فعالیت 225 هزار نفر در بانکها و موسسات مالی

نمایه بانک : شبکه بانکی ایران یکی از بزرگ ترین نظام های بانکی در میان کشورهای اسلامی با 35 بانک و موسسه اعتباری و دارا بودن حدود 23 هزار شعبه و 225 هزار کارمند است.
  • سه شنبه 15 فروردین 1396 ساعت 20:50

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا ، قائم مقام بانک مرکزی در نخستین روز پانزدهمین جلسه مجمع عمومی سالانه و سی‌امین جلسه شورای عالی هیأت خدمات مالی اسلامی (IFSB) ضمن بیان مطلب بالا در خصوص میزان سپرده ها و تسهیلات شبکه بانکی ایران گفت: اکنون ارزش تقریبی مجموع سپرده های بانک ها و موسسات اعتباری در ایران  به 364 میلیارد دلار و میزان تسهیلات بانک ها به 250 میلیارد دلار در ماه فوریه سال 2017 رسیده است.

وی با اشاره به حوزه بازار سرمایه در ایران خاطرنشان کرد: در حوزه بازار سرمایه نیز بازار بورس اوراق بهادار ایران دارای ارزش بازاری حدود 131 میلیارد دلار در فوریه 2017 میلادی است. همچنین در حال حاضر بانک مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار به دلیل ظرفیت های بالای هر دو بازار در ایران، رویکرد خود را بر استفاده از ابزارهای نوین مالی منطبق با شرع مقدس اسلام قرار داده و در این زمینه فعالیت ها و اقدامات متنوعی را در دست اجرا دارند. بر این مبنا ضمن استقبال از مشارکت و حضور سرمایه گذاران و صاحب نظران در ایران، خرسندیم که از تجربیات این کشورها بهره مند شویم.

وی به تجربه بحران مالی اخیر در کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: این بحران نشان داد توجه به پیچیدگی های روابط مالی میان نهادها و بازارهای مالی و نیز روابط متقابل نظام مالی و متغیرهای حقیقی اقتصاد از جمله مختصات نظارت مالی محسوب می شود.

کمیجانی افزود: هیات خدمات مالی اسلامی در تدوین استانداردها و اصول نظارتی بر بازارهای مالی اسلامی و معرفی ابزارهای نوین مالی منطبق بر شریعت نقش مهمی ایفا می کند.


ثبت نظر

ارسال