برگزاری بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه با محوریت رونق اقتصادی و تحول دیجیتال

نمایه بانک : بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه با عنوان "نقش صنعت بیمه در رونق اقتصادی با محوریت تحول دیجیتال" با حضور مقامات کشوری و مسئولان و اساتید و متخصصان صنعت بیمه در مرکز همایش های دانشگاه الزهرا برگزار شد .
  • شنبه 13 آذر 1400 ساعت 23:30

نویسنده و خبرنگار: نازیلا محمدی

به گزارش نمایه بانک ، بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه با عنوان "نقش صنعت بیمه در رونق اقتصادی با محوریت تحول دیجیتال" با حضور مقامات کشوری و مسئولان و اساتید و متخصصان صنعت بیمه در مرکز همایش های دانشگاه الزهرا برگزار شد .

 

در ابتدای مراسم افتتاحیه دکتر کردبچه رئیس پژوهشکده بیمه ، با توجه به مسئولیت خویش در افتتاحیه  بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه در جایگاه سخنرانی قرار گرفت و این همایش را حرکتی ویژه در صنعت بیمه خواند و گفت: همایش ملی بیمه و توسعه که هر ساله شاهد برگزاری آن هستیم دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که مهمترین آن ایجاد بستری برای گفتگو و ارتباط درون صنعت بیمه است. چرا که در این همایش در کنار تبادل نظر و تبادل دیدگاه‌های متخصصان صنعت بیمه، مباحث فنی و فرهنگی در راستای توسعه فرهنگ بیمه از طریق برنامه‌های ترویجی طرح می شود.

 

وی در ادامه افزود: در کنار مباحث علمی ، به مشکلات و مسائل صنعت بیمه هم پرداخته شده و شرکت های بیمه و سندیکای بیمه نیز حضور دارند و پنل های مختلفی با موضوعات روز صنعت بیمه در این همایش مطرح می شود. در بحث ترویج فرهنگ بیمه و مباحث فرهنگی بیمه نیز با نگاه به نقش رسانه ها در توسعه صنعت بیمه پنل های تخصصی طراحی شده و جزئیات برنامه‌های فنی، علمی، فرهنگی و ترویجی همایش با مشارکت صنعت بیمه و از طریق مطالعه پیمایشی انجام شده است. و در تمام موضوعاتی که در این همایش بدان پرداخته می شود از نقطه نظرات کاشناسان صنعت بیمه در بیمه مرکزی ، پژوهشکده بیمه و سندیکای بیمه استفاده شده است.

 

رئیس پژوهشکده بیمه در ادامه گفت: آنچه سبب شده است تا موضوع رونق اقتصادی و تحول دیجیتال مورد توجه قرار گیرد و به عنوان موضوع کار این همایش به آن پرداخته شود ، کاربرد فناوری های نوین در صنعت بیمه است و اینکه بر اساس نتایج  مطالعه بدست آمده، توجه ویژه فعالان صنعت بر دو حوزه رونق اقتصادی و تحول دیجیتال بود که به این ترتیب بیست‌و‌هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه در دو روز برگزاری خود کلیه مباحث فنی، دانشی، اجرایی و مقرراتی در خصوص رونق اقتصادی با محوریت تحول دیجیتال‌ در صنعت بیمه را مورد توجه قرار خواهد داد‌.

 

در ادامه دکتر کریمی، دبیر کل سندیکای بیمه‌گران ایران نیز با تبریک روز ملی بیمه، نامگذاری این روز به نام بیمه را، یکی از ثمرات همکاری دولت و مجلس خواند و در ادامه افزود:  بیمه پشتوانه اقتصاد ملی است و با حمایت از این صنعت می توان به امنیت سرمایه گذاری و رفاه نسبی برای مردم دست یافت.


دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران گفت:  حذف مالیات از صنعت بیمه را یکی از راه‌های حمایت از آن است و این صنعت در سال های اخیر به خوبی توانسته از پس تحریم ها بر آید، پس زمان آن رسیده که با حمایت های داخلی بیش از پیش و با قدرت بیشتر به توسعه اقتصادی کشور کمک شود. همچنین اکچوئر ها به عنوان یکی از بازیگران اصلی صنعت بیمه نقش به سزایی در مدیریت ریسک صنعت بیمه دارند و باید از آنها حمایت شود.


ثبت نظر

ارسال