برنامه های مسئولیت اجتماعی بانک ایران زمین در سالی که گذشت

نمایه بانک : یکی از مسایلی که در سایه رشد و توسعه بنگاههای اقتصادی می توان به آن پرداخت ، نقش مسئولانه بنگاههای اقتصادی نسبت به جامعه و مردم است و این مهم با عنوان مسئولیت اجتماعی در ساختار سازمانها و بنگاههای اقتصادی پیگیری شده و به آن پرداخته می شود. مسئولیت اجتماعی امروزه یک شعار یا یک ترفند برای مطرح شدن نیست.
  • یکشنبه 27 اسفند 1402 ساعت 9:0

خبرنگار و نویسنده : نازیلا محمدی

به گزارش نمایه بانک ، یکی از مسایلی که در سایه رشد و توسعه بنگاههای اقتصادی می توان به آن پرداخت ، نقش مسئولانه بنگاههای اقتصادی نسبت به جامعه و مردم است و این مهم با عنوان مسئولیت اجتماعی در ساختار سازمانها و بنگاههای اقتصادی پیگیری شده و به آن پرداخته می شود. مسئولیت اجتماعی امروزه یک شعار یا یک ترفند برای مطرح شدن نیست. چرا که بنگاهها در روند رشد و توسعه همه جانبه خود و مطرح شدن در سطح جهانی، همانطور که موجبات توسعه اقتصادی را فراهم می آورند، خود را مسئول می دانند در جهت ارائه خدمات نوع دوستانه به جامعه نیز برنامه هایی را ارائه دهند.

 

در همین راستا یکی از بنگاههای اقتصادی که همواره در تعامل با جامعه توانسته در بخش های توسعه اقتصادی و خدمات مسئولیت اجتماعی گام های مناسبی را بردارد بانک ها هستند.

 

یکی از موارد انجام مسئولیت اجتماعی بانک ایران زمین در سال های گذشته در قالب طرح اکرام با کمیته امداد امام خمینی بوده که به منظور از حمایت افراد نیازمند انجام شده است. در همین راستا در سال های گذشته  بانک ایران زمین در حدود 3000 کودک یتیم را مورد حمایت قرارداده است.

 

مورد دیگر از اقدامات بانک ایران زمین در زمینه انجام مسئولیت اجتماعی با توجه به تفکر حمایتی این بانک نسبت به پروژه های ملی در سال گذشته، مربوط به ابر پروژه ریلی شرق کشور است که  با ایجاد زیرساخت ها و تأمین منابع کلان این پروژه  توانسته گامی مهم در جهت پیشبرد این آرزو و تبدیل آن به واقعیت بردارد. پذیرش و تأمین عاملیت به مبلغ هزار میلیارد ریال در ابر پروژه ریلی استان خراسان جنوبی خود گواه بر این مدعاست.

 

با این حمایت دور تازه‌ای از تلاش‌ها برای تامین منابع مالی و سرعت بخشیدن  به پروژه ریلی آغاز شد. این پروژه ریلی شامل راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد به طول 910 کیلومتر است که 13 قطعه آن در قالب 432 کیلومتر در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی در حال انجام است و در این بخش عملیات اجرایی مربوط به راه آهن نهبندان- بیرجند- قاین- یونسی است.

 

مورد دیگر از انجام وظیفه مسئولیت اجتماعی بانک ایران زمین در سال 1402، بهره گیری از تمام امکانات و پتانسیل این بانک برای توسعه تولید داخلی و ایجاد کسب و کار برای جوانان این سرزمین است که در قالب «طرح ملی توانمندسازی محلات» در بانک ایران زمین شکل گرفت.

 

در «طرح ملی توانمندسازی محلات» چهار نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور، سازمان جمعیت هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با هدف تأمین خدمات در پنج حوزه شامل مسکن، اشتغال، سلامت، تغذیه و پوشاک و تحصیلات در 2020 محله کمتر برخوردار کشور مشارکت دارند.  امضای تفاهم نامه «طرح توانمندسازی محلات» با بانک ایران زمین ، گامی موثر در اشتغال جوانان این مرز و بوم و رفاه هموطنان خواهد بود.

 

این طرح دارای دو بخش توانمندسازی افراد بالای 30 سال برای جبران نواقص زندگی  و ایجاد رفاه وتحول برای نوجوانان و جوانان زیر 30 سال در زمینه استعدادیابی و انتخاب شغل مناسب با بیشترین درآمد است.

 

در این طرح تقسیم بندی هایی در پهنه شهری صورت گرفته  که برای هر کوچه یک شهردار از اهالی همان کوچه انتخاب شده است  و 20000 شهردار در این طرح انتخاب شدند. هر 10 کوچه یک پهنه محسوب شده و یک مسئول دارد، محله هم شامل 5 پهنه می شودکه مسئولیت محله را یکی از 4 نهاد ذکر شده به عهده دارند. در این طرح شهرداران اولین گروه از این جامعه هدف هستند که مورد آموزش قرار می گیرند. این آموزش ها شامل ؛ مدیریت صنعتی، مکاتبات اداری، تیم سازی و مدیریت ریسک و در مجموع  9 دوره پودمان آموزشی برای آنها برگزار می شود که در پایان دوره، این افراد به دریافت مدرک بین المللی با همکاری کشورهای فرانسه و آلمان نائل خواهند شد.

 

بدین ترتیب بانک ایران زمین در راستای اجرای وظیفه مسئولیت اجتماعی سازمانی خود و  با بهره گیری از تمام امکانات و پتانسیل خود، گامی مثبت و موثر در راه توسعه تولید داخلی و ایجاد کسب و کار برای جوانان این سرزمین، بر خواهد داشت.


ثبت نظر

ارسال