سیف : حمایت از تولید نباید به بیراهه برود

نمایه بانک : رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر جدیت دولت در رونق تولید اظهار کرد که نباید اجازه داد عزم دولت برای حمایت از تولید به بیراهه برود و یکی از مهمترین وظیفه کارگروه تسهیل تولید نیز همین است.
  • سه شنبه 2 شهریور 1395 ساعت 17:37

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا ،  ولی‌الله سیف در بیست و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، گلستان را استانی با ظرفیت های بالا دانست و تصریح کرد: در سالجاری، اگر چنانچه واحد کوچک و یا متوسطی تنها به دلیل عدم وجود نقدینگی راکد مانده است باید این مشکل از طریق اعطای تسهیلات بانکی حل شود و چرخ تولید این واحدها به حرکت درآید.

وی با اشاره به واحدهایی که توسط بانک‌ها تملک می شوند، گفت: بهتر است در چنین شرایطی واحدهای تملک شده به سرمایه‌گذاران جدید معرفی شود تا آنها بتوانند ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها و سرعت اقدام از بلا استفاده شدن این مکان‌ها جلوگیری کنند.

وی افزود: فعالیت واحدها درهر شرایطی الزماً مطلوب نیست و واحدها باید تلاش در خلق آثار جدید و مورد توجه بازار داشته باشند تا بتوانند در گردونه رقابت فعالیت کنند.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به برجام و تحولات بانکی پس از آن خاطر نشان کرد: خوشبختانه تحولات بسیار خوبی در زمینه بانکی و تعاملات بین المللی صورت گرفته و اگر چه هنوز موانعی وجود دارد، اما تعاملات برقرار شده نیاز ما را برطرف می‌کند.

سیف با تاکید بر مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار کرد: اگر بنگاه‌های اقتصادی بتوانند گردش مالی مستمری را با استفاده از تسهیلات بانکی داشته باشند و اشتغال موجود را حفظ کنند و حتی اشتغال جدید ایجاد کنند، بانک‌ها به چک‌های برگشتی و مطالبات غیرجاری آنها چندان توجهی ننمایند و با آنها همکاری داشته باشند.

وی خطاب به بانک‌های استان یادآور شد که پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدها را منوط به اخذ مطالبات گذشته نکنند و توجه داشته باشند که اعطای تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط با هدف اثر بخشی در اقتصاد اولویت نظام بانکی کشور است.


ثبت نظر

ارسال