جامعه مجازی روابط عمومی؛ فضایی برای بهبود و توسعه مهارت‌های ارتباطی

نمایه بانک : وجود بستری برای بهبود و توسعه مهارت‌های ارتباطی، آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه ارتباطات، تقویت و توسعه روابط عمومی آکادمیک نیاز یک جامعه برای حفظ پویایی و کارآمدی است.
  • دوشنبه 20 آذر 1396 ساعت 17:4

به گزارش نمایه بانک ،« جامعه مجازی روابط عمومی » یک مجموعه رسانه‌ای تحت وب درحوزه ارتباطات است که با در نظر گرفتن این اهداف، می‌کوشد به‌عنوان تریبونی برای روابط عمومی‌ها فعالیت کند و با انتشار عملکردهای مثبت روابط عمومی‌ها و همچنین ارائه آموزش‌های نوین در این حوزه به ارتقای وضعیت روابط عمومی‌های ایران کمک کند.

این مجموعه رسانه‌ای در روز روابط عمومی سال ۱۳۹۵ (اردیبهشت ماه) پا به عرصه گذاشت و فعالیت حرفه‌ای خود را با راه‌اندازی سایت جامعه مجازی روابط عمومی آغاز کرد. متعاقب آن نیز صفحات این مجموعه رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و ... ایجاد شد تا نیازهای مخاطبان این حوزه را تامین کند.

در شهریورماه ۱۳۹۶ برای ارتباط نزدیک‌تر با مخاطبان، این مجموعه اقدام به راه‌اندازی گروه روابط عمومی آکادمیک کرد که در زمینه آموزش‌های حوزه ارتباطات و همچنین برگزاری کارگاه‌های برخط فعالیت می‌کند که هم‌اکنون بالغ بر ۵هزار عضو دارد.

تاکنون بیش از پنج کارگاه آنلاین همچون آموزش‌های روابط عمومی پایه،  فن بیان و سخنوری، آموزش اینفوگرافیک، مسئله‌شناسی ارتباطی و ... برگزار شده و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، به صورت هفتگی یک کارگاه برگزار می‌شود.

عمده فعالیت‌های محتوایی این مجموعه شامل روابط عمومی، ارتباطات، کسب و کار، برندینگ، فن بیان و دیگر موضوعات مرتبط است که در قالب محتوای آموزشی، کارگاه‌های آنلاین و دیگر رسانه‌های آموزشی همچون کلیپ، پمفلت، بنر آموزشی و ... منتشر می‌شود.

انجام گفت‌وگوهای اختصاصی با صاحب‌نظران روابط عمومی و ارتباطات، پیگیری تاسیس سازمان نظام روابط عمومی، تشویق و حمایت از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه روابط عمومی آکادمیک و توسعه و بهبود استانداردها و فرآیندهای روابط عمومی از جمله اهداف این مجموعه رسانه‌ای است.

بعد از مدتی از آغاز فعالیت گسترده این مجموعه، نرم‌افزار هوشمند و کاربردی روابط عمومی تولید و روی مارکت‌های اندروید به صورت رایگان عرضه شد. این نرم‌افزار اولین نرم‌افزار روابط عمومی ایرانی در حوزه اخبار، آموزش‌های هدفمند و اطلاع‌رسانی رویدادها به زبان فارسی است. نرم‌افزار مذکور مبتنی بر فناوری‌های روز و گرافیکی است که توسط تیم فنی جامعه مجازی روابط عمومی جهت استفاده بهتر مخاطبان روابط عمومی و ارتباطات به نام “نهج” روی سیستم عامل اندروید طراحی و تولید شده است که قابلیت پیاده‌سازی برای روابط عمومی‌ها را دارد.

در اولین جشنواره سراسری فضای مجازی و رسانه که در مهرماه ۱۳۹۶ در تبریز برگزار شد، سایت جامعه مجازی روابط عمومی به عنوان برگزیده این جشنواره انتخاب شد.


ثبت نظر

ارسال