توجه به نقش انسان در حفظ زمین از سوی بانک ایران زمین دنبال می شود

نمایه بانک : در چرایی توجه بانک ها به مساله محیط زیست باید گفت که یکی از شاخه هایی که در حوزه اقتصادی مورد توجه فعالان این عرصه است ، ارتباط معنا دار اقتصاد با محیط زیست است. ارتباط بانکداری به محیط زیست نیز شاخه ای نوپاست که در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
  • چهارشنبه 5 مرداد 1401 ساعت 12:45

به گزارش نمایه بانک ، در چرایی توجه بانک ها به مساله محیط زیست باید گفت که یکی از شاخه هایی که در حوزه اقتصادی مورد توجه فعالان این عرصه است، ارتباط معنا دار اقتصاد با محیط زیست است. ارتباط بانکداری به محیط زیست نیز شاخه ای نوپاست که در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

هدف کلی این ارتباط، پیشبرد اهداف اقتصاد سبز در صنعت بانکداری است و توجه و پرداختن به آن نیازمند یک مدیریت توانمند برای به ثمر رساندن برنامه هایی است که تعامل بانکداری با محیط زیست را به سوی ارتباطی پویا و استاندارد پیش می برد.

 

تلاش بانک ایران زمین برای ایجاد تحول در مفهوم زیست اجتماعی سالم و نقش این بانک در جذب نگاه مخاطب و مشتریان به این نگرش از سوی یک بانک دیجیتال، در این شرایط ستودنی است .

 

نقشی که با حضور این بانک در پویش های مختلف اجتماعی مانند پویش های زیست محیطی، حفظ منابع آبی کشور ، جنگل‌ها، کاهش مصرف انرژی، همکاری با سازمان محیط‌زیست و سازمان جنگل‌ها، مشارکت در ساخت مدرسه در مناطق محروم و آسیب‌دیده از سیل و زلزله و البته کمک به دانش آموزان کمتر برخوردار در جامعه ، سهمی در تعادل بخشی به اکوسیستم نه چندان مطلوب فعلی در زمینه های مختلف به انجام رسیده است.

 

محیط زیست برای بانک ایران زمین به معنای تمامی آن موجوداتی است که در کره زمین با یک زنجیره اکوسیستمی در تعامل اند و در این میان انسان از پررنگ ترین نقش برخوردار است.

 

نقش انسان به وسیله حضور و مسئولیت شناسی  افراد جامعه در حیطه وظایف اجتماعی و تعامل با سایر چرخ دنده های اکوسیستم طبیعی از سوی بانک ایران زمین دنبال شده است.

 

از اقدامات بانک ایران زمین در جهت سیاست های زیست محیطی این بانک می توان به کمپین «پیک زمین» اشاره کرد که بسیار هم مورد توجه دوست داران محیط زیست قرار گرفت. بانک ایران زمین با در دید قرار دادن شعار «همین یک زمین را داریم»، در تیلیغات خود ، تلاش کرد تا توجه فرد  فرد جامعه را به سوی جلوگیری از ایجاد مشکلاتی بیشتر برای محیط زیست و پیدا کردن راهکارهای تازه برای حفظ زمین از بلایایی که زمین را تهدید می کند، جلب کند و از این راه، گامی مهم در جهت کار فرهنگی در حوزه ارتباطی بانکداری و محیط زیست بردارد.

 

در دوره کرونا نیز این مسئولیت مهم پر رنگ تر شد و آموزش برای پیشگیری از کرونا،  در نقطه توجه بانک ایران زمین قرار گرفت و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های پرتلاش همواره در جهت خدمت رسانی با روش های نو و فناورانه،  به دنبال راهکاری برای مقابله با ویروس کرونا بوده و یاری به سیستم راه اندازی خط تولید واکسن  کرونا ساخت ایران، با نام کوو برکت توسط بانک ایران زمین به انجام رسید. همچنین راه اندازی پویش های اطلاع رسانی و آموزشی در زمینه کرونا از جمله اقدامات دیگر این بانک بوده است.

 

همچنین در زمینه اشاعه فرهنگ حفظ محیط زیست، در راستای کمپین پیک زمین خود در روز طبیعت با مشارکت پرسنل خود در مدیریت های شعب برخی استان ها اقدام به کاشت درخت در فضای سبز پرداخته اند.

 

نویسنده و خبرنگار: نازیلا محمدی

 


ثبت نظر

ارسال