توسعه دیجیتال در بانک ایران زمین ارزش افزوده می آفریند

نمایه بانک : با توجه به اقبال عمومی به بانکداری دیجیتال و حرکت به سوی نئو بانک ها در بیشتر کشورهای توسعه یافته ، بانک ایران زمین در راستای اهمیت به جایگاه مشتریان خود ، «بانکداری دیجیتال» را در مهمترین جایگاه و اولویت برنامه های توسعه ای خود قرار داده و در همین راستا همواره خدمات بانکی خود را در حوزه دیجیتال در تراز کشورهای مطرح در این زمینه تعریف کرده است.
  • چهارشنبه 27 دی 1402 ساعت 20:0

خبرنگار و نویسنده : نازیلا محمدی

به گزارش نمایه بانک ، با توجه به اقبال عمومی به بانکداری دیجیتال و حرکت به سوی نئو بانک ها در بیشتر کشورهای توسعه یافته ، بانک ایران زمین در راستای اهمیت به جایگاه مشتریان خود ، «بانکداری دیجیتال» را در مهمترین جایگاه و اولویت برنامه های توسعه ای خود قرار داده و در همین راستا همواره خدمات بانکی خود را در حوزه دیجیتال در تراز کشورهای مطرح در این زمینه تعریف کرده است.

 

در نتیجه توسعه تفکر حرکت در مسیر ارائه خدمات بانکداری دیجیتال در بانک ایران زمین بود که بکارگیری زیرساخت های به روز و فناورانه ، این امکان را به وجود آورد تا این بانک رشد حداکثری را در میزان تراکنش‌های بانکداری دیجیتال و افزایش درآمد ناشی از بانکداری دیجیتال را تجربه کند که در صحت این مدعا کافیست بدانیم یکی ازسر فصل‌های مهم  در حوزه درآمد‌های غیر مشاع بانک‌ها، همین درآمدهای ناشی از «بانکداری دیجیتال» است. پس می بینیم که آنچه در نفع دیگران نهفته است ، منتهی به نفع خود آن مجموعه می شود.

 

در شرایطی که ابرازهای دیجیتال بیش از هر زمانی توانسته است تغییرات عمده ای را در  سبک زندگی ما ایجاد کند، توجه بانک‌ها به ورود درعرصه تحولات دیجیتال، از مهمترین عناصر در توسعه مالی صنعت بانکداری بیشتر کشورهای توسعه یافته بوده است، به طوری که در همین راستا به دلیل رشد امکانات رفاه آفرین خدمات دیجیتال بانک ها ، خدمات غیر حضوری بانک ها ، بیشتر از پیش مورد اقبال قرار گرفته و انتظار میرود دنیا با همین شتاب به سوی بانکداری بدون شعبه پیش برود، به طوری که «نئوبانک ها» یا «خدمات آنلاین در حوزه بانکی» امروزه نقش و جایگاه ویژه ای در سبک بانکداری چنین کشورهایی دارد.

 

«نئوبانک ها»،  بانک هایی بدون شعبه و غیرحضوری هستند که مشتریان با نشستن پشت دستگاه رایانه خود قادر خواهند بود تمامی خدمات بانکی پیشرفته خود را به سادگی و بی صرف وقت برای حضور در یک شعبه از بانک ، انجام دهند.

 

در حال حاضر این اقبال عمومی در یافته های آماری از مشتریان علاقمند به بانکداری بدون شعبه دیده می شود؛ در حدود ۶۰ میلیون مشتری آمریکای شمالی و اروپایی خدمت بانکی خود را به طریق آنلاین دریافت می کنند که پیش بینی شده این رقم  تا سال  ۲۰۲۴ از ۱۴۵ میلیون مشتری عبور خواهد کرد.

 

«نئوبانک‌ها» با به کارگیری بازوهای فناورانه خود اعم از ؛ بانکداری کم‌هزینه و کارمزدهای پایین‌تر، ارائه راهکارهای فناورانه، شخصی سازی خدمات برای مشتریان ، بهبود تجربه کاربری مشتریان،  ارائه خدمات بر بستر تلفن‌های هوشمند و سرعت بالای ارائه خدمات توانسته اند زنجیری از ارزش افزوده را برای بانک هایی که دارای چنین زیرساخت هایی هستند بیافریند.  

 

حال که صنعت بانکداری جهانی با چنین شتابی به سوی تحولات گسترده فناورانه پیش می رود، بانک ایران زمین که همواره از بدو تاسیس خود توجه ویژه ای به جدید ترین دستاوردهای تکنولوژی دیجیتال از خود نشان داده و توسعه دیجیتال را سرلوحه سیاست گذاری ها و اقدامات خود قرار داده  و محصولات ویژه ای را در زمینه خدمات بانکداری دیجیتال طراحی و ارائه کرده است _ که این مهم را  با بکارگیری نیروهای متخصص در جهت پیشبرد اهداف و شعارهای بانک ایران زمین به انجام رسانده و محصولات و خدمات ویژه ای را به مشتریان خود عرضه داشته است_نیز  قطعا  در سیاست های آینده حرفه ای خود ، به نقش آفرینی مهم خود  در عرصه بانکداری بدون شعبه و دیجیتال بیشترین اهمیت را قائل خواهد بود و ما منتظر محصولات و خدمات بیشتری در زمینه بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین خواهیم بود.

 


ثبت نظر

ارسال