پلاسکو یک تلنگر به جامعه بود/ مسئولین نباید حزبی و جناحی رفتار کنند/ راهبردهای امام خمینی(ره) باید بررسی و اجرایی شود

نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان تهران برگزار شد.
  • جمعه 8 بهمن 1395 ساعت 21:16

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران نیوز ، نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان تهران برگزار شد.

مشروح خطبه های نماز جمعه در استان تهران

امام جمعه شهرری: امروز قابل قبول نیست کارتن خواب، کپرنشین و گورخواب داشته باشیم

 ، حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که با حضور پرشور مردم و مسؤولان در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: انسان در سایه تقوا می تواند به همه نیکی ها دست یابد.

شاهچراغی ضمن تشکر از ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: دستندرکاران این ستاد رفت و آمد زائران را تسهیل می کنند وعزت و آبروی اهل بیت را که نزد شیعیان ارزشمند است از نظر ظاهری نیز با ساختن گنبد و بارگاه، بالاتر می برند.

وی افزود: همه استانها و شهرستانها با این ستاد همکاری می کنند و شهرری نیز فعالیت هایی داشته است ولی کافی نیست و امیدوارم با ستادی که جدیدا تشکیل شده، گذشته را جبران کنند و خدمات ارزشمندی در ساختن رواقهای اهل بیت ارائه بدهند.

امام جمعه شهرری با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو در تهران گفت: زحمات آتش نشانان جان بر کف در این حادثه حای قدردانی دارد چرا که کار بزرگی انجام دادند و بهشت را از آنِ خود کردند.

شاهچراغی ادامه داد: آتش نشانان جان خود را کف دست گرفته و جان دیگران را نجات دادند و خودشان گرفتار شده و به مقام والای شهادت دست یافتند.

وی با بیان اینکه خاک برداری ساختمان ۱۷ طبقه کار بسیار مشکلی است، تصریح کرد: مسئولان پرتلاش کشورمان در کمتر از ۱۰ روز توانستند کار آوار برداری را به اتمام برسانند.

امام جمعه شهرری در ادامه بیان کرد: آواربرداری برجهای دوقلو در آمریکا هشت ماه به طول انجامید و هنوز هم اجساد برخی از کشته شدگان این حادثه مفقود هستند.

شاهچراغی با بیان اینکه در آستانه دهه فجر هستیم، اظهار داشت: وجود حضرت امام خمینی را هدیه ای الهی می دانیم که جنسش از انبیا و پیامبران الهی است.

وی تصریح کرد: در تاریخ انقلاب فردی مانند امام خمینی و جود نداشته است که امام از وی الگو گرفته باشد و از پیامبران که تنها وارد میدان می شدند یاد گرفته بود که شکست را هرگز نپذیرد.

امام جمعه شهرری تخطی کردن از راه امام و خط انقلاب ناسپاسی به درگاه خدا و بازی کردن با خون شهداست.

شاهچراغی با بیان اینکه امام راحل بر محرومیت زدایی تاکید داشتند، گفت: جامعه اسلامی نباید دچار فقر و کمبود باشد زیرا امام از زاغه نشینی و کپرنشسنی ها انتقاد می کردند.

وی تاکید کرد: امروز قابل قبول نیست کارتن خواب، کپرنشین و گورخواب داشته باشیم.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه امام خمینی پس از محرومیت زدایی بر استکبارزدایی تاکید داشتند، گفت: اوباما و ترامپ هیچ فرقی با یکدیگر ندارند و همه در جهت دشمنی با ایران تلاش می کنند لذا ما نباید به آنها اعتماد کنیم بلکه بر داشته های خود تکیه کنیم.

به جای اینکه بخواهیم از طریق برجام مشکلات خود را حل کنیم، با راه حلی که مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کردند، مسائل خود را مرتفع کنیم.

 

امام جمعه فیروزکوه: دنیا را باید پلی قرار داد برای آبادانی دین

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله اسماعیلی امام جمعه شهرستان فیروزکوه ظهر امروز در خطبه‌های نماز وحدت بخش جمعه که با حضور پر شور مردم  همراه بوده در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه دین در مقابل دنیا قرار دارد، عنوان کرد: پروردگار متعال دین را برای آبادانی دنیا قرار داد تا باورهایمان را قوی کنیم،دنیا به معنای مادیات نمی تواند به همه شئون زندگی بشر اشراف داشته باشد، ولی دین به معنی اسلام می تواند همه بر همه جوانب بشر مشرف باشد.

وی در ادامه گفت:دنیا را باید پلی قرار داد برای آبادانی دین، دین در امور فردی، اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی، نظامی، حکومتی و… می تواند اعلام نظر کند، ولی دنیا نمی تواند بر همه امور اشراف داشته باشد، فقط دین است که می تواند بر خواسته ها و تمایلات بیرونی و عقلانی انسان حاکم باشد.

حجت السلام والمسلمین اسماعیلی گفت:۱۲بهمن پیام آور تشرف امامی است که برای ملت ایران از سالهای۱۳۳۰ تا سال ۵۷ با پشتیبانی مردم،شعارهای یکپارچه انقلاب کردند و این انقلاب در سایه سار پرچم لا اله الله به پیروزی نایل شد.

خطیب نماز جمعه شهرستان فیروزکوه مردم، اسلامیت و رهبری را از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: امسال مردم شریف ایران۳۹ همین سالروز پیروزی با شکوه و عظیم انقلاب را جشن می گیرند.

وی افزود:ملت ایران نباید عقب نشینی کنند و همچنان باید در مقابل دشمن ایستادگی کنند، در حال حاضر آنقدر توانایی داریم تا بتوانیم در برابر۱+۵ بایستیم و دشمنانمان را خوار و ذلیل کنیم.

 

امام جمعه دماوند:‌ وحدت کلمه و مقصد، عامل پیروزی انقلاب بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی با اشاره به اینکه در آستانه دهه فجر قرار داریم، اظهار کرد: در دنیا گاهی یک حزب انقلاب می‌کند و یا یک حکومت علیه حکومت دیگر قیام می‌کند و گاهی نیز کودتا می‌شود؛ اما انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب خاص بود و انقلابی از خود ملت با فریاد «الله‌اکبر» با شاخصه‌های اسلامی بودن و مردمی بودن یعنی «جمهوری اسلامی» به وقوع پیوست.

وی افزود: وحدت کلمه و وحدت مقصد در انقلاب اسلامی ایران پیش آمد و امروز نیز مردم در بطن انقلاب هستند؛ چراکه انقلاب این‌گونه نیست که مردم انقلاب کنند و آن را به دست عده‌ای بسپارند و مردم همراه انقلاب هستند؛ مردم همیشه درصحنه انقلاب هستند و آن را به همراه بعد اسلامی بودن حفظ می‌کنند.
وی افزود: حفظ روحیه انقلابی گری و اصل انقلاب و حکومت اسلامی اوجب واجبات و اعظم فرائض است و امروز بایستی مردم با حضور خویش ایرادها را تذکر دهند؛ چراکه حضور مردم به همراه روحانیت درصحنه انقلاب، باعث خنثی شدن توطئه‌های داخلی و خارجی می‌شود.
امام‌جمعه شهرستان دماوند با اشاره به اینکه مردم همواره با کمبودها و کم‌کاری‌ها ساختند، تصریح کردند: برخی از مسئولان دچار فساد اقتصادی، رشوه، حقوق نجومی، وادادگی و ترس شدند و اینها باید پاسخگوی امام، شهدا و مردم در روز قیامت باشند.
فتاح دماوندی با بیان اینکه بایستی شکر نعمت انقلاب و سرپرستی فقیه عادل را به‌جای بیاوریم، خاطرنشان کرد: امسال دهه فجر در شهرستان دماوند با همکاری همه اقشار، پرشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

 

امام جمعه ورامین: باید از حقوق کارگران حمایت شود

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه نماز جمعه این هفته ورامین گفت: در ازدواج باید معنویات در نظر گرفته شود زیرا زن صالحه قابل مقایسه با مادیات نیست و از سوی دیگر نیز زن ناصالح ارزشش کمتر از خاک است.

وی خاطر نشان کرد: حسن اخلاق یکی دیگر از معیارهای انتخاب همسر است زیرا ازدواج با کسی که بدخلق و پرخاشگر است خانواده را دچار مشکل می کند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: حقوق زن و مرد در دین اسلام دو طرفه است ولی پیامبر(ص) فرمودند بهترین شما زنی است که مهریه کمتر داشته باشد.

حجت الاسلام محمودی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ورامین گفت: برخی حوادث مانند پلاسکو تهران متوجه مسئولین و مدیران کشور است که توجه به نکات ایمنی داشته باشند.

وی اظهار کرد: امید آن داریم که دفاع از تشکل های کارگری از حقوق کارگران دفاع شود و برخی از مشکلات این قشر زحمتکش کاسته شود به همین جهت همگان باید در جهت رفع موانع تولید گام برداریم.

امام جمعه موقت ورامین افزود: امام خمینی(ره) توانست با کمک خداوند متعال و حرکت مردم نهضت مردم را به پیروزی برساند و این انقلاب حاصل خون شهدا است که باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

حجت الاسلام محمودی گفت: امام راحل هیچ زمانی در برابر دشمن تعارف نداشت تا جایی که به صراحت اعلام کرد آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی ضمن بیان اینکه هر کس به دشمن بخندد و اعتماد کند امام و انقلاب را خوب نشناخته است بیان کرد: یکی از خصوصیت های امام خمینی(ره) ساده زیستی و دوری از اشرافی گری بود، همچنین امام راحل رهنمودهای راهبردی را مکتوب کرده و برای دیگران باقی گذاشته اند ولی باید این راهبردها بررسی و اجرایی شود.

 

امام جمعه رباط کریم: آپارتمان‌های پرند باید به امکانات ایمنی مجهز شوند

حجت الاسلام علی اکبر رشید زاده، امام جمعه موقت شهر رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه که با حضور خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در مصلی این شهر برگزار شد، اطهار کرد: صبر از عواملی مهم در زندگی است، صبر بسیار امر مهمی در آرامش انسان است و ما انسان ها باید حتیش در زمان از دست دادن عزیزانمان هم باید صبور باشیم و بتوانیم دوباره به زندگی گذشته برگردیم .

وی افزود: نمونه بارز صبر حضرت ایوب است، ایشان صبر بسیار زیادی داشتند و تمام داشته هایشان از دست دادند اما خدای متعال فرمودند که ایوب بنده خوب من است من ایوب را صبور دیدم.

امام جمعه موقت رباط کریم با اشاره به حادثه ناگوار« پلاسکو» تأکید کرد: این حادثه بسیار دردناک بود اما اوج ایثار و شجاعت اتش نشان‌ها را نشان داد.

وی اضافه کرد: حادثه پلاسکو این موضوع را یادآور شد که مردم ایران هیچ وقت پشت یکدیگر را خالی نمی کنند،در این حادثه روحیه بسیجی و مقاومتی، ایثار و شجاعت را به جهان نشان دادیم.

حجت الاسلام رشید زاده ابراز کرد: این حادثه یک هشدار بود برای تمامی کشور ما مردم نباید فقط به فکر منابع شخصی باشیم بباید اول ایمن سازی کنیم تا دیگر این گونه حادثه ها رخ ندهد این حادثه حادثه پیش از ۱۵۰۰میلیار تومان خسارت زده این پول کمی نیست.

امام جمعه موقت رباط کریم تصریح کرد: در شهر پرند نیز ساختمان هایی هستند که فاقد امکانات ایمنی هستند، ای کسانی که این ساختمان ها را می سازید و کسانی که در این آپارتمان‌ها زندگی می‌کنید ساختمان‌های خود را به کمک نیروی های اتش نشانی و دیگر ارگان‌های مرتبط ایمن سازی کنید.

وی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه رباط کریم، با تبریک فرارسیدن دهه فجر به مردم، خاطرنشان کرد: ویژگی انقلاب اسلامی مردمی بودن نظام،اسلامی بودن و داشتن رهبری دینی و انقلابی است.

 

امام جمعه قدس: بهانه به دست دشمنان ندهیم/ دشمن با بهره جویی از حواشی هر حادثه به دنبال نفوذ به قلب مردم است

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم امیراحمدی، امام جمعه شهرستان قدس، در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان اظهار کرد: همه ی شما را به رعایت تقوای الهی دعوت میکنم که همین تقواست که شما را به سر منزل مقصود خواهد رسانید و از شر بلایا و گرفتاری های روحی رهایی می بخشد.
وی در ادامه با اشاره به تاثیرات حسن خلق و خوشرویی در مومنان در برابر یکدیگر و ددر سطوح مختلف جامعه گفت: رعایت تواضع و فروتنی در برابر برادران و خواهران مومن بسیار اکری نیکو و در برابر خداومند دارای پاداش های معنوی بسیار زیاد است و بسیار در سیره ی پیامبر و اولیاء خداوند، حفظ شئونات و اخلاق و مهرورزی به دیگر برادران مومن پیشنهاد شده است.
میراحمدی همچنین افزود:ما مومنین باید با درک اهمیت این صفات اخلاقی و دیگر نکاتی مانند صبر و توکل، همت و قناعت و … به تقویت این صفات ارزنده بپردازیم و روز به روز به سوی کمالات اخلاقی قدم برداریم.
امام جمعه شهرستان قدس در پایان خطبه اول نماز جمعه این هفته همچنین به خواص فردی و اجتماعی سلام کردن و احترامات متقابل مومنان به یکدیگر خاطر نشان کرد: خوشرویی و حسن خلق در نهایت باعث وحدت در جامعه ی اسلامی میشود و اسلام دریچه ی بزرگی از حمبت را در قلب یکایک مسلمانان قرار داده که نهایت ندارد و روز به روز شهره ی آن در جهان طنین انداز تر می شود.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم امیراحمدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان قدس نیز ایتدا به بحث سازه نماز جمعه شهرقدس اشاره و عنوان کرد: تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد ریال هزینه صرف ساخت این سازه مقدس و نماد وحدت و قرارگاه عبادی سیاسی شهرستان شده است که کمک های مسئولان ارجمند و خیرین بزرگوار را ارج مینهیم و امیدواریم این سازه به زودی زود تکمیل شود تا بتوانیم از محل اصلی مصلی نماز جمعه بهره برداری کنیم.
وی همچنین در رابطه با حادثه اخیر فروریختن ساختمان پلاسکو تهران تاکید کرد: در هنگام وقوع چنین وقایعی باید وحدت کشور و مسئولان دوچندان شود و نباید به دست دشمنان بهانه بدهیم چرا که دشمنان ایران و اسلام، به دنبال فرصت های کوچک و بزرگ برای نفوذ به قلب مردم هستند و با بهره جویی از حواشی هر حادثه، دین مردم را نشانه گرفته اند.
حجت الاسلام میراحمدی ادامه داد: جانفشانی های آتش نشانان و نیروهای امدادی کشور را باید تحسین کرد و به یاد نگاه داشت و درکنار آن باید حادثه ساختمان پلاسکو را به درسی بزرگ برای دقت و نظارت همه جانبه در مسائل عمرانی و حادثه خیز کشور تبدیل کرد و نمیتوان به سادگی از کنار تجربیات بزرگ این حادثه گذر کرد.
امام جمعه شهرستان قدس در پایان خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این نیز، قرار گرفتن در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی را تبریک گفت و متذکر شد: پیروزی انقلاب اسلامی مدیون و مرهون جانفشانی های بسیار زیاد مردم و بزرگان دین و حمایت و همراهی و وحدت آحاد مختلف مردم بود و قطعا در سایه وجود رهبری و ولایت پذیری مردم رخ داد و تا امروز آثار و برکات این انقلاب تاریخی در خاطر جهانیان باقی مانده و بیداری اسلامی را کلید زده است.

 

 

امام جمعه اسلامشهر: مسئولین نباید حزبی و جناحی رفتار کنند

حجت الاسلام والمسلمین علی قلی پور، امام جمعه موقت شهرستان اسلامشهر در خطبه های نماز جمعه امروز، هشتم بهمن ماه  ضمن دعوت مردم به تقوا و اشاره به سوره زمر که در آن متقین و غیر متقین معرفی می شوند، افزود:کسی که به دستورات دین ایمان داشته باشد و عمل کند متقی است.

وی ادامه داد: باید توجه کنیم که چقدر دراین دنیا می مانیم به همان اندازه برای آن کارکنیم وچقدر درآن دنیا درنگ میکنیم همان اندازه برای آن کارکنیم.

خطیب نماز جمعه اسلامشهر با اشاره اینکه ماه بهمن، ماه پیروزی انقلاب است، خاطر نشان کرد: مسؤلین باید بدانند که انقلاب اسلامی برای  انجام دستورات اسلام و رسیدگی به مردم رخ داد، اگر مسئولی  صادقانه به مردم خدمت کند خداوند او را محبوب دل ها می کند.

وی تاکید کرد: هرمسئولی از حق ضعفاء دفاع کند خداوند او را در بهشت با پیامبر(ص) همنشین می کند.

امام جمعه موقت اسلامشهر با بیان اینکه مسئولین نباید کینه کسی را در دل داشته باشند و باید عدالت را درباره همه زیردست ها رعایت کنند، خاطر نشان کرد:مسئولین نباید حزبی و جناحی رفتار کنند و نباید بین بندگان خدا فرق بگذارند.

وی با اشاره به حادثه پلاسکو و شهات تعدادی از آتش نشانان در این حادثه متذکر شد: مسئولین ومردم باید به هشدارها و دستور العمل ها توجه کنند تا فجایعی مانند پلاسکو بوجود نیاید.

حجت الاسلام والمسلمین قلی پور با اشاره به ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ و ورود امام خمینی به میهن تاکید کرد: درهر زمان اگر گوش به فرمان رهبر باشیم امداد های غیبی شامل حال می شود و دشمنان در مقابل اراده مردم کاری نمی توانند بکنند.

 

امام جمعه پردیس: پلاسکو یک تلنگر به جامعه بود

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی تبار امام جمعه موقت شهرستان پردیس در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که با حضور مردم مومن و خداجوی و جمعی از آتش نشانان شهر پردیس در مصلی این شهرستان برگزار شد، پس از توصیه و سفارش خود و همگان به تقوای الهی، حادثه رخ داده در پاساژ پلاسکو را یک واقعه دردناک و حزن انگیز خواند.

وی اظهار داشت: قدمت پاساژ پلاسکو ۵۳ سال است که جمعی از برادران و خواهران ما در آن مشغول تجارت و کسب و کار بودند.

حسینی تبار ادامه داد: وقتی آتش سوزی در آنجا شروع شد اولین گروهی که باید در این مواقع به داد مردم برسد کسانی هستند که جانشان را در طبق اخلاص قرار داده و همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در هر لحظه و ساعت و ثانیه ای آماده مبارزه هستند.

امام جمعه موقت شهرستان پردیس تصریح کرد: آتش نشانان وارد پاساژ پلاسکو شده و هزاران یا صدها نفر از کسبه و مردم را از پاساژ خارج کردند، اما در کمال ناباوری و تعجب در لحظه هایی که کمتر از ده نفر از مردم داخل پاساژ بوده و آتش نشانان در حال اطفا حریق بودند متوجه شدند حریق قابل کنترل نیست.

وی توضیح داد: عده زیادی از آنها مجتمع را ترک کردند، اما قریب به ۱۵ نفر از آنان ماندند و صحنه هایی را از خودشان به جا گذاشتند، که فقط در شبهای عملیات جبهه و جنگ از رزمندگان مشاهده شده بود.

خطیب نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس اضافه کرد: پدیده زشتی که امروز بسیاری از مواقع در جامعه شاهد هستیم کسانی هستند که با در دست گرفتن تلفن همراه در حال تصویر برداری بوده و بدون اینکه توجهی به احوال افراد گرفتار در حادثه داشته باشند، سد معبر می کنند.

حسینی تبار ادامه داد: ترافیک سنگینی در روز اول اتفاق افتاده بود، برادران عزیز نیروی انتظامی و زحمت کشان آتش نشانی با مردم برخورد می کردند تا بتوانند راهی برای ورود تجهیزات و آمبولانس باز کنند، اما مردم همکاری نمی کردند.

وی تاکید کرد: این اعمال یعنی در بعضی جاها فرهنگ استفاده از برخی وسایل را یاد نگرفته ایم.

امام جمعه موقت شهرستان پردیس توضیح داد: باید دقت کنیم که نظارت ها و مخصوصاً نظارتهای مهندسی و شهرسازی مساله سازمانهایی که باید به این ساختمانها نظارت کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته پردیس گفت: مسوولین باید هوشیار باشند، این یک تلنگر به جامعه بود.

حسینی تبار اظهار داشت: بسیاری از ساختمانهای ما نا ایمن و نظارتها و امکانات برای آتش نشانان ما ضعیف است.

وی بیان کرد: ترامپ در کنار مباحث اخلاقی با تفکر و عقاید ویژه ای وارد انتخابات شده و به محض ورودش دستورهای عجیبی داده است، که در یکی از آنان آمده نیروهای امریکایی باید در مرز ۳۳۰۰ کیلومتری مکزیک پیاده شوند.

خطیب نماز جمعه این هفته پردیس، با اشاره به اینکه دومین دستور در رابطه با مسلمین بوده، گفت: خدا دشمنان ما را از احمق ها قرار داده که تمام مردم و سیاستمداران امریکا به حماقت چنین انسانی اعتراض دارند و می گویند معلوم نیست با این تفکر به کدام سمت و سو می رویم.

حسینی تبار افزود: دوازدهم بهمن ماه آغاز دهه مبارک فجر است که همزمان با برگزاری راهپیمایی سراسری در روز ۲۲ بهمن به پایان می رسد.

وی تاکید کرد: دهه فجر یاد آور این است که کجا بوده ایم، چه کرده ایم، الان کجاییم و یک مقایسه بین گذشته حال و آینده داشته باشیم.

امام جمعه موقت شهرستان پردیس تصریح کرد: در نماز جمعه هفته آینده مسوولین در مصلی حضور داشته و پاسخگوی مشکلات و مسائل مردم شهرستان هستند.

 

امام جمعه قرچک: آسیب‌ها و بیماری‌های خانواده ریشه در بی‌دینی و بی‌تقوایی دارد

حجت‌الاسلام و المسلمین حجت‌الله اسماعیلی امام‌جمعه شهرستان قرچک در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: نصرت الهی نصیب مردم باتقوا می‌شود، شرط نزول برکات الهی، رونق فضیلت‌ها جامع، ضامن عزت و سعادت جامعه تقوا است.

وی گفت: همه بدبختی‌ها بیچارگی ها در جامعه اسلامی به خاطر دوری از اسلام اصیل و راستین است، کفران نعمت نتیجه‌اش فقر، گرسنگی و ذلت است.

اسماعیلی تأکید کرد: یکی از عوامل انحراف، انحطاط و غفلت بندگان رشد یک بعدی بادید مادی در دنیا است، امروز علت اصلی چالش‌ها ی اجتماعی، ناامنی، ظلم و فساد، تخریب شخصیت‌ها، به‌ویژه خانواده‌ها رشد علمی و اقتصاد بدون معنویت است.

وی افزود: امروز نظریه مارکس که رشد جامعه و تأمین آسایش و امنیت فقط بارونق اقتصادی و عوامل تکنولوژی است، در نظر حتی جامعه شناسان غربی مردود است.

امام‌جمعه شهرستان قرچک تصریح کرد: دانش و اقتصاد بی‌هدف، ترویج قدرت‌طلبی است، برای سود فردی، گروهی و تحکیم سیاست نظام سلطه است و استکباری، استبدادی و استشهادی  سه منطق دنیای باطل است.

وی با اشاره بنیان خانواده، بیان کرد: امتیاز خانواده های سالم و نرم مساوی است، باشرافت، عفت، غیرت، امانت‌داری، صبر و سعه‌صدر، گذشت و ایثار است، این امتیازات محصول ایمان درست، دین‌داری است.

اسماعیلی گفت: آسیب‌ها و بیماری‌های خانواده که منجر به طلاق، آبروریزی و تخریب خانواده‌ها می‌شود، ریشه در بی‌دینی و بی‌تقوایی دارد.

وی با اشاره به سوره طه آیه ۸۲، بیان کرد: ” انی لفار لمن تاب وامن و عمل صالحا ثم اهتدی”و من هر که را توبه کند وایمان آورد و عمل صالح انجام دهد پس هدایت شود می‌آمرزیم، شرط آمرش چهار مرحله است: توبه، ایمان، عمل صالح، هدایت که مساوی با بخشش است.

امام‌جمعه قرچک اظهار کرد: اگر بخواهیم از همه مشکلات و بن‌بست‌ها خارج شویم، باید مدیریت‌های دستگاه‌ها را اصلاح کنیم، مدیریت‌ها باید اسلامی شود، لذا نیاز به مدیران اسلامی داریم و مدیران بی‌درد، مرفه، غرب‌زده هیچ‌چیزی برای نظام اسلامی ندارند.

وی افزود: سیاست‌گذاری آنها در مسئله اقتصادی  با مبانی لیبرالیستی و مبانی آنها در مسئله فرهنگی، ماتریالیستی وسکولاریستی است، آنان  با بیت‌المال و بودجه اسلامی به جنگ اسلام ناب محمدی (ص) می‌روند.

اسماعیلی گفت: آنان که تمام ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و امکانات را در جهت خلاف و ترویج فرهنگ بیگانه بکار می‌گیرند، بت‌پرستی عصر پیشرفت، پرستش عقاید باطل است.

وی تأکید کرد: روش و موضع مقاومت، موضع ابراهیمی است، با تکیه‌بر قدرت خداوند و برهان عقلی عالی کوتاه نیامدند نه اینکه با تمدید قدرت‌های پوچ اظهار بیچارگی کنند، کدام قانون و منطق عقلی می‌گوید راه درست و رشد را رها کنید، تا موفق شوید و دانش پیشرفته، تکنولوژی و فن آوری مدرن را رها کنید و به‌عقب برگردید، اقتصاد درونی و مقاومتی بر محور ظرفیت‌های داخل، تجربیات فراوان اجتماعی و ملی را رها و چرخه تولید را تعطیل کنید.

امام‌جمعه قرچک بیان کرد: اگر چشم بصیرت را بازکنید وسایل بینای فراهم‌شده است و اگر گوش شنوا داشته باشید سخنان حق به شما رسانده شده و اگر اهل هدایت باشید وسایل هدایت فراهم گشته است.

وی تصریح کرد: هرروز گستاخی دشمن بیشتر می‌شود، مکافات برجام افزوده، رکود و جمود روح را از جامعه گرفته است و عده‌ای با چنگ و دندان ستون‌های پوسیده برجام را نگه می‌دارند، برجام جواب می‌دهد یا نمی‌دهد کاری به برجام نداشته باشید.

اسماعیلی گفت: چرا دست روی دست گذاشتید و آیه یأس می‌خوانید و برای نسل نو این مردم نقشه‌ها می‌کشید و گاهی برادران شیطان می‌شوید، افکار انحرافی را رواج  می‌دهید، ای‌کاش در پرداخت وام‌های نجومی  هم سخت می‌گرفتید، به فریاد تولیدکنندگان و کارگران اخراجی کارخانجات توجه کنید.

وی تأکید کرد: استکبار یک سیاست ثابت و همیشگی دارد و آن اسلام‌ستیزی است، با تغییر دولت‌ها چیزی عوض نمی‌شود و دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی است که به اهداف انقلاب توجه کنیم، جشن انقلاب را با برنامه‌های لحن ولعب و ترویج فرهنگ مبتذلی اشتباه نگیریم.

امام‌جمعه قرچک افزود: بجای مجادله سیاسی، مسئولان باید اقدام و عمل را پیش می‌گرفتند، یکی از محصولات سیاست‌بازی‌ها، حادثه پلاسکو بود که منجر به جان باختن عده‌ای از آتش‌نشانان فداکار و مخلص که حضرت آقا فرمودند: شهامت فداکاری آنان دل را از تحسین و تمجید ونیز نگرانی و اندوه آکنده می‌سازد.

وی در پایان با اشاره به دولت‌مردان و مسئولان خاطرنشان کرد: همه شما موضعتان را نسبت به دشمن ثابت نگه‌دارید، هم‌نوا وهم عقیده با ملت و رهبر فرزانه، استکبار ستیزی هدف اصلی و دائمی شما باشد.

 

امام جمعه شهریار: تنها تریبونی که حقایق آمریکا را افشا می‌کند بیان رهبر معظم انقلاب است

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی امام جمعه موقت شهریار ظهر امروز در خطبه‌های نماز وحدت بخش و عبادی سیاسی جمعه که با حضور پر شور ملت مومن و اقشار مختلف مردم شهریار در مصلی امام خمینی این شهر برگزار شد، پس از دعوت همگان به تقوای الهی با اشاره به سالروز مقاومت مردم در واقعه آمل گفت: آشوب و خیانتی که توسط منافقین برنامه ریزی شده بود، با ایستادگی مردم آمل و سپاه خنثی شد و این مقاومت ستودنی است زیرا منافقین آمل را به عنوان مکانی امن برای خود تصور کرده و قصد حمله به تهران را داشتند که با ایستادگی مردم و نیروهای مردمی این توطئه خنثی شد.

حجت الاسلام رفیعی ضمن درخواست از مسئولین در مقاوم سازی ساختمانها و ضرورت رعایت نکات ایمنی در اماکن گفت: حادثه پلاسکو با تمام تلخی‌هایش درس بزرگی برای همه بود تا در رعایت مقاوم سازی و مسائل ایمنی کوتاهی نکنیم.

امام جمعه موقت شهریار با تقدیر از خانواده معظم شهدا گفت: مردم هیچ تکیه گاهی جز خدا نداشتند و با سلاح ایمان،تقوا، توکل و اتحاد توانستند رژیم ۲۵۰۰ ساله ستمشاهی را سرنگون کرده و با انقلابی بروز و مدرن که به اعتراف میشل فوکو انقلابی پست مدرن بود و در کتاب خود نیز نوشت من انقلابی بروزتر و مدرن‌تر از انقلاب ایران ندیدم، انقلابی که ایده‌های آن جدید است و تقلیدی نیست، انقلابی که روشها و شعارهای آن منحصر به فرد بود و مردم با توکل به خدا و تبعیت از رهبری خدایی و انقلابی از نسل حضرت زهرا‌(س) پیروز شدند.

رفیعی گفت: شاه و استکبار جهانی تمام تلاش خود را برای سرکوب و انحلال انقلاب کردند اما انقلاب اسلامی الهی بوده و جوشش نیز الهی بود که با خونهای پاک شهدا تثبیت شد و وظیفه ما بیان این حماسه و رشادتهاست تا نسل جوان نیز بیش از پیش با آن آشنا شده و مأنوس گردد. انقلاب ما پس از پیروزی نیز فراز و نشیبهایی داشت که بسیجیان ما با شرق و غرب و اکثر کشورهای عربی رویارویی داشتند و در رأس آنها صدام بود که مستقیمأ وارد جنگ با ایران شد.

امام جمعه موقت شهریار اظهار داشت: حقوق بشر آمریکایی یک طنز بسیار مضحک است و توسط دولتی که صدها کودتا در جهان انجام داده و مخل امنیت جهان بوده و یا در پرونده خود بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی را دارد و هرکجا جنایتی بوده مستقیم و یا به تحریک او انجام شده بیان می‌شود و آدم نمیداند به حال دنیا بخندد یا گریه کند.

وی گفت: هرچه جنایت صهیونیستها در دنیا می‌کنند به حساب و حمایت آمریکایی انجام شده و نسل کشی میانمار نیز با تحریک آمریکایی‌ها انجام می‌شود حتی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افشاگریهایی شد که ماهیت واقعی آنان رو شد.

رفیعی تصریح کرد: رئیس جمهور جدید آمریکا نیز یک سرمایه دار پلید است که اگر انصاف داشت اینقدر پولدار نمی‌شد و با مکیدن خون مردم آمریکا به اینجا رسیده و مثلأ آمده از حقوق مردم آمریکا دفاع کند. تنها تریبونی که آمریکا را رسوا می‌کند و حقایق آمریکا را افشا می‌کند زبان و بیان رهبر معظم انقلاب است و خیلی از مسئولین إبا دارند که در مجامع جهانی این حرفها را بیان کنند و با این کوتاه آمدن مسئولین زبان آنان دراز شده و مطمئن باشید پس از ماجرای توافق هسته‌ای موضوع حقوق بشر را پیش کشیده و تهاجم می‌کنند اما ما باید در این موضوع پیش دستی کرده و سیلی حقوق بشری به آنان بزنیم.

 

امام جمعه باقرشهر: مسئولان باید با مدیریت بحران و ارائه تسهیلات مناسب به مردم مانع از رخداد حوادثی تلخ شوند

آیت اله سید احمد موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه باقرشهر که با حضور پر شور عاشقان آل‌الله و اقشار مختلف مردم باقرشهر و کهریزک در مصلی بزرگ باقرشهر برگزار شد، پس از دعوت همگان به تقوای الهی به بیان حدیثی از امام علی(ع) پرداخت.

 

امام جمعه باقرشهر با اشاره به حکمت ۴۳ نهج البلاغه اظهار داشت: «خباب بن ارت» یکی از اصحاب نزدیک پیامبر و حضرت علی(ع) بود که ویژگی هایی مانند اسلام آوردن قلبی، همراهی با پیامبر در هجرت، قانع بودن به کفاف زندگی، رضایت از خداوند و مجاهدت بسیار زیاد از جمله مهم ترین خصوصیات او بوده است.

وی تصریح کرد: مسلمان واقعی کسی است که به دین و قرآن و اسلامش افتخار کند و از دینش لذت ببرد، باید شناختمان از پیامبر بزرگ اسلام را بالاتر برده تا به دینمان افتخار کنیم؛ ما انسان ها باید بخاطر نعمت های زیادی مانند نعمت وجود، فهم و حیات که خداوند عنایت کرده همواره از خدا راضی بوده و شکر او به جا آوریم.

آیت اله موسوی در ادامه با اشاره به حادثه تلخ ساختمان پلاسکو گفت: بیش از هشت روز از وقوع این حادثه تلخ می گذرد و ۱۶ نفر از آتش نشانان را از زیر آوار با پیکرهای سوخته بیرون آوده اند، جهاد آن ها در راه خدا بود و انشاله خداوند روح آن ها را شاد کند.

وی افزود: طبق گفته بعضی از مسئولین علت حادثه پلاسکو اتصال برق بوده است؛ برق و گاز و خطرات ناشی از آن ها در همه جا وجود دارد؛ آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو باید همه ما را به فکر فرو برد و اقدامات ایمنی برای ساختمان های مشابه با قدمت نسبتا زیاد را انجام دهیم؛ نصب سیستم هشدار دهنده، نصب تجهیزات اطفا حریق، آموزش کارکنان و افراد، هشدارهای جدی به مشاوران املاک و مسئولین ساختمان ها، بیمه ساختمان ها و بیمه اموال موجود از اقداماتی است که می توان برای جلوگیری از اتفاقات تلخ دیگر انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: مردم هم باید با مسئولان و کارشناسان مرتبط با همکاری های لازم و کافی را داشته باشند؛ اگر از طریق شهرداری یا دیگر نهادهای نظارتی اخطارهایی داده می شود، باید آن ها پذیرفت و جدی گرفت، در غیر این صورت ممکن است حوادثی مانند ساختمان پلاسکو رخ دهد.

امام جمعه باقرشهر گفت: شهرداری و دیگر نهادهای نظارتی و همینطور سیاسی در بخش هایی با بافت فرسوده مانند باقرشهر و کهریزک که ممکن است با کوچکترین زمین لرزه ای دچار آسیب جدی شوند؛ باید با مدیریت بحران و ارائه تسهیلات مناسب به مردم مانع از رخداد حوادث تلخ در آینده شوند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ۱۲ بهمن و سالروز بازگشت امام خمینی(ره) به میهن اظهار داشت: ما برای این انقلاب کردیم که کشورمان را کفر گرفته بود و طاغوتیان به کسی رحم نمی کردند؛ آن ها به دنبال گسترش و همه گیر شدن وهابیت و بهاییت در کشور بودند و اگر انقلاب اسلامی ایران نبود امروزه بهاییت در کشور وجود زیادی داشت؛ آن روزها کفر سراسر کشور را گرفته بود و حاکمان کافر بودند، امام خمینی(ره) به عنوان رهبر مردم پرچم مبارزه را بلند کرد و شاگردان و مقلدان با ایشان همراهی کردند و انقلاب را به پیروزی رساندند و حکومت اسلامی به وجود آمد.

نماز جمعه این هفته باقرشهر، با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه باقرشهر و کهریزک و همچنین حسن محمدی‌فرد عضو شورای اسلامی کهریزک، اکبر اسدی رئیس ستاد نماز جمعه و علیرضا قربانعلی عضو شورای اسلامی باقرشهر برگزار شد.

 

امام جمعه جوادآباد: مردم اشتباه مسئولین را پای نظام نمی گذارند

حجت الاسلام طزری امام جمعه خیرآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: خانواده اسلامی در دین مبین اسلامی و قرآن معیارهایی دارد که برای رسیدن به این خانواده های مطلوب باید این معیارها را رعایت کرد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از این معیارها این است که مدیریت خانواده باید به عهده مرد خانه باشد که این اصل در آیه ۲۴ سوره نساء به آن اشاره مستقیم شده است.

حجت الاسلام طزری در خطبه دوم نماز جمعه خیرآباد گفت: دهه فجر فرصت خوبی است که رمز پیروزی انقلاب را در این ایام به دست آوریم و همچنین وظیفه داریم که این رموز را ادامه دهیم.

وی بیان کرد: یکی از اصولی که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شده است مردمی بودن این انقلاب بود زیرا انقلاب مردم متعلق به هیچ حزب و جناح سیاسی نبوده است به همین دلیل نیز کسی نمی تواند ادعا کند که او انقلاب کرده است یا انقلاب توسط او صورت گرفته است.

امام جمعه خیرآباد افزود: چیزی که باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد حضور آگاهانه مردم در تمام صحنه های انقلاب اسلامی بود که از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز صورت گرفته است.

حجت الاسلام طزری ضمن بیان اینکه حضور مردم در صحنه های مختلف باعث قوام انقلاب شده است گفت: دشمنان نظام این مطلب را متوجه شده اند و تمام تلاش خود را می کنند که مردم را از انقلاب جدا کنند و متاسفانه باید اعلام کنیم امروز برخی مسئولین در اجرای این نقشه دشمنان کمک می کنند.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان به جای توجه به مردم و خواسته های بر حق آنان به فکر مسائل جزئی و جناحی خود باشند و مردم را به فراموشی بسپارند آن زمان است که مردم نسبت به انقلاب ناامید خواهند شد.

امام جمعه خیرآباد ادامه داد: مردم هوشیار تر از آن هستند که اشتباهات مسئولان را پای نظام و انقلاب بزنند لذا در تمام صحنه‌ها از جمله ۲۲ بهمن با حضور پرشور خود این عقیده خود را اثبات خواهند کردند.

حجت الاسلام طزری خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اصولی که باعث قوام انقلاب اسلامی شده است وجود رهبری دینی و هوشیار پس از انقلاب اسلامی بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است که باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

وی افزود: بر همگان واجب است بعد از حضور مردم در صحنه های مختلف، قدردان حضور رهبر در نظام انقلاب اسلامی باشند و از سوی دیگر باید این دو عنصر را حفظ کنند.

انتهای پیام/


ثبت نظر

ارسال