جزییات ترخیص نسیه کالا از گمرک برای تولیدکنندگان داخلی

نمایه بانک : مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه گمرک ایران گفت: در راستای حمایت بیش از پیش از تولد ملی، مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان داخلی نسیه ترخیص می شود.
  • پنجشنبه 17 خرداد 1397 ساعت 12:0

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایبنا، علی معقولی با بیان اینکه برای ادامه فعالیت چرخه تولید کشور این مهم تحقق یافته است، افزود: طبق ماده ۴۲ قانون امور گمرکی در موارد حساس قانونگذار به گمرک جمهوری اسلامی ایران اجازه داده تا با تقاضای مقام مسئول بنگاه های تولیدی، مواد اولیه ترخیص شده و بعد از یک هفته امور گمرکی و تشریفاتی انجام شود

وی با تاکید بر اینکه با اجرای این قانون تولید کشور با شوک مواجه نمی شود، اظهارداشت: با توجه به شعار امسال و حمایت بیش از پیش از تولید ملی اجرای قانون ماده ۴۲ بیش از گذشته مورد توجه واقع شده است.

مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه گمرک ایران ادامه داد: از دیگر حمایت های صورت گرفته از تولیدکنندگان داخلی ترخیص نسیه کالا از گمرک بوده که پربارتر از همیشه در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: در واقع مقدار ناچیزی از کالاها و مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان در گمرک باقی می ماند و قسمت زیاد آن بدون دریافت هیچگونه وجهی ترخیص می شود تا در عرصه تولید کشور مشکلی به وجود نیاید.

معقولی افزود: ترخیص کالاهای وارداتی که با تعرفه بیش از ۲۶ درصد به کشور وارد می شوند و معمولا مشابه داخلی دارند تنها به صورت نقدی امکان پذیر است که اجرای این مهم گامی ارزنده برای حمایت بیشتر از تولیدکنندگان داخلی به شمار می رود.


ثبت نظر

ارسال