هفتمین نشست هم اندیشی شرکت‌های عضو هلدینگ صنعت شوینده برگزار شد

نمایه بانک : هفتمین نشست اعضای هلدینگ صنعت شوینده به میزبانی شرکت پاکسان برگزار شد.
  • سه شنبه 28 خرداد 1398 ساعت 16:10

به گزارش نمایه بانک ،  به نقل از روابط عمومی شرکت پاکسان ، هفتمین جلسه هم اندیشی شرکت های عضو هلدینگ صنعت شوینده با حضور داراب وکیلی مدیرعامل هلدینگ صنعت شوینده، ساکی مدیرعامل شرکت پاکسان، مهندس امیرحمزه توسلی قائم مقام مدیرعامل و معاونت بازاریابی و فروش و کارشناسان بازاریابی و فروش خارجی پاکسان، یزدان کرمی مدیرعامل شرکت گلتاش، عزت نژاد مدیرعامل ساینا، محمدی راد مدیرعامل شرکت مروارید هامون، محمودی مدیرعامل شرکت یاران توسعه، حاج نایبی مدیرعامل آلی‌شیمی و مهندس اسدنیا مدیرعامل پاکسان ایراوان، جمعی از مدیران این شرکت ها به میزبانی شرکت پاکسان و در محل این شرکت برگزار شد.

 

هدف قطع وابستگی به مواد اولیه وارداتیست

در ابتدای این جلسه داراب وکیلی مدیرعامل هلدینگ صنعت شوینده با اشاره به تاثیر برگزاری این جلسات گفت: این جلسات هم اندیشی باعث می شود که به هم افزایی برسیم و با شناسایی مشکلات و چالش های مشترک برای رفع آن اقدام عملیاتی انجام دهیم.

وی هدف از برگزاری این جلسات را بهبود وضعیت شرکت‌های عضو هلدینگ صنعت شوینده معرفی کرد و افزود: زنجیره ارزشی که در این جلسات حضور دارند اگر هر یک دچار مشکل باشد حرکت آن درست صورت نخواهد گرفت و این مسئله سبب می شود کل سیستم با مشکل روبه‌رو شود.

مدیرعامل هلدینگ صنعت شوینده با تاکید بر راهکارهایی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت، یادآورشد: برای بهبود عملکرد تمامی شرکت های عضو هلدینگ صنعت شوینده باید ببینیم در کجا می توان از انرژی محرکه بیشتری استفاده کرد تا به موفقیت بیشتری برسیم.

وکیلی توجه به قیمت خرید مواد اولیه را یکی از جدی ترین مسایل برای کاهش هزینه ها عنوان کرد و خاطرنشان کرد: 80% هزینه خرید است و باید با تمرکز بر روی خرید مواد اولیه با صرف 80% از زمان کاری، برای کاهش هزینه ها بدون آنکه به کیفیت آسیبی وارد شود اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه مواد صنعتی فصل مشترک همه شرکت های عضو هلدینگ صنعت شوینده است گفت: باید با استفاده از توان داخلی در جهت قطع وابستگی به مواد اولیه خارجی گام برداریم تا بتوانیم بیش از گذشته قیمت تمام شده محصولات را کنترل و کاهش دهیم.

 

کیفیت محصولات پاکسان قابل رقابت نیست

در ادامه این نشست هم‌افزایی مهندس ساکی مدیرعامل شرکت پاکسان با ارائه گزارشی در خصوص عملکرد شرکت پاکسان در ماه‌های اخیر گفت: با حمایت های دکتر یوسفی مدیرعامل توسعه صنایع بهشهر و مدیرعامل هلدینگ صنعت شوینده و به همت مدیران و پرسنل شاغل در این مجموعه بسیاری از مشکلات بر طرف شد و توانستیم گام های رو به جلویی را برداریم و به موفقیت برسیم.

وی کیفیت محصولات پاکسان را مزیت رقابتی این شرکت نسبت به سایر شرکت های تولیدکننده مواد شوینده برشمرد و افزود: کیفیت محصولات نهایی این مجموعه دغدغه اصلی مدیران بوده و هست و همواره تلاش کرده ایم که در تولید به کیفیت محصولات ما آسیبی وارد نشود و به همین منظور مواد اولیه را با بالاترین کیفیت تهیه می کنیم.

مدیرعامل شرکت پاکسان در ادامه سخنانش با اشاره به فعالیت های R&D این شرکت خاطرنشان کرد: با مطالعاتی که صورت گرفته در تلاش هستیم که وابستگی به مواد اولیه را قطع کنیم و امیدواریم تا یک سال آینده در تولید مواد اولیه مورد نیاز برای تولید پودر که هزینه هنگفتی را به مجموعه و کشور تحمیل می کند به خودکفایی برسیم. خصوصا در مبحث اسانس، راکاپون، LNB-SNA پودری کارهای مفیدی صورت گرفته که نشان می دهد دستیابی به این هدف دور نیست.

مهندس ساکی ضمن اشاره به کاهش ضایعات یادآورشد: موفق شدیم با دقت در مصرف مواد اولیه مقدار ضایعات در تولید را از 2%به 4/0% برسانیم و این اتفاق به همت مدیران و پرسنل محقق شد.

در ادامه جلسه، مدیرعامل شرکت پاکسان گسترش بخش هایی از کارخانه را از برنامه های آتی شرکت معرفی کرد و افزود: در مبحث فاضلاب، با استانداردسازی های صورت گرفته، آلایندگی پس‌آب کارخانه را به کمترین میزان ممکن رسانده ایم و فاصله اندکی با استانداردهای شناخته شده داریم.

وی بهبود روند فروش و توزیع محصولات را از دیگر اقدامات صورت گرفته در شرکت پاکسان معرفی کرد و گفت: اقدامات دیگری نیز در این رابطه به زودی صورت خواهد گرفت تا به رشد قابل ملاحظه ای در فروش محصولات و سود آن دست پیدا کنیم.

مهندس ساکی در ادامه تیتروار به برخی از مشکلات موجود که مربوط به تمام شرکت های تولیدکننده مواد شوینده و بهداشتی است اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود که این مشکلات با حمایت های دکتر یوسفی مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر، مهندس وکیلی مدیرعامل هلدینگ صنعت شوینده و هم فکری مدیرعاملان سایر شرکت های گروه هلدینگ صنعت شوینده بر طرف شود.

در خاتمه مهندس وکیلی ضمن جمع بندی موارد مطرح شده در این جلسه با تاکید بر برگزاری دوره ای چنین جلساتی به میزبانی شرکت های عضو این هلدینگ اقدامات صورت گرفته در شرکت پاکسان را قابل تقدیر خواند و حرکت سریع تر به سمت بی نیازی از مواد اولیه وارداتی را خواستار شد.

شایان ذکر است ارائه آموزش مفاهیم «پولشویی و چالش های پیش رو» از دیگر بخش‌های این نشست بود.


ثبت نظر

ارسال