تثبیت نماگر تالار شیشه‌ای در کانال ۱۶۱ هزار واحد

نمایه بانک : شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشدی ۵۳۵ واحدی به ۱۶۱ هزار و ۳۰۹ واحد رسید.
  • یکشنبه 9 دی 1397 ساعت 14:56

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران ، آمار معاملات بورس نشان می دهد که اکثر شاخص های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد دسته جمعی مواجه شدند.

نوسان شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۵۳۵ واحد رشد معادل ۰.۳۳ درصد به ۱۶۱ هزار ۳۰۹ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۵۵ واحد افزایش معادل ۰.۳۳ درصد به ۴۶ هزار ۸۹۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۱۰ واحد رشد معادل ۰.۴۰ درصد به ۲۷ هزار و ۵۸۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۷۷ واحد افزایش، معادل ۰.۴۰ درصد به ۱۹ هزار و ۴۲۷ واحد، شاخص آزاد شناور با ۷۵۴ واحد رشد، معادل ۰.۴۳ درصد به ۱۷۴ هزار و ۹۸۱ واحد، شاخص بازار اول با ۶۳۳ واحد افزایش معادل ۰.۵۴ درصد به ۱۱۸ هزار ۸۱۰ واحد و شاخص بازار دوم با (۸۲) واحد کاهش معادل (۰.۰۳) درصد، به ۳۲۱ هزار و ۴۸۳ واحد رسید.

 نمادهای تاثیر گذار

از سویی دیگر امروز ۵ نماد «وبملت با ۱۱۰ واحد، فولاد با ۱۰۲ واحد،  وامید با ۹۹ واحد، وتجارت با ۷۸ واحد و جم با ۶۷ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

نوسان شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، امروز اکثر شاخص های صنایع تالار شیشه ای با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات کاغذ با ۹۵۸ واحد صعود معادل ۴.۵۴ درصد به ۲۲ هزار و ۰۵۹ واحد، ذغالسنگ با ۱۱۰ واحد افزایش معادل ۳.۵۷ درصد به ۳ هزار و ۲۰۱ واحد، ماشین آلات با ۷۹۲ واحد صعود معادل ۳.۱۹ درصد به ۲۵ هزار و ۶۱۲ واحد، بانک ها با ۱۷ واحد رشد معادل ۲.۰۷ درصد به ۸۵۶ واحد، سایر معادن با ۲۷۱ واحد افزایش، معادل ۱.۷۹ درصد به ۱۵ هزار و ۴۵۰ واحد، زراعت با ۲۱۵  واحد رشد معادل ۱.۶۲ درصد به ۱۳ هزار و ۴۷۶ واحد، وسایل ارتباطی با (۷۳) واحد کاهش معادل (۲.۴۳) درصد به ۲ هزار و ۹۴۳ واحد» رسید.

بیشترین افزایش قیمت ها

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «غچین، لابسا، تایرا، سکرد، خمهر، سهرمز و لبوتان» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «شسپا، کفپارس، کدما، پدرخش، فجام، پرداخت و ونیرو» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

توقف و بازگشایی نماد

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «دشت مرغاب، گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران، حق تقدم خرید سهام پتروشیمی جم، تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک، نفت ایرانول، نیروکلر و حفاری شمال» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «نفت پارس، بانک سرمایه، نفت سپاهان، نفت بهران، پارس الکتریک، بسته‌بندی ایران، ساختمان اصفهان، ذوب‌آهن اصفهان» متوقف شدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۱۴۵ هزار و ۳۶ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۵۴۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۸ هزار و ۲۴۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۱۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان رسید.


ثبت نظر

ارسال