آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله‌زده / پیگیری تسهیلات اصناف

نمایه بانک : معاون استاندار کرمانشاه گفت: با بازگشت فضای زندگی و کسب و کار به مناطق زلزله زده، کانکس‌ها جمع آوری یا از مردم خریداری می‌شود.
  • پنجشنبه 17 خرداد 1397 ساعت 11:45

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایبنا، سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما ­گفت: مردم کم کم­ به خانه هایشان در مناطق زلزله زده بر می گردند و فعلا کار جمع آوری و ساماندهی چادرها و کانکس های اضافی در حال انجام است. برنامه بنیاد مسکن نیز این است که کانکس هایی که در اختیار مردم است را خریداری کند و این کار بودجه مجزا می خواهد.

سالاری افزود: برای بازسازی واحدهای صنفی وام در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته است اما آنهایی که تاسیسات و تجهیزاتشان در زلزله آسیب دیده است اگر تجهیزاتشان بیمه بوده باشد می توان از طریق بیمه برای آنها اقدام کرد در غیر این صورت دنبال این هستیم که شاید از طریق تسهیلاتی بتوانیم به انها کمک کنیم.

کمبود مصالح در مناطق زلزله زده نداریم

جودی مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن هم گفت: کمبود مصالح در مناطق زلزله زده نیست و فقط در بحث بتن به سبب حجم بالای ساخت و ساز از استان های دیگر نیز کمک می گیریم و ایستگاه های بتن سازی را افزایش خواهیم داد و فعلا هم کارگاه های تولید بتن به صورت دو شیفته فعالیت می کنند.

جودی افزود: درخصوص فولاد به دلیل نوسان قیمت با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم وزارت صنعت با همتی ویژه ما را در تهیه و تامین فولاد کمک کند. مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن گفت: در کار ساخت و ساز­ اولویت ما استفاده از پیمانکاران بومی بود منتهی با توجه به حجم خسارت مجبور شدیم از پیمانکاران سایر استانها هم استفاده کنیم که طبیعتا دستمزد آنها با توجه به هزینه تهیه غذا و محل اسکان اندکی بیشتر است.

وی در مورد تامین سیمان رایگان مناطق شهری کوهبنان هم گفت: مهندس سعیدی کیا موافقت کرده اند و از یکی دو روز آینده به ازای هر واحد ۸ تن سیمان رایگان در اختیار مناطق آسیب دیده کوهبنان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن همچنین تاکید کرد: به هیچ وجه کیفیت را فدای سرعت نمی کنیم و نظارت چند لایه بر انجام کار داریم و درصورتی که ساخت خانه ای کیفیت نامناسب داشته باشد در صورت لزوم دستور تخریبش را خواهیم داد.­

مردم بعد از ساخت واحدشان زودتر برای باز پرداخت وام ­ مراجعه کنند

سعیدی مدیرکل مدیریت بحران کرمان هم با بیان این که در تامین مصالح اقدامات خوبی شده و مشکلی نیست، افزود: سه واحد تولید بتن در کوهبنان راه اندازی شده و از نظر تولید بتن باکیفیت مشکلی نداریم و آزمایشگاه ها بر کیفیت بتن تولیدی به طور مستمر نظارت دارند.

سعیدی گفت: سیمان رایگانی که با دستور مهندس سعیدی کیا به منطقه داده شده در روستای گور توزیع شد. مدیرکل مدیریت بحران کرمان همچنین درباره بازپرداخت وام ها هم گفت: دوران مشارکت ساخت را مردم جزو دوران تنفس وام تلقی می کنند که این اشتباه است و دوران مشارکت در ساخت حداکثر ۳ سال است و بهتر است مردم بعد از ساخت واحدشان زودتر برای باز پرداخت ­و قسط بندی تسهیلات مراجعه کنند تا مشمول پرداخت سود بیشتر نشوند.

سعیدی درباره وام بلاعوض هم گفت: برای این که مردم تشویق شوند و زودتر واحدهایشان را بسازند این وام بعد از تمام شدن ساخت و ساز در اختیار آنها قرار می گیرد.


ثبت نظر

ارسال