آمفی‌تئاتر استیو جابز در اپل پارک برنده‌ جایزه‌ Structural Artistry 2018 شد

نمایه بانک : آمفی‌تئاتر استیو جابز به دلیل داشتن پاویونی پوشیده با شیشه، اخیرا برنده‌ی جایزه‌ی Structural Artistry 2018 شده است.
  • چهارشنبه 7 آذر 1397 ساعت 1:35

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از زومیت، آمفی‌تئاتر استیو جابز واقع در اپل پارک به‌تازگی موفق به کسب جایزه‌ی Structural Artistry 2018 شده است؛ این جایزه همه‌ساله از سوی انستیتوی مهندسین سازه به ساختمان‌هایی اهدا می‌شود که « به‌ لطف بصیرت و مهارت مهندسین سازه، به نمادی استثنایی تبدیل می‌شوند.»

طبق ادعای این انستیتو، پاویون آمفی‌تئاتر استیو جابز، «بزرگ‌ترین سازه‌ی روی زمین به‌حساب می‌آید که صرفا توسط شیشه پوشیده شده است.» گرچه سقف این پاویون از جنس فیبر کربن ساخته شده، اما وزنی در حدود ۸۰ تن دارد. 

هر کدام از پنل‌های اطراف این پاویون که در واقع وزن ۸۰ تنی سقف آن را تحمل می‌کنند،‌ تنها دارای چهار لایه شیشه‌ی ۱۲ میلی‌متری هستند؛ با این‌حال نباید فراموش کرد که این پنل‌ها به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که در مقابل زمین‌لرزه‌های خطرناک کالیفرنیا مقاوم باشند. به‌علاوه سیستم‌های برقی، لوله‌های آب‌پاش و دیگر موارد لازم در مرز ۳۰ میلی‌متری بین این پنل‌ها جای گرفته‌اند تا ظاهر کلی پاویون خراب نکنند و حالتی مخفی داشته باشند.

شرکت Eckersley O'Callaghan & Arup که وظیفه‌ی طراحی ظاهر این سازه را بر عهده داشته است، می‌گوید که برای عملی کردن پروژه با شرکت اپل، به‌صورت نزدیک همکاری کرده است.

آمفی تئاتر استیو جابز / Steve Jobs Theater

نمایی از آمفی تئاتر استیو جابز، واقع در اپل پارک

سطوح پوشیده‌شده با شیشه، در جای‌جای اپل پارک دیده می‌شوند. در دور تا دور حلقه‌ی اصلی این پردیس، شاهد پنجره‌های شیشه‌ایِ خمیده هستیم که جلوه‌ی زیبایی به آن بخشیده‌اند؛ در ضمن حتی در فضای داخلی آن نیز شاهد شیشه‌هایی هستیم که از کف تا سقف، ادامه دارند. جالب است بدانید که در اوایل افتتاح اپل پارک، برخی از کارکنان شرکت اپل (Apple) به‌طور ناخواسته با این دیوارهای شیشه‌ای بزرگ برخورد می‌کردند.

اهالی کوپرتینو همواره سعی داشته‌اند در بسیاری از فروشگاه‌های خرده‌فروشی خود، از نمایی شیشه‌ای استفاده کنند؛ البته در این میان، مواردی مثل فروشگاه موجود در خیابان شانزلیزه پاریس، مستثنی هستند. البته ساخت چنین فروشگاه‌هایی در مواردی باعث بروز مشکلات امنیتی نیز شده است؛ چرا که در برخی موارد، سارقان با ماشین، شیشه‌ را می‌شکنند و در عرض تنها چند دقیقه تا جایی که بتوانند دستگاه‌های اپل را به سرقت می‌برند و از آن‌جا متواری می‌شوند.

 
 
منبع: APPLEINSIDER

ثبت نظر

ارسال