تخصیص هفت هزار و 200 میلیارد ریال برای احیاء واحدهای صنعتی خراسان رضوی

سبزوار- ایرنا-مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خراسان رضوی گفت: هفت هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات برای احیاء و رونق واحد های صنعتی در این استان اختصاص یافت که از این میزان 2 هزار و 200 میلیارد ریال پرداخت شده است.
  • پنجشنبه 25 شهریور 1395 ساعت 22:4
به گزارش ایرنا، مسعود مهدی زاده مقدم پنج شنبه شب در حاشیه بازدید از شهرک شماره 2 صنعتی سبزوار و ناحیه صنعتی داورزن در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون 526 واحد صنعتی با ظرفیت بیش از 60 درصد و 420 واحد صنعتی نیز با کمتر از ظرفیت اسمی در سطح استان فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: بیش از پنج هزار واحد صنعتی در سطح استان خراسان رضوی فعال هستند که از این تعداد 2 هزار و 300 واحد در شهرک های صنعتی استان مستقر شده اند.
وی گفت: 27 درصد از مجموع سرمایه گذاری و 37 درصد از اشتغال بخش صنعت استان در شهرک های صنعتی قرار داد.
مهدی زاده مقدم ادامه داد: 650 واحد صنعتی به دلیل مشکلاتی از قبیل کمبود نقدینگی، مدیریت، کاهش فروش محصول در بازار و نظیر آن تعطیل شده که 10 درصد از مجموع واحدهای صنعتی در استان است.
وی اضافه کرد: پرونده واحدهای صنعتی که با مشکل نقدینگی مواجه هستند در کارگروه ستاد تسهیل این استان بررسی و برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده اصناف آلاینده از داخل شهرها به شهرک های صنعتی هدایت شوند که برای تحقق این امر نشست های هماهنگی با مسئولان استان برگزار شد.
مهدی زاده گفت: از سیاست هایی شرکت های شهرک های صنعتی استان، اجرای طرح' یک روستا-یک محصول' در روستاهای دارای ظرفیت تولید محصولات کشاورزی است.
وی افزود: براین اساس کارگاه بسته بندی و فرآوری در کنار روستاها ایجاد می شود و محصولات تولید شده روستائیان با نشانک های بومی همان منطقه به سایر شهرها و استان ها ارسال می شود.
مهدی زاده عنوان کرد: مهمترین برنامه شرکت شهرک های صنعتی اجرای طرح توسعه متوازن شهرک ها در مناطق محروم سطح استان است که در این راستا 34 طرح صنعتی دفتر امور مناطق محروم ریاست جمهوری در استان اجرا می شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی عنوان کرد: 50 هکتار برای اجرای طرح ناحیه صنعتی داورزن اختصاص داده شده است که مطالعه مرحله یک و 2 این ناحیه توسط مشاور اجرا می شود.
وی افزود: طرح تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی سبزوار در سال آینده اجرایی خواهد شد که هم اینک در مرحله مناقصه و تعیین مشاور و پیمانکار است.
** اختصاص 160 هزار میلیارد ریال برای رونق اقتصادی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دولت برای احیاء و نوسازی هفت هزار و 500 واحد صنعتی نیمه فعال در کشور 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات اختصاص داد.
رمضانعلی سبحانی فر تصریح کرد: با احیاء این واحدها زمینه برای اشتغال پایدار برای 200 هزار نفر در کشور فراهم می شود.
مدیر شرکت شهرک های صنعتی سبزوار نیز گفت: شهرک شماره یک صنعتی سبزوار با ظرفیت 75 واحد صنعتی تکمیل شده است.
اسماعیل نامنی افزود: مجوز احداث 30 واحد صنعتی در شهرک شماره 2 سبزوار صادر شد که از این تعداد 18 واحد صنعتی در مرحله بهره برداری و احداث قرار دارند.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد.
8144/7500/6012

ثبت نظر

ارسال