گفت‌وگوهای تنهایی داوود رشیدی در تلویزیون

نمایه بانک: قسمتی از برنامه «گفت‌وگوی تنهایی» که با حضور داوود رشیدی ضبط شده بود، در شبکه چهار سیما بازپخش می‌شود.
  • شنبه 6 شهریور 1395 ساعت 1:32

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا، شبکه چهار سیما به رسم گرامی‌داشت یاد داوود رشیدی، هنرمند پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون که صبح روز گذشته درگذشت، قسمت مربوط به حضور این هنرمند در برنامه «گفت‌وگوی تنهایی» را شنبه (ششم شهریور ماه) ساعت 14 بازپخش می‌کند.

زنده‌یاد داوود رشیدی در بخش‌هایی از صحبت‌هایش در این برنامه گفته است: «حرفه من همانند راننده اتوبوسی که هر روز وظیفه دارد در ساعات مشخصی مسافران را سوار و بعد پیاده کند؛ مشخص است هر کسی که بیشتر حرفه و شغل خود را دوست داشته باشد، در آن عرصه موفق‌تر است. عده‌ای از آدم‌ها چند شغل متفاوت دارند و از صبح تا آخر وقت در چند جای مختلف کار می‌کنند و در نهایت آخر شب به منزل رفته، کمی تلویزیون تماشا می‌کنند و دوباره فردا همین وضعیت برای آنها تکرار می‌شود؛ گرچه شاید آنها نیز از این وضعیت رضایت خاطر نداشته باشند؛اما در حرفه ما، در هر لحظه در حال یادگیری و تجربه هستیم. وقتی مردم در خیابان ما را می‌بینند لبخند بر روی لبهایشان نقش می‌بندد و آنها با ما زندگی می‌کنند. از اینکه توانسته‌ام با کسانی که من را نمی‌شناسند ارتباط برقرار کنم بسیار خوشحال هستم.»

داود رشیدی - بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران - پنجم شهریور ماه در سن ۸۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

از جمله نمایش‌هایی که اجرا کرده می‌توان به «در انتظار گودو»، «ریچارد سوم»، «پیروزی در شیکاگو»، «منهای دو»، «آقای اشمیت کیه؟ » و ... اشاره کرد. از جمله فیلم‌های سینمایی که در آنها بازی کرده می‌توان از آثاری چون «کمال الملک»،«ملاقات با طوطی»،«زمهریر» و ... نام برد.

زنده‌یاد رشیدی همچنین در مجموعه‌های تلویزیونی گوناگونی مانند «ولایت عشق»، «هزار دستان»، «آوای فاخته»، «عطر گل یاس» و ... نیز بازی کرده است. این هنرمند در سال‌های اخیر از بیماری آلزایمر رنج می‌برد.


ثبت نظر

ارسال