشاره به اجرای یک و نیم میلیون شغل در دهه 90 توسط کمیته امداد با اعتبار 73 هزار میلیارد ریال ، گفت: در سال 96تعداد 152 هزار فرصت شغلی با اجرای 136 هزار طرح و اعتبار 23 هزار میلیارد ریال اجرا شده است.
مدیرکل طرح های اقتصادی کمیته امداد به کاریابی برای 300 هزار نفر از مددجویان واجد شرایط توسط بنگاه های اقتصادی وتولیدی تا پایان سال 95 اشاره کرد وافزود: در سال 96 نیز تعداد 18 هزار نفر از افراد متخصص در زمینه های مورد نیاز کار آفرینان با معرفی این نهاد جذب بازار کار شده اند.
وی به برنامه های آموزشی ،ترویجی و مهارت آموزی کمیته امداد اشاره کرد و گفت: از ابتدای شروع فعالیت های اشتغال این نهاد (سال 74) تا پایان سال 95بیش از 3 میلیون 300 هزار نفر از برنامه های آموزشی بهره مند شده اند.
جاسم محمدی فارسانی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان لرستان نیز در جمع مدیران وکارشناسان حوزه اشتغال این نهاد به اهمیت آموزش های نوین کسب وکار در توانمندسازی مددجویان اشاره کرد و افزود: برنامه نیازسنجی آموزشی این نهاد در استان تدوین شده است.
وی به اجرای 950 فرصت شغلی از ابتدای سالجاری در استان اشاره کرد وافزود: این تعداد اشتغال با هزینه 120 میلیارد ریال از منابع داخلی امداد وتسهیلات بانکی استفاده شده است.
فارسانی به بررسی ظرفیت های شغلی روستائیان وعشایر اشاره کرد و افزود: 830 میلیارد ریال اعتبارات اشتغال صندوق روستایی وعشایری به مددجویان واجد شرایط تخصیص یافته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی لرستان از استقبال مددجویان ساکن در روستا و عشایر از طرح های اشتغال صندوق اشاره کرد وافزود: تا کنون 70 درصد اعتبارات بر اساس نیازسنجی و تایید در سامانه کارا ثبت شده اند و در نوبت اخذ تسهیلات ارزان قیمت قرار دارند.
1920/6060


ثبت نظر

ارسال