خدمتی جدید در بانکداری اینترنتی بانک ملت؛

نحوه صدور حواله منظم پایا

نمایه بانک : یکی از خدماتی که به تازگی به جمع خدمات بانکداری اینترنتی بانک ملت افزوده شده است ، حواله منظم پایا است که این خدمت به کاربران این امکان را می دهد که با اعمال تنظیماتی به صورت منظم (هفتگی و ماهانه ) ، به راحتی اقساط یا اجاره بهای منزل شان را بپردازند.
  • سه شنبه 26 آذر 1398 ساعت 18:30

نویسنده و خبرنگار : نازیلا محمدی

به گزارش نمایه بانک ،  اخیرا دستور العمل اجرایی صدور حواله منظم پایا در سامانه اینترنتی بانک ملت برای اشخاص حقیقی  اعلام شده و این کاربه منظور کاهش مراجعه مشتریان به شعب بانک ، می تواند خدمت جدیدی باشد که بسیاری از پرداخت ها را راحت تر خواهد کرد. با صدور حواله منظم پایا ، قادر خواهید بود در دوره های زمانی یکسان (روزانه ، هفتگی ، ماهانه ، چند روز یکبار و سالانه) پرداخت مورد نظر تان را انجام دهید.

 

برای صدور حواله منظم پایا لازم است روال زیر را پیگیری و اجرا نمایید :

 

الف )  ایجاد حواله منظم پایا:

 

مشتریان می توانند  پس از ورود به سامانه بانکداری اینترنتی اشخاص حقیقی، با استفاده از منوی "انتقال وجه‏‏_خدمات‏‏_حواله منظم پایا" و تکمیل گزینه های مربوطه، اقدام به ایجاد حواله کنند.

 

* در خصوص این مورد لازم است به مارد زیر دقت فرمایید :  

  1. عدد تاریخ شروع باید بزرگتر از روز جاری باشد.
  2. برای فواصل پرداخت، گزینه­های روزانه، هفتگی، ماهانه، چند روز یکبار و سالانه قابل انتخاب است. صدور حواله منظم پایا برای دوره­های سالانه، به صورت حداکثر مدت پنج سال و برای سایر  دوره­ها (روزانه، هفتگی ، ماهانه و چند روز یکبار) حداکثر یک سال خواهد بود.
  3. پس از واردکردن شناسه شبا مقصد، لازم و ضروری است تا  گزینه استعلام ثبت شود.

 

نکته 1:  با انتخاب گزینه ماهانه ، چنانچه تاریخ صدور حواله منظم پایا، سی و یکم ماه انتخاب شود ،  در ماههای 30 روزه و 29 روزه ، حواله در آخرین روز ماه  صادر خواهد شد.

نکته 2:  در تاریخ صدور حواله ، سقف مجاز برداشت روزانه مشتری کنترل می شود.

  1. با انتخاب گزینه تائید توسط مشتری، رسیدی با قابلیت چاپ و دریافت فایل نمایش داده می شود.

 

ب )  حذف حواله منظم پایا

پس از ثبت حواله منظم پایا ، مشتری می تواند از طریق منوی "انتقال وجه‏‏-خدمات‏‏-حواله منظم پایا" ، حواله را حذف کند.

 

 

  • با انتخاب گزینه "حذف" ، حواله پایای منظمی که پیشتر ایجاد شده است (قبل از شروع‏/ بین دوره) لغو می شود.
  • با انتخاب گزینه "لغو یک دوره بعد" ، حواله دوره بعد لغو و مابقی حواله ها انجام خواهد شد.

 

ج‏) کارتابل انتقال وجه حقوقی یا اشتراکی:

 

در صورت ثبت حواله از حساب های حقیقی اشتراکی و حقوقی، همه امضاداران باید از منوی "انتقال وجه"، زیرمنوی "خدمات"، گزینه "کارتابل انتقال وجه حقوقی یا اشتراکی"، اقدام به تائید حواله کنند.

بدین منظور باید شماره حواله موقت مربوط به حواله منظم پایا انتخاب شود. سپس فرم  تائیدیه نمایش داده می شود و با تائید نهایی، درخواست حواله منظم ثبت می گردد.

 

 

نکاتی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید :

 

  • سقف تعداد حواله منظم پایای فعال برای هر مشتری تعداد 30 فقره است. حواله منظم پایای فعال حواله ای است که عملیات ثبت آن با موفقیت انجام شده و تاریخ خاتمه آن فرا نرسیده باشد.
  • درخواستهای ثبت شده از حساب های حقیقی اشتراکی و حقوقی در کارتابل که به تایید صاحبان امضا نرسیده، فقط تا روز پیش از شروع دوره قابل تایید است . لذا چنانچه درخواست، تا تاریخ شروع دوره ، مورد تایید صاحبان امضا قرار نگرفته باشد انجام نخواهد شد.

 

د) گزارش حواله منظم پایا:

امکان مشاهده گزارش حواله منظم پایا از منوی" انتقال وجه" ، زیر منوی " گزارشات"، گزینه "گزارش پرداخت های پایا منظم " میسر است.

 

 

 

 


ثبت نظر

ارسال