آغاز روند آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس در سال جاری

نمایه بانک : معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از روند آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس بازدید میدانی به عمل آورد.
  • شنبه 22 دی 1397 ساعت 20:0

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران ، ایرج معزی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به اتفاق مدیران ارشد معاونت، به محل تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس رفت تا روند آبگیری امسال دریاچه 140 هکتاری غرب پایتخت از رودخانه کن را مورد ارزیابی قرار دهد.
معزی در حاشیه این بازدید با بیان آنکه آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس از رودخانه کن متعاقب توافق مدیریت شهری پایتخت با سازمان آب منطقه ای استان تهران صورت پذیرفته است، گفت: فرآیند آبگیری تا 4 ماه آتی ادامه خواهد یافت و آب طولانی ترین رودخانه شهر تهران در مقاطعی که دچار شرایط سیلابی نیست، به تصفیه‌خانه دریاچه شهدای خلیج فارس هدایت می شود. این تصفیه خانه قادر است با ظرفیت 400 لیتر بر ثانیه، آب رودخانه کن را از کدورت و فسفر پاک کرده و در سایر ماه‌های سال نیز با پشتیبانی سیستم بازچرخانی آب، به بهبود کیفیت آب دریاچه بپردازد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه روند بازدید از پروژه های نیمه تمام عمرانی، همچنین از 2 پروژه در آستانه بهره برداری تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک و پل روگذر تقاطع علامه عسگری با جاده قدیم قم نیز دیدن کرد. در جریان این بازدید ها بر ضرورت رعایت دقیق برنامه زمان بندی با هدف تکمیل این طرح ها در بهمن ماه سال جاری تاکید شد.
گفتنی است تقاطع بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک، از تقاطع‌های پرتقاضای سفر در مسیر این بزرگراه به شمار می‌آید. پل های شرقی- غربی این تقاطع همزمان با گشایش ادامه بزرگراه شهید حکیم مورد بهره برداری قرار گرفت و تلاش مجریان پروژه روی تکمیل سایر بخش های تقاطع، از قبیل مسیر شمالی- جنوبی بلوار المپیک در تراز منهای یک و همچنین پل جهتی شمال به شرق متمرکز شده است.
در مورد پل روگذر تقاطع بلوار علامه عسگری با جاده قدیم قم که تامین کننده گردش ترافیکی جنوب به غرب است، لازم به ذکر است این پل علاوه بر ساماندهی ترافیک در سه راه باقر شهر، بسیاری از موانع اجرایی در رابطه با تکمیل سایر بخش های تقاطع را برطرف خواهد ساخت.


ثبت نظر

ارسال