مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی: هر فردی که در مقابل کار مزد دریافت کند، مشمول بیمه اجباری است

نمایه بانک : مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در گفتگوی تلفنی با رادیو سلامت به تشریح انواع بیمه شدگان( اجباری و اختیاری) پرداخت.
  • چهارشنبه 11 مرداد 1396 ساعت 20:44

به گزارش نمایه بانک ، منصور آتشی در این گفتگو تلفنی با اشاره به انواع بیمه شدگان در سازمان تامین اجتماعی گفت: به طور کلی ٢ نوع بیمه شده تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.
وی افزود: افرادی که در کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی کار می کنند و طبق ضوابط کارفرما مکلف است در موقع پرداخت حقوق به آنها، ٧ درصد از حقوق شاغلان را به اضافه سهم خودشان را از حقوق شاغلان کم و به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.
مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی  با بیان اینکه هر فردی در مقابل کار مزد می گیرد ، مشمول بیمه اجباری است، گفت: کارفرما مکلف است این افراد را بیمه کند.
آتشی اظهار داشت: بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی در مراجعه به مراکز درمانی ملکی این سازمان هزینه ای پرداخت نمی کنند و خدمات درمانی کاملاً رایگان به آنها ارائه می شود و در مراجعه به مراکز طرف قرار داد نیز فقط سهم خود را پرداخت می کنند و مابقی را سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کند.
وی با اشاره به دیگر بیمه شدگان تامین اجتماعی گفت: در مقابل بیمه شدگان اجباری، گروه دیگری از بیمه شدگان قرار دارند که در جامعه به عنوان بیمه خویش فرمایی معروف است و در اصطلاح قانونی، بیمه شدگان اختیاری و یا بیمه حرف و مشاغل آزاد نامیده می شوند.
وی افزود: افرادی که سابقه قبلی پرداخت حق بیمه دارند و در حال حاضر شاغل نیستند، می توانند تداوم بیمه پردازی خود را داشته باشند و این گروه مشمول  پرداخت فرانشیز نیستند.
مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در صورتی که افرادی صاحب کسب و حرفه و دارای  جواز کسب باشند می توانند بیمه حرف و مشاغل آزاد را انتخاب و برای برخورداری از مستمری بازنشستگی، بازماندگی و از کارافتادگی شخصاً حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند و در صورتی که مایل به استفاده از خدمات درمانی نیز باشند باید جداگانه سرانه درمان بپردازند و این گروه از بیمه شدگان مشمول فرانشیز هستند. 

منبع : تامین اجتماعی


ثبت نظر

ارسال