پارسیان از پیشگامان مانع زدایی در بخش تولید؛

پرداخت 15 هزار و 293 میلیارد ریال تسهیلات برای کمک به رونق استان کرمان طی دو سال گذشته

نمایه بانک : در حال حاضر اقتصاد در شرایط ویژه‌ای به سر می‌برد. فشارهای ناشی از تحریم‌های یک دهه گذشته و رکود حاصل از شرایط کرونایی موجب شده که اقتصاد کشور در وضعیتی قرار گیرد که تقریباً در 10 سال گذشته هیچ‌گاه آن را تجربه نکرده است.
  • چهارشنبه 22 دی 1400 ساعت 11:13

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، در حال حاضر اقتصاد در شرایط ویژه‌ای به سر می‌برد. فشارهای ناشی از تحریم‌های یک دهه گذشته و رکود حاصل از شرایط کرونایی موجب شده که اقتصاد کشور در وضعیتی قرار گیرد که تقریباً در 10 سال گذشته هیچ‌گاه آن را تجربه نکرده است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که گذر از این شرایط بحرانی تنها با رشد اقتصادی، رفاه اجتماعی و البته ثبات محقق می‌شود.

این‌ها 3 ضلع مثلث بازسازی اقتصاد ایران است که بانک پارسیان در راستای رسیدن به هرکدام از آن‌ها در طول سال‌های گذشته تلاش زیادی کرده است. جالب است که بدانید طی دو سال گذشته تاکنون 15،293 میلیارد ریال تسهیلات برای کمک به رونق و توسعه استان کرمان از سوی بانک پارسیان پرداخت‌شده است.

 
علی بلوردی می‌گوید؛ بانک پارسیان در طول سال‌های گذشته از هیچ حمایتی برای داشتن ایرانی آباد دریغ نکرده است. از پرداخت وام به کسب‌وکارهای متضرر از کرونا و ایجاد رونق در مناطق محروم و توسعه کارآفرینی گرفته تا تأمین مالی پروژه‌های کلان اقتصادی و طرح‌های ملی و زیربنایی، توسعه صادرات و توانمندسازی صنایع داخلی، این تنها بخشی از اقدامات انجام‌شده در بانک مردمی پارسیان است که مدیر شعب استان کرمان این بانک به آن اشاره می‌کند.
این مقام مسئول در بانک پارسیان معتقد است؛ پارسیان از پیشگامان مانع زدایی در بخش تولید و محرک چرخه‌های اقتصاد و تجارت کشور است.
 

متن کامل گفت‌وگو با علی بلوردی، در رابطه با جزییات عملکردی این بانک را در ادامه می‌خوانید:
 

طی دو سال گذشته در راستای کمک به توسعه استان و افزایش اشتغال‌زایی چه اقداماتی از سوی بانک پارسیان انجام‌شده و به چند طرح صنعتی و به چه میزان تسهیلات پرداخت کرده‌اید؟

بانـک پارسـیان بـا درک درسـت دربـاره پیش‌نیازهای پایـداری اقتصـاد بـا اسـتفاده از ظرفیت‌ سیاست‌های اقتصـاد مقاومتـی، تـلاش کـرده اسـت تا مأموریت‌های خـود را به‌عنوان یـک بانـک در عرصـه اقتصـاد ملـی و توسـعه صـادرات به‌عنوان دو بـال در پایـداری و مقاومـت اقتصـادی طـی سال‌های اخیـر به‌درستی بـه انجـام رسـانده و در همیـن راسـتا دسـتاوردها و تجربه‌های ارزشـمندی را کسـب کـرده و با حمایت از تولید داخلی و ثبات در اقتصاد ملی با مشـارکت و تأمین مالی طرح توسعه‌ای و هدایت تسـهیلات به سـمت بخش حقیقی اقتصاد، توانسته نقش مؤثری در توسعه کشور ایفا کند. بر این اساس طی دو سال گذشته از سوی این بانک در استان کرمان به تعداد بیش از 200 طرح تولیدی و صنعتی بالغ‌بر 15،293 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت‌شده که 2،150 شغل به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.
 

در حوزه اشتغال‌زایی روستایی از زمان اجرای طرح تاکنون چه تعداد طرح عملیاتی و چه میزان تسهیلات پرداخت‌شده است؟
 
بانک پارسیان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به‌ویژه در حوزه توسعه و تعمیق اشتغال در مناطق روستایی، محرومیت‌زدایی و همچنین ارتقای عدالت اجتماعی، کمک به محرومین و اقشار آسیب‌پذیر و ایجاد فرصت‌های شغلی مولد در مناطق روستایی از طریق انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف با ارگان‌ها، اقدامات ارزنده و حمایت‌های مؤثری داشته است. بر این اساس این بانک در این استان‌ بالغ‌بر 13 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.
 

در حوزه اشتغال‌زایی روستایی بنیاد برکت از زمان اجرای طرح تاکنون چه تعداد طرح عملیاتی و چه میزان تسهیلات پرداخت‌شده است؟

به‌موجب تفاهم‌نامه منعقده فی‌مابین بنیاد برکت به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، با عاملیت بانک پارسیان، این بانک در حوزه اشتغال‌زایی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای طرح‌های عمرانی و روستایی مشارکت چشمگیری داشته و با ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی تاکنون کمک نای بسیاری برای طرح‌های کشاورزی، دامداری و حتی طرح‌های کوچک روستایی انجام داده و توانسته است در کمک به اشتغال‌زایی مناطق محروم و رونق اقتصاد کشور نقش مهمی ایفا نماید. بر این اساس این بانک در استان کرمان از ابتدای طرح تاکنون به تعداد 933 پرونده بیش از 336 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.
 

طی سال‌های گذشته بانک پارسیان عملکرد درخشانی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی از خود نشان داده است. این بانک در این استان در چه طرح‌هایی مشارکت داشته است؟

حمایت از اقشار کم‌درآمد به‌خصوص در مناطق و شهرهای محروم همواره در اولویت بانک پارسیان قرار داشته است. از اقدامات صورت گرفته در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و مشارکت‌های مردمی می‌توان به پرداخت تسهیلات به کسانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند، اشاره کرد.
 
همچنین تلاش برای ایجاد عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی در قالب طرح‌هایی همچون انتقال آب خلیج‌ فارس جهت استفاده برای استان کرمان، تلاش برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده، افتتاح حساب و صدور معین کارت مبنی بر اهدای سود حاصل از این منابع به مؤسسات خیریه، اقدام خداپسندانه و فعالیت‌های نیکوکارانه بانک در تأمین بسته‌های نوشت‌افزار و اهدای آن به دانش آموزان کم‌بضاعت در قالب طرح پویش مشق احسان را می‌توان از دیگر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی استان کرمان عنوان کرد.
 

پاندمی کرون مشکلات بسیاری برای کسب‌وکارها ایجاد کرد؛ اما به مدد حمایت های نظام بانکی گذر از این بحران برای فعالین اقتصادی راحت‌تر شد. بانک پارسیان در استان کرمان چه کمکی به صاحبان مشاغل و بخش خصوصی ارائه داده است؟

در پی شیوع بیماری کرون و آسیب جدی به اصناف و کسب‌وکارها، این بانک بر اساس دستورالعمل صریح بانک مرکزی و به‌منظور اجرای سیاست‌های ابلاغی دولت مبنی بر حمایت از اقشار و اصناف آسیب‌دیده در اثر شیوع بیماری کرونا، بانک پارسیان با اعطای تسهیلات به صاحبان کسب‌وکار آسیب‌دیده ناشی از کرونا، نقش مؤثری ایفا کرده است و بر این اساس بانک پارسیان در این استان تعداد 175 کسب‌وکار را موردحمایت قرار داده و حدود 40 میلیارد ریال وام پرداخت کرده است.

با توجه به کاهش قدرت خرید مردم در دو سال گذشته پرداخت تسهیلات ودیعه مستأجران و تسهیلات ازدواج در بین خانوارها و زوج های جوان اهمیت بالایی دارد. بفرمایید در هرکدام از این بخش‌ها چقدر وام پرداخت‌شده است؟

بانک پارسیان علاوه بر پرداخت تسهیلات حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده، تسهیـلات کمک ودیعه مسکـن به مستأجران و ازدواج را نیز در قالب برنامه‌های حمایتی خود داشته و دارد و درخواست‌های متقاضیان این تسهیلات را بررسی و نسبت به پرداخت آن اقدام کرده است که در این استان به تعداد 90 پرونده تسهیلات ودیعه مستأجران بالغ‌بر 18 میلیارد ریال و تعداد 528 فقره تسهیلات ازدواج حدود 286 میلیارد ریال پرداخت‌شده است.

ثبت نظر

ارسال