کشور با مقاومت مردم و تدبیر مسئولین مشکلات سال 98 را پشت سر گذاشت

نمایه بانک : اتفاقات بسیاری در سال 98 رخ داد که تلخ بود و مشکلاتی را نیز برای اقتصاد کشورمان به وجود آورد، اما در هر حال کشور توانست با مقاومت مردم و تدبیر مسئولین توانست این مقطع را نیز پشت سر بگذارد.
  • جمعه 1 فروردین 1399 ساعت 4:50

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، رئیس کل این بانک در خصوص سال 98 گفت: سال 98 را با همه سختی هایش پشت سرگذاشتیم، طی این سال فشار حداکثری تحریم یک جانبه که علیه ملت ایران وضع شده بود، با شدت تداوم یافت و صادرات نفت ما نیز کاهش بسیار زیادی یافت و درآمدهای ارزی ناشی از صادرات نفت به حداقل رسید.

 
همتی با اشاره به اتفاقات سال 98 عنوان کرد: در این سال اتفاقات بسیاری رخ داد که تلخ بود و همه اینها باعث مشکلاتی برای اقتصاد کشورمان شد. همه کسانی که به دنبال تحریم و بستن تمام مبادی مبادلات پولی و بانکی ما بودند، حداکثر تلاش خود را کردند که بیشترین ضربه را به اقتصاد کشورمان بزنند. البته کشور ما با مقاومت مردم و تدبیر مسئولین توانست این مقطع را نیز پشت سر بگذارد.
 

وی در ادامه افزود: دشمنان ثبات اقتصاد کشور را هدف قرار داده بودند و تمام تلاششان بر این بود که شاکله اقتصاد کشورمان از هم بپاشد و در این بین مردم عزیز کشورمان سختی بسیاری کشیدند، به خصوص اقشار کم درآمد جامعه ما از تحریم ها به شدت آسیب دیدند و رفاه آنها کاهش یافت. اما خوشبختانه با همت مسئولین و به ویژه تلاش های خدمت گذاران مردم در بانک مرکزی توانستیم بر این مشکلات غلبه کنیم و بسیاری از شوک هایی را که به اقتصاد کشور وارد کردند را خنثی کنیم و خوشبختانه ثبات نسبی بر بازار حاکم شد.
 

رئیس شورای پول و اعتبار با اشاره به شرایط روزهای پایانی در مواجهه با ویروس کرونا اظهار کرد: سال گذشته (98) در شرایطی به پایان رسید که با ویروس کرونا مواجه شدیم و این ویروس آسیب بسیاری را به مردم و اقتصاد ایران وارد آورده است. در ثروتمندترین کشورها نیز، ورود این ویروس موجب شد اقتصاد آنها متلاطم شود و آسیب جدی به مردمشان وارد شود. امیدواریم به یاری خداوند و مردم عزیزمان و رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی هرچه سریع تر بر این مشکل فائق آییم و این ویروس از کشورمان رخت بربندد.
 

عالی ترین مقام بانک مرکزی با اشاره به برنامه های این بانک در سال 99، عنوان کرد: به هر حال سال 98 با همه تلخی ها و مشکلاتش گذشت و ملت ما سرافراز این سال را پشت سر گذاشتند. امیدواریم با تلاش های جدی که خواهیم داشت و سیاست های خوب ارزی و پولی که از سال 97 پایه گذاری کردیم و در سال 98 بخش هایی از آن را اجرایی کردیم و نیز به امید خداوند در سال 99، با قدرت و شدت بیشتری این سیاست ها را ادامه خواهیم داد و بتوانیم کنترل جدی بر تورم داشته باشیم و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند بتوانیم در سال 99 نیز رونق تولید را بسط و توسعه بیشتری دهیم.
 

وی خاطرنشان کرد: همکاران من در بانک مرکزی طی سال 98، تمام تلاش خود را برای حاکم شدن و برقراری ثبات و آرامش بر اقتصاد کشور و جلوگیری از فشارهای اقتصادی که علیه ملت ایران تدارک دیده شده بود، به کار گرفتند و من فکر می کنم آنها در حد توان خود موفق بوده اند، البته کاستی هایی بوده که بابت آنها از ملت بزرگ ایران عذرخواهی می کنم و ما نیز تمام تلاشمان را برای جبران این کاستی های احتمالی در سال 99 به کار می گیریم.
 

دکتر همتی ضمن قدردانی از خدمات و تلاش های کارکنان شبکه بانکی، گفت: افراد زیادی را در جریان شیوع ویروس کرونا و طی خدمت به مردم عزیزمان از دست دادیم، به خانواده این عزیزان تسلیت عرض می کنم و امیدوارم سال 99، سال موفقیت و شادکامی برای آنها باشد.
 

وی در پایان ضمن تبریک سال نو گفت: برای همه ملت عزیز سال بهروزی، موفقیت، پیروزی آرزومندم، انشالله  بتوانیم در سال 99 بر مشکلاتی که بر بخش هایی از آنها در سال 98 غلبه کردیم، فائق آییم و ملت ایران از این تحریم ها سرافراز خارج شود. کارهای بزرگی را آغاز کردیم و پیگیر کانال های مالی هستیم که بتوانیم مراودات مالی خودمان را با دنیا توسعه دهیم و تجارت تحریمی را ترویج دهیم بدین معناکه بتوانیم در چارچوب تحریم ها نیز تجارت اصلی کشور را همان گونه که در سال98 انجام دادیم، در سال 99 نیز تداوم بخشیم. قطعاً تمام تلاش ما این است که مردم عزیزمان کمترین مشکل را داشته باشند، در هر حال توانمان را در حد داشته هایمان به کار بردیم، به امید خداوند در سال 99 با توان بیشتری در خدمت ملت عزیزمان خواهیم بود.
 
 

ثبت نظر

ارسال