مشکلات بانک‌ها برای ارائه اطلاعات به بورس چیست ؟

نمایه بانک : مدیرعامل بانک صادرات گفت: سازمان بورس اطلاعاتی از ما خواسته است که در صورتی که ارائه نکنیم بار دیگر نماد بانک بسته می‌شود اما ما با معذوریت هایی رو به رو هستیم.
  • شنبه 19 خرداد 1397 ساعت 15:48

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایبنا ، زنگ آغاز معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران توسط حجت الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت نهمین سالگرد ورود این بانک به بورس نواخته شد. در این مراسم علاوه بر صیدی، رضاصدیق و غلامرضا صوری اعضای هیات مدیره بانک صادرات و حسن قالیباف اصل مدیرعامل بورس تهران حضور داشتند.

حجت‌الله صیدی سپس در نشستی با خبرنگاران گفت: بانک صادرات روزهای مهم و حساسی را پشت سر می گذارد؛ من تجربه بیشتری در بازار سرمایه نسبت به بازار پول داشتم و معتقدم می‌شود همواره تبادل نظر داشت.

وی افزود: شفافیت و افشا حرف اول را در بازار سرمایه و به نظر من اقتصاد می زند؛ وقتی می خواهند کشورها را رتبه بندی کنند یکی از موارد افشا و شفافیت است. یکی دیگر از موارد برای جلوگیری از فساد نیز این موضوع است. بانک صادرات نه به اجبار بلکه داوطلبانه معتقد به شفافیت است.

صیدی تصریح کرد: بسته بودن نماد یکی از مهمترین مشکلات سهامداران است و یکی از اولین اقداماتم در بانک صادرات تهیه مقدمات لازم از جمله صورت های مالی سال ٩٥ و برگزاری مجمع بود تا نماد ما باز شود. قانون بازار سرمایه این است که وقتی سهمی با سود قابل پیش بینی بسته شود و با زیان باز شود، مطمئنا با دیان نماد آن باز می شود.

وی افزود: سازمان بورس اطلاعاتی از ما خواسته است که در صورتی که ارائه نکنیم بار دیگر نماد بسته می شود اما ما با معذوریت هایی روبرو هستیم. وی اظهارداشت: به دلیل مسایل ساختاری در اقتصاد ما نا اطمینانی بالاست و شاهد بودیم که نرخ سودسپرده قبل از عید از ١٥ درصد به ٢٠ درصد رسید.

 


ثبت نظر

ارسال