آیفکس ۱۸۵۱ واحدی شد

نمایه بانک : آیفکس، شاخص فرابورس در پایان داد و ستدهای روز جاری با ۶.۵ واحد به ۱۸۵۱ واحد رسید.
  • چهارشنبه 21 آذر 1397 ساعت 16:45

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران ، معاملات فرابورس در آخرین روز کاری از هفته جاری با معامله ۹۹۳ میلیون ورقه به ارزش حدود ۵۳۱۰ میلیارد ریال پایان پذیرفت.

انجام یک عرضه اولیه در بازار دوم فرابورس، بازگشایی و توقف چنین نماد معاملاتی در بازار سهام و افت ۶.۵ واحدی شاخص کل از مهم‌ترین رخدادهای امروز بازار فرابورس ایران به شمار می‌رود.

همچنین امروز چهارشنبه ۲۱ آذرماه ۱۳۹۷ بازار ابزارهای نوین مالی میزبان جابه‌جایی ۲۴ میلیون ورقه به ارزش ۲۶۴۱ میلیارد ریال بود.

بازار اوراق تسهیلات مسکن

 در این بازار اوراق تسهیلات مسکن معاملاتی به ارزش نزدیک به ۵۱ میلیارد ریال را تجربه کرد و این اوراق در دامنه قیمتی ۲۶۸ هزار تا ۵۸۲ هزار ریال دادوستد شدند.

همچنین «اخزا۷۰۸» با نقل و انتقال ۱۷۳ هزار ورقه اخزا به ارزش ۱۴۵ میلیارد ریال در صدر سایر اوراق مورد معامله در تابلو اوراق با درآمد ثابت فرابورس ایستاد.

در همین حال سهامداران امروز در مجموع دو بازار اول و دوم شاهد دست به دست شدن ۶۵۵ میلیون سهم به ارزش ۱۹۵۶ میلیارد ریال بود.

بازار دوم

افزون بر این، در بازار دوم امروز ۱۰ درصد از سهام شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت به تعداد ۲۰ میلیون سهم در نماد «زکشت» به روش ثبت سفارش عرضه شد که هر سهم این شرکت ۳۱۵۰ ریال قیمت خورد.

امروز بر اساس اطلاعات منتشرشده روی سامانه کدال، پس از مطرح‌شدن درخواست پذیرش سهام شرکت فرابورس ایران در تاریخ ۲۰ آذر ماه ۹۷ در هیات پذیرش اعلام شد که با پذیرش این شرکت در بازار اول فرابورس ایران موافقت شده است.

در مجموع ۳ تابلو معاملاتی بازار پایه نیز سهامداران روز جاری ۳۰۵ میلیون سهم به ارزش ۷۱۳ میلیارد ریال را میان خود جابه جا کردند.

بازگشایی نمادها

در جریان بازارهای فرابورس نمادهای معاملاتی چندین شرکت از جمله شرکت‌های سیمان باقران، شیر و گوشت زاگرس شهرکرد، صنعتی مینو، کشت و دام قیام اصفهان، داروسازی کاسپین تامین و حق تقدم خرید سهام شرکت دامداری تلیسه نمونه بازگشایی شدند.  

شاخص کل فرابورس نیز امروز تحت تاثیر معاملات منفی در نمادهای «زاگرس»، «مارون»، «میدکو» و «شاوان» حدود ۶.۵ واحد افت کرد و در سطح ۱۸۵۱ واحدی قرار گرفت. در همین حال نمادهای «ذوب»، «هرمز» و «دماوند» با رشد قیمت خود و تاثیر مثبت بر این نماگر، مانع از ریزش بیشتر آیفکس شدند.

آغاز بازارگردانی مبتنی بر حراج

در این میان از رویدادهای آتی بازار فرابورس باید به آغاز بازارگردانی مبتنی بر حراج در نمادهای معاملاتی «شبصیر» و «کگهر» در بازار دوم از شنبه ۲۴ آذرماه اشاره کرد.

بازارگردانی سهام شرکت سنگ‌آهن گهر زمین در نماد معاملاتی (کگهر۱) با محدودیت دامنه نوسان روزانه قیمت تا سقف ۱۰ درصد و بازارگردانی سهام شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر در نماد معاملاتی (شبصیر۱) با محدودیت دامنه نوسان روزانه قیمت مطابق با دامنه مجاز نوسان قیمت در بازارهای اول و دوم فرابورس خواهد بود.

تامین سرمایه امید و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی تدبیرگران فردا به ترتیب بازارگردان دو سهم «کگهر» و «شبصیر» هستند که فعالیت خود را از شنبه هفته آینده در معاملات سهام این دو شرکت آغاز خواهند کرد.


ثبت نظر

ارسال