اصلاح اقتصادی به نفع مردم است / بنزین گران نمی‌شود

نمایه بانک : سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: برآیند اصلاح اقتصادی و ساماندهی یارانه‌ها برای مردم مثبت خواهد بود، افراد رانت خوار مشخص می‌شوند و این اقتصاد زودتر از اینها باید اصلاح می‌شد.
  • چهارشنبه 25 خرداد 1401 ساعت 12:34

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از  ایسنا، محسن ربانی‌زاده چهارشنبه ۲۵ خرداد در یک کنفرانس خبری تصریح کرد: پیرامون افزایش قیمت بنزین تصمیمی در دولت وجود نداشته و ندارد و مطلبی در محافل رسمی و غیررسمی نقل نشده است.

 

وی گفت: یارانه مرحله ۱۳۶ واریز شده و یارانه شماره ۱۳۵، ۲ مرحله واریز شده بود و یک مرحله آن مسدود شده بود که اکنون قابل برداشت است.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس  با اشاره به اینکه سرپرستان خانوار تغییرات اعضای افراد یارانه بگیر می‌توانند به پلیس +۱۰ مراجعه کنند، اظهار کرد: سامانه اعلام اعتراضات تحت عنوان «حمایت» آماده دریافت اعتراض مردم به دهک بندی‌هاست.

 

ربانی‌زاده با اشاره به اینکه در مرحله جدید از دهک یک تا ۹ مشمول دریافت یارانه هستند، افزود: یارانه دارو و نان برای همه دهک‌ها ارائه می‌شود اا برای دهک دهم نقدی واریز نمی‌شود.

او با تاکید بر اینکه از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها هیچ پیامی مبنی بر ثبت نام و تغییرات و ارائه لینک ارسال نشده است و اگر چنین پیامی آمد مردم به هیچ عنوان روی لینک کلیک نکنند که مشکلی برای حساب‌های بانکی آنان روی ندهد، اظهار کرد: یارانه نقدی تا زمانی که زیرساخت‌های لازم برای کالابرگ الکترونیکی مهیا نشده باشد ادامه دارد و اگر کالابرگ راه‌اندازی شود، شیوه تغییر خواهد کرد.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با یادآوری این مطلب که این استان همچون سایر استان‌های کشور تابع تصمیمات ملی است، گفت: دستگاه پوز در نانوایی‌ها قرار داده شده و مردم‌می توانند از این دستگاه استفاده کنند اما هنوز هیچ اجباری برای استفاده از آن وجود ندارد.

 

ربانی‌زاده با یادآوری این مطلب که دغدغه برای تامین نان وجود ندارد، اضافه کرد: سهمیه آرد نانوایی‌ها از دیشب شارژ شده است و توزیع نان با همین رویه معمول ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه نتیجه اعتراضات تا دو هفته آینده مشخص می‌شود، گفت: برآیند جراحی اقتصادی برای مردم مثبت خواهد بود، افراد رانت خوار مشخص شدند، این اقتصاد زودتر از اینها باید اصلاح می‌شد.

 

ربانی‌زاده تصریح کرد: جراحی اقتصادی یک ضرورت بود که در این شرایط و برهه‌ای از زمان به خاطر مسائل بین‌المللی و تحریم‌های ظالمانه، روی داد، لازم بود منابع دولت به خوبی توزیع شود تا کمترین آسیب را شاهد باشیم.

 

وی گفت: افرادی که به دلیل ازدواج یا طلاق و یا خانوارهایی که سرپرست آنان فوت کرده است، می‌توانند از طریق پلیس +۱۰  نسبت به اصلاح اقدام کنند.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح تحول اقتصادی سه مقوله تامین فراوانی، توزیع عدلانه و نظارت شکل گرفت، اظهار کرد: اگر کمبود کالایی وجود داشته باشد مردم باید از طریق تلفن ۱۲۴ به سازمان صمت اطلاع دهند.

 

ربانی زاده گفت: از ابتدای طرح تاکنون نظارت بازار شکل گرفته و به صورت هوشمند و نامحسوس انجام می‌شود اما متاسفانه ابزار فضای مجازی در دست برخی افرادی است که می‌خواهند به شایعات دامن بزنند.

 

وی  با اشاره به اینکه در دوره گذار اقتصادی عده‌ای فرصت طلب حضور داشتند، اضافه کرد: با توجه به نظارت متولیان امر بخش عمده‌ای از احتکارها کشف و با آنها برخورد شده و تا سه روز قبل سه هزار و ۷۰۰ پرونده در تعزیزات حکومتی ثبت شده است.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس یادآور شد: اصلاح قیمتی انجام شده و دولت سعی می‌کند دخالت را در قیمت گذاری به حداقل برساند و سقف قیمت‌ها را هم اعلام کرده به طور مثال؛ سقف فروش مرغ گرم ۵۹ و ۸۰۰ کیلوگرم است و اکنون قیمت مرغ کمتر است و این نشان از ثبات دارد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: مردم در خصوص اعتراض به دهک بندی ها، می توانند به سامانه «حمایت» مراجعه کنند.

 

وحید خداپرست با اشاره به اینکه مردم به سامانه «حمایت» مراجعه کنند و بر اساس اطلاعات ارائه شده پس از بررسی در صورت تصحیح موارد یارانه به افراد ارائه می‌شود و در غیر اینصورت می‌توانند رفع مشکل کنند، افزود: با توجه به وضعیت ارائه مدارک و درخواست‌های مردمی در حال بررسی است و بعد از بررسی‌ها آمار به اطلاع مردم خواهد رسید.

 

خداپرست با اشاره به اینکه در حوزه جداسازی یارانه و تغییرات در خانوارها هم می‌توانند به پلیس +۱۰ مراجعه کنند و ثبت داشته باشند، اظهار کرد: از ابتدای هر ماه یازدهم می‌توانند نسبت به ثبت نام جدید اقدام کنند.


ثبت نظر

ارسال