اجرای قانون جدید صدور چک تا چه حد اجرایی شد...

نمایه بانک : دسترسی به خدمات سامانه صیاد از طریق پیامک امکانپذیر شده و هر شخص که یک چک برگشتی داشته باشد، حساب وی قفل شده و دیگر امکان صدور چک ندارد
  • پنجشنبه 15 اردیبهشت 1401 ساعت 12:0

خبرنگار: نازیلا محمدی 

 

به گزارش نمایه بانک ، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی جزئیات تمام اقداماتی که برای صدور چک بر اساس قانون جدید صدور چک انجام شده گفت : قانون جدید چک 17 تکلیف را برای شبکه بانکی مقرر کرده که  از میان آنها ، 11 مورد به طور کامل انجام شده است . مهمترین این موارد ثبت چک صادر شده در سامانه صیادی بود. 

 

محرمیان در ادامه افزود : در سال گذشته ،  180 میلیون فقره چک جدید صادر شده که 65 میلیون فقره آن در سامانه صیاد ثبت شده است. تا قبل از اجرای این قانون شرایط به این شکل بود که  اگر چک در بازار 10 دست می‌گشت کسی خبردار نمی‌شد و ابزاری برای پولشویی و فرار مالیاتی و سایر تخلفات بود که خوشبختانهاین مشکلات با اجرایی شدم موارد 11 گانه برطرف شد. 

 

همچنین در خصوص مسدودی وجوه در سایر بانک‌ها، بزرگترین مشکال این بود که باید به صورت همزمان در کلیه بانک‌ها انجام می‌شد. اکنون این خدمت در 25 بانک عملیاتی شده و قرار است در هفته آینده مانوری را در این باره برگزار کنیم. ثبت چک توسط خودپردازها از سوی بانک مرکزی اجرا شده و 15 بانک به این سرویس متصل اند و سایر بانک‌ها نیز به تدریج متصل خواهند شد.

 

کندی پیامک ها برطرف شده و  تاکنون 90 هزار چک از این طریق عملیاتی شده و بتدریج بین مردم رواج بیشتری پیدا می کند.


ثبت نظر

ارسال