بی‌اطلاعی پیروزبخت از نهاد ناظر بر اجرای استاندارهای معادن

رییس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به اینکه مسئول عدم نظارت بر فعالیت معادن در خصوص رعایت استانداردها از جمله معدن آزادشهر کیست؟ تصریح کرد: نمی دانم ناظر کیست!
  • دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 ساعت 13:5

به گزارش ایسنا، نیره پیروز بخت در نشست خبری که امروز (دوشنبه) برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نباید استانداردهای معدنی لازم در نظر گرفته شود تا شاهد اتفاقات ناگواری همچون معدن آزادشهر نباشیم؟ بیان کرد: حادثه معدن آزادشهر و پلاسکو باید عزیزان را به فکر بیندازد که به صورت جدی به مسائل ایمنی توجه کنند و سازمان ملی استاندارد نمی تواند وظایف همه دستگاه ها را اجرا کند، چرا که وظیفه این سازمان تدوین استاندارد است و مالک یا پیمانکار باید اجرای استاندارد را مدنظر قرار دهد.

پیروزبخت با تاکید بر اینکه استانداردهای مختلف معدنی توسط سازمان ملی استاندارد طراحی شده است، اعلام کرد: حدود ٢٤٥ استاندارد در مورد ایمنی کار معادن زغال سنگ و ماشین آلات معادن تدوین شده است، علاوه بر این ٦٧ مورد استاندارد در خصوص نکات ایمنی داخل معادن تدوین شده است و از نظر سند و مدرک در کشور چیزی کم نداریم.

در این نشست که سامانه اطلاع رسانی استاندارد ایران به نشانی www.standardna.ir افتتاح شد، پیروزبخت اظهار کرد امیدواریم با افتتاح این سامانه اطلاع رسانی بیشتر به به مخاطبان را داشته باشیم.

وی بیان کرد: این سامانه فارغ از سایت سازمان به منظور اخبار مشترک با سایر سازمان ها و در بخش های مختلف مدنظر قرار گرفته است و تا هفته آینده تکمیل خواهد شد و با بارگذاری بخش خارجی مخاطبان سایر کشورها نیز می توانند از آن استفاده کنند.

رییس سازمان ملی استاندارد با اشاره به ابلاغ دو مصوبه توسط جهانگیری معاون اول رییس جمهوری اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی به منظور تولید بنزین استاندارد بر اساس استاندارد های روز دنیا و سیاست های اقتصاد مقاومتی دو موردی بودند که توسط دولت به سازمان ابلاغ شدند. در همین رابطه چهار پیشنهاد به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارائه شد که همگی مورد توافق و ابلاغ ستاد قرار گرفت.

خبر تکمیل می‌شود


ثبت نظر

ارسال