سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با احتکارکنندگان ماسک‌ برخورد جدی خواهد کرد

نمایه بانک : طبق اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و با توجه به اینکه تقاضا برای انواع ماسک‌های پزشکی افزایش یافته و با وجود افراد سودجو احتمال سوءاستفاده‌ برخی از فروشندگان و عوامل توزیع با قیمتهای نامرسوم ممکن است صورت گیرد، در همین زمینه هماهنگی‌هایی با سازمان غذا و دارو صورت گرفته است و بر اساس آن حداکثر نرخ فروش انواع ماسک سه لایه جراحی به تفکیک قیمت فروش کارخانه، فروش به مراکز درمانی از سوی عوامل توزیع و مصرف‌کننده نهایی پس از تصویب در کمیسیون نرخ‌گذاری مربوطه به کلیه واحدهای تولیدی ابلاغ شد.
  • یکشنبه 4 اسفند 1398 ساعت 0:10

نویسنده و خبرنگار: نازیلا محمدی

به گزارش نمایه بانک ، با توجه به اینکه تقاضا برای انواع ماسک‌های پزشکی افزایش یافته و با وجود افراد سودجو احتمال سوءاستفاده‌ برخی از فروشندگان و عوامل توزیع با قیمتهای نامرسوم ممکن است صورت گیرد، در همین زمینه هماهنگی‌هایی با سازمان غذا و دارو صورت گرفته است و بر اساس آن حداکثر نرخ فروش انواع ماسک سه لایه جراحی به تفکیک قیمت فروش کارخانه، فروش به مراکز درمانی از سوی عوامل توزیع و مصرف‌کننده نهایی پس از تصویب در کمیسیون نرخ‌گذاری مربوطه به کلیه واحدهای تولیدی ابلاغ شد.

 

واحدهای توزیع کننده  موظف به رعایت مصوبه سقف قیمتهای تعیین شده هستند و درج قیمت  بر روی بسته‌ های محصولات الزامی خواهد بود.


حداکثرقیمت فروش به مصرف‌کننده نهایی برای هر عدد ماسک سه لایه، مطابق مصوبه  ۴۱۰۰ ریال بوده و کلیه داروخانه‌ها و مراکز عرضه  به رعایت سقف قیمت تعیین شده در فروش انواع ماسک سه لایه ملزم هستند.


در حال حاضر مشکلی برای تامین اقلام مذکور وجود نداشته و تولیدکنندگان با حداکثر ظرفیت خود در حال تولید این محصولات هستند و جای هیچ نگرانی برای کمبود آن نیست ...


در خصوص گرانفروشی انواع ماسک‌های پزشکی سازمان حمایت از مصرف کنندگان به جدیت در حال پیگیری است و اعلام می دارد که برای برخورد با متخلفان هیچ اغماضی نخواهد کرد. 

 

شهروندان در صورت مشاهده تخلف در این زمینه می توانند شکایات خود در این زمینه  را به شماره ۱۲۴ اعلام کنند.

 

همچنین به جهت جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی در عرضه  ماسک‌های تقلبی در بازار، کلیه داروخانه‌ها و عرضه‌کنندگان موظف اند تا از شبکه مجاز تعیین شده خرید خود را انجام دهند.


ثبت نظر

ارسال