انواع سپرده گذاری در بانک ایران زمین

نمایه بانک : در حال حاضر سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت بانک شامل ؛ سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی با نرخ سود علی الحساب 10 درصد ، سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه سه ماهه با نرخ سود علی الحساب 12 درصد و سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه شش ماهه با نرخ سود علی الحساب 14 درصد است. سپرده سرمایه گذاری با سررسید یکسال با نرخ سود علی الحساب 16 درصد و سپرده سرمایه گذاری با سررسید دوسال با نرخ سود علی الحساب 18 درصد است.
  • چهارشنبه 2 شهریور 1401 ساعت 14:30

خبرنگار : نازیلا محمدی

به گزارش نمایه بانک ، در حال حاضر سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت بانک شامل ؛ سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی با نرخ سود علی الحساب 10 درصد ، سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه سه ماهه با نرخ سود علی الحساب 12 درصد و سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه شش ماهه با نرخ سود علی الحساب 14 درصد است.

ردیف

نوع سپرده

نرخ سود علی الحساب

1

سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی

%10

2

سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه سه ماهه

%12

3

سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه شش ماهه

%14

 

شرایط افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت عبارتند از:

  • حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت به نام اشخاص حقیقی یا حقوقی با مدارک مورد نیاز و با حداقل مبلغ یکصد هزار ریال افتتاح می شود.
  • هرشخص حقیقی که به سن 18 سال تمام رسیده باشد یا حکم رشد وی از طرف دادگاه صالحه صادر شده باشد می تواند به نام خود در بانک، سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت افتتاح نماید.
  • افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت با حق برداشت از حساب توسط مادر به نام فرزند صغیر خود در صورتی مجاز است که مادر، وصی و یا قیم فرزند صغیر خود باشد.
  • افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت توسط اشخاص (غیراز ولی، وصی و قیم) به نام خودشان و همچنین مادر به نحوی که پدر نتواند از موجود حساب افتتاح شده استفاده نماید، با تنظیم قرارداد وکالت و وصایت در قالب عهد و یا هبه امکان پذیر است.

 

 

سپرده های سرمایه گذاری مدت دار بانک ایران زمین شامل ؛ سپرده سرمایه گذاری با سررسید یکسال با نرخ سود علی الحساب 16 درصد و سپرده سرمایه گذاری با سررسید دوسال با نرخ سود علی الحساب 18 درصد می باشد.

ردیف

نوع سپرده

نرخ سود علی الحساب

1

سپرده سرمایه گذاری با سررسید یکسال

%16

2

سپرده سرمایه گذاری با سررسید دوسال

%18

 

در صورت مفقود شدن یا سرقت برگ سپرده سرمایه گذاری بلند مدت،  صاحب حساب می تواند به شعبه ای که در آن سپرده گذاری کرده  مراجعه نموده و نسبت به تنظیم اقرارنامه در خصوص مفقودی برگه سپرده سرمایه گذاری  اقدام کند و شعبه نیز یک برگ سپرده را با همان شماره حساب و با مشخصات قبلی صادر و پس از مهر المثنی به صاحب حساب تحویل می نماید.

شرایط افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری بلند مدت

  • هرشخص حقیقی (18 سال تمام) یا حقوقی می تواند با ارائه مدارک مورد لزوم و حداقل مبلغ پانصد هزار ریال اقدام به افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری بلند مدت 1 تا 5 ساله نماید.
  • چنانچه سپرده گذار قبل از سررسید نسبت به دریافت قسمتی یا تمام سپرده اقدام نماید، مبلغ سود، حسب مدت با کسر نیم درصد نرخ سود سپرده متناظر در تاریخ افتتاح سپرده، پرداخت خواهد شد.
  • سایر شرایط مطابق سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت می باشد .

 

سپرده قرض الحسنه جاری بانک ایران زمین، از مهمترین ابزارها در مبادلات پولی و بازرگانی است که بر اساس قرارداد منعقده با متقاضی این نوع سپرده افتتاح می شود. برداشت و یا انتقال از این حساب از طریق چک، کارت های الکترونیکی و یا سایر ابزارهای مجاز انجام می پذیرد.

 

شرایط افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه جاری برای مشتریان بانک ایران زمین برای اشخاص حقیقی و حقوقی تعریف شده و مشتری بر اساس مفاد این شرایط نسبت به افتتاح حساب جاری اقدام می نماید و دسته چک را تحویل می گیرد. دارنده حساب جاری بانک ایران زمین می تواند در شعب بهم متصل در سراسر کشور بوسیله برگ چک، پرداخت های خود را در وجه خود یا دیگران انجام داده و یا وجوه خود را به این حساب واریز نمایند.

 

شرایط افتتاح حساب جاری برای شخص حقیقی  داشتن حداقل 18 سال تمام شمسی یا صدور حکم رشد از دادگاه صالح  ، نداشتن سابقه چک برگشتی، حصول اطمینان از رعایت مفاد ماده 21 قانون صدور چک ، نداشتن بدهی غیر جاری، معرفی فردی به عنوان وکیل برای شخص خاص  و نیز برای شخص حقیقی خارجی علاوه بر موارد فوق داشتن گذرنامه معتبر به همراه اجازه (پروانه) اقامت دائم و یا اشتغال الزامی است.

 

برای شخص حقوقی، دارا بودن شرایط افتتاح حساب جاری برای اشخاص حقیقی عضو هیات مدیره و اشخاص حقیقی که به نمایندگی از سایر اشخاص حقوقی در هیات مدیره عضو هستند و همچنین اشخاص حقیقی که به نمایندگی از شخص حقوقی مجاز به امضا هستند (به شرح مندرج در شرایط افتتاح حساب جاری برای شخص حقیقی) ، شخص حقوقی باید در داخل کشور و در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده و یا شرکت در شرف تاسیس باشد، ارائه مستندات مثبته در خصوص تاسیس و همچنین اختیارات و وظایف قانونی صاحبان امضای مجاز شخص حقوقی که به موجب قوانین خاص ایجاد شده و نیاز به ثبت در مرجع ثبت شرکت ها ندارد، ارائه تائیدیه از وزارت خارجه برای سفارت خانه ها ، سازمان ها و نهادهای بین المللی، نداشتن سابقه چک برگشتی، حصول اطمینان از رعایت مفاد ماده 21 قانون صدور چک، نداشتن بدهی غیر جاری از شرایط افتتاح حساب جاری است.

 

سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت مشترک، بدین ترتیب است که شخص یا اشخاص حقیقی می توانند به صورت مشترک، حساب های سپرده سرمایه گذاری افتتاح کنند.

 

برای حساب های مشترک باید نحوه و چگونگی برداشت از حساب به صورت انفرادی و یا مشترک تعیین و اعلام شود. همچنین نحوه و ترتیب استفاده از حساب و سود آن (برای سپرده های بلند مدت) مشخص شود. و نیز میزان سهم هریک از صاحبان حساب تعیین شود.

 

افتتاح حساب از طریق وکیل، قیم و وصی نیز بدین ترتیب است که قیم میتواند به نام صغیر، حساب سپرده افتتاح نماید، و با اجازه کتبی از اداره امور سرپرستی دادگستری می تواند از حساب برداشت نماید. در افتتاح حساب توسط قیم، وصی و یا از طریق وکالت، وکیل می تواند با ارائه وکالت نامه رسمی (ثبتی) موکل حساب سپرده به نام موکل خود در بانک افتتاح نماید. وصی می تواند براساس وصیت نامه و به حکم دادگاه برای وارث صغیر، حساب سپرده افتتاح نماید.


ثبت نظر

ارسال