به کارگیری دوربین های «LEZ»برای کاهش آلودگی هوای هسته مرکزی تهران

نمایه بانک: شهردار منطقه 11 تهران گفت:به کمک استفاده از دوربین هایLEZ و کنترل وضعیت معاینه ‌فنی خودروها، میزان آلاینده های هوا در محله های مرکزی پایتخت کنترل و به مرور از حجم آلودگی ها کاسته خواهد شد.
  • چهارشنبه 24 آذر 1395 ساعت 5:40

به گزارش نمایه بانک, به نقل از خبرگزاری میزان،نصرالله آبادیان با اشاره به موقعیت جغرافیایی این منطقه و قرار گرفتن در هسته مرکزی پایتخت؛ وجود راسته های تجاری و مراکز خرید، بافت جمعیتی متراکم و بورس های متعدد اصناف را از مهم ترین دلایل تردد بالای خودروها در منطقه 11دانست و گفت: با توجه به این که حدود یک ماه از به کارگیری دوربین های LEZ می گذرد؛ در آینده شاهد افزایش کیفیت هوا خواهیم بود.
 
وی  با بیان این که با تبدیل بخشی از منطقه 12 به پیاده ‌راه؛ برای‌‌‌ تردد موتورسوران محدودیت ایجاد شده و به همین دلیل، حجم وسیعی از‌‌‌ تردد آن ها به خیابان های همجوار که داخل منطقه 11 قرار دارد سرازیر شده است؛ ادامه داد: این در حالی است که تردد خودروهای سنگین متعلق به اصناف مختلف و تاکسی های فرسوده نیز از دیگر عواملی است که آلودگی هوای هسته مرکزی تهران در چند هفته اخیر تشدید شده است.
 
آبادیان کمک گرفتن از دوربین های LEZ و کنترل معاینه ‌فنی خودروها را از جمله راه کارهای رفع مشکلات موجود دانست و خاطر نشان کرد: معاینه ‌فنی خودروها درمان مناسب آلودگی هوا است چون با استفاده از دوربین‌های ثبت تخلف از ورود خودروهای بدون معاینه‌ فنی به محدوده مرکزی شهر جلوگیری می شود.
 
وی همچنین با تاکید براقدامات موثر معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه11برای کنترل و کاهش آلودگی هوا، به وجود 35 دوربین LEZ در سطح معابر اصلی این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت:تاکنون بسیاری از اتوبوس های موجود در منطقه با نظارتی که توسط دوربین های LEZ شد،عیب یابی و نقص فنی آن ها برطرف شده که این موضوع،کمک مهمی برای کاهش آلاینده ها بوده است.
 
آبادیان افزود: انتقال پایانه اتوبوس های رباط کریم و انتقال آن به بزرگراه آیت ا... سعیدی نیز یکی از مهم ترین اقداماتی بود که بعد از 9 سال پیگیری به ثمر نشست و یکی از عوامل اصلی آلوده کننده هوای منطقه 11 که سالیانه بیش از 850 تن انواع آلاینده ها را وارد ریه های شهروندان می کرد؛ برطرف شد.


ثبت نظر

ارسال