دو عامل برتری بانک ملی ایران در فضای رقابتی

نمایه بانک : مدیرعامل بانک ملی ایران ایجاد تمایز در خدمات و کاهش قیمت تمام شده محصول برای مشتری و بانک را دو عامل پیشرفت هر چه سریعتر این بانک در بازار رقابتی دانست.
  • شنبه 30 اردیبهشت 1396 ساعت 21:17

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی، محمد رضا حسین زاده در همایش معرفی خدمات نوین بانک با بیان اینکه سرمایه بانک پس از حدود 90 سال از 10 هزار میلیارد تومان به 20 هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: این افزایش سرمایه به صورت نقدی بود که در صورت های مالی بانک تاثیر بسیار مثبتی دارد.
وی به رشد 34 درصدی منابع بانک ملی ایران در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش حتی یک درصدی سهم بازار برای بانک های بزرگ بسیار سخت است و جذب بسیار زیاد منابع را می طلبد، اما بانک ملی ایران در سال گذشته توانست سهم بازارش را دو و نیم درصد افزایش دهد.
رییس هیات مدیره بانک ملی ایران همچنین اعلام کرد: مانده مطالبات معوق این بانک به مانده تسهیلات پرداختی (npl) از ٩ درصد به ٧/٨ درصد رسیده که از متوسط نظام بانکی کمتر است.
مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه به لزوم جذب منابع ارزان قیمت برای بانک اشاره کرد و گفت: در سال جاری این عملیات با جدیت در بانک ملی ایران آغاز شده است تا قیمت تمام شده پول کاهش یابد.
وی همچنین به مسوولیت های ملی بانک ملی ایران اشاره کرد و گفت: بانک ملی ایران یک بانک خدمت رسان است و در بخش هایی از کشور که شاید ارایه خدمات بانکی هیچ توجیه اقتصادی ندارد، بانک ملی ایران بدون منت خدمت رسانی می کند.
وی اظهار کرد: این موضوع در نظام بانکی بین الملل هم پذیرفته شده و آنها به بانک ملی ایران نگاه توسعه ای دارند.
حسین زاده در ادامه اعلام کرد: شاخص های معینی برای ارزیابی شعب بانک ملی ایران شناسایی شده و از این پس عملکرد همه شعب  مطابق برنامه و ضرایب اعلام شده امتیازدهی می شود.
وی همچنین به لزوم استفاده از روش های خلاقانه برای درآمدزایی بانک اشاره و خاطرنشان کرد: از ساختارهای سازمانی بانک گرفته تا تصاویر موجود بر روی ملی کارت، بررسی شده و تغییرات لازم در آنها اعمال می شود و بیان بهتر باید در تمام زمینه ها با تغییرات مثبت، جذاب و مردم پسند اعمال گردد.
حسین زاده در ادامه گفت: تنوع تولید محصولات بانکی در کشور زیاد است و بانک های مختلف در این باره رقابت فشرده ای دارند اما در این میان بانکی موفق می شود که تلاش داشته باشد تا در محصول تولید شده خود تمایز و تنوع ایجاد کند.
وی تاکید کرد: محصولات تولید شده باید از نظر قیمت تمام شده هم به گونه ای باشند که قدرت رقابت در بازار را داشته باشند.
مدیر عامل بانک ملی ایران با اشاره به مزایای استفاده از بانکداری الکترونیک گفت: در هشت سال گذشته حدود ۱۰هزار نفر از کارکنان بانک ملی ایران باز نشسته شدند، آنچه که موجب شد تا بانک این فشار را تحمل کند همین مزایای محصولات و خدمات الکترونیک بوده است. بکارگیری محصولات متنوع در این عرصه علاوه بر کاهش هزینه های انسانی، هزینه های شهری مانند ترافیک و تردد مردم و آلودگی هوا را هم کاهش می دهد.
حسین زاده در ادامه ابراز داشت: روابط عمومی بانک ملی ایران  اقدامات خوبی را آغاز کرده است و محصولاتی که  تولید می شوند باید با بکار گیری خلاقیت های بخش روابط عمومی و بازاریابی به بهترین نحو  به مردم ارایه شوند.
پیش از سخنان مدیر عامل بانک ملی ایران فرامرز خالقی مدیر عامل شرکت داده ورزی سداد به تشریح قابلیت های سامانه بام  این بانک پرداخت و گفت: در ۱۵ ماه گذشته یک میلیون کاربر جذب این سامانه شده است اما باید در نظر داشت که گستره مشتریان بانک ملی ایران بسیار وسیع است و ظرفیت های بالقوه زیادی در جذب کاربر وجود دارد که باید از آن بهره گرفت.
وی افزود: هدف ما این است که تعداد کاربران سامانه بام را به  سه میلیون کاربر برسانیم.
در ادامه این همایش، دکتر حمید رضا صدر مشاور مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به ورود موفق این بانک به عرصه فضای مجازی و خدمات اینترنتی، تاکید کرد : امروز بانک ملی ایران یک بانک پیشرو و نوآور است و هر دو قشر مشتریان قدیمی و جوان را به خوبی حمایت می کند.
در پایان همایش مذکور ،با اهدای لوح توسط مدیرعامل بانک ملی ایران از ٢٧ نفر از کارکنان فعال این بانک در ترویج و تبیین خدمات نوین این بانک در فضای مجازی تقدیر شد.


پناهی در مراسم معارفه مدیران جدید بانک ملی ایران:
منابع انسانی بانک باید به دانش روز مجهز باشند


حکم انتصاب چند نفر از مدیران جدید بانک ملی ایران، امروز طی مراسمی از سوی غلامرضا پناهی عضو هیات مدیره بانک به آنها اعطا شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در این مراسم احکام حسن شهرآشوب مدیر امور طرح و برنامه،  محمد رضایی رئیس اداره کل سرمایه انسانی و بهرام واقفی رئیس اداره کل تحقیقات و برنامه ریزی این بانک تقدیم شد.
 پناهی در این مراسم با اشاره به این که هیچ سازمانی نمی تواند بدون داشتن طرح و برنامه صحیح، تحقیقات کارآمد و نیروی انسانی توانمند، درست حرکت کند، گفت: خوشبختانه این سه حوزه در بانک ملی ایران به دست مدیران توانمند و شایسته اداره می شود. 
وی با تاکید بر این که در حوزه طرح و برنامه بانک باید تحولی جدی رخ بدهد، افزود: با این حال داشتن طرح، یک مساله است و اجرای درست آن مساله ای مهمتر، به طوری که باید همه نیروی انسانی بانک به این برنامه اهمیت بدهند و خود را به اجرای آن ملزم بدانند. 
پناهی با بیان این که همه مضایق، محدودیت ها و توانایی های بانک در برنامه بلند مدت آن دیده شده است، اظهار کرد: بدنه بانک باید در راستای همین برنامه حرکت کند. 
وی در ادامه با اشاره به فعالیت هایی که پیش از این در حوزه تحقیقات بانک انجام شده است، گفت: هزینه کردن در این حوزه، سرمایه گذاری است و تحقیقات مفید و سودمند می تواند شرایط ماندگاری بانک را ایجاد کند.
 عضو هیات مدیره بانک ملی ایران همچنین با اشاره به اهمیت حوزه منابع انسانی، به لزوم داشتن نگاه کارشناسی همراه با اقدامات مدیریتی اشاره کرد و افزود: منابع انسانی بانک باید به دانش روز مجهز باشند و به راحتی نظر کارشناسی خود را ارائه کنند. 
وی با تاکید بر این که آموزش نیروی انسانی سخت و نگه داشتن آن سخت تر است، گفت: ما باید در عمل نشان بدهیم که شایسته سالاری در بانک ملی ایران حاکم است. 
به گفته پناهی، سرمایه انسانی توانا و با انگیزه، سازمان را به سمت درست سوق می دهد و برنامه های کلان را به درستی اجرا می کند. 
در ادامه این مراسم، معاون منابع انسانی بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه همه بخش های سازمان باید در راستای ارتقای آن با یکدیگر تعامل داشته باشند، گفت: در دل قوانین و مقررات بانکی، فرصت های خوبی وجود دارد که می توان از آنها برای حل مشکلات استفاده کرد. 
حسین بارانی با اشاره به این که هنر مدیران، پیدا کردن این راه حل هاست، اظهار کرد: تاکنون هیچ مدیری به دلیل حل مشکلات همکاران با استفاده از ظرفیت های قانونی بازخواست نشده است.
 وی با بیان اینکه مدیران تازه منصوب شده در حوزه های تخصصی خود صاحب فکر و ایده هستند، ادامه داد: امیدواریم هر چه زودتر آثار این انتصاب ها در منابع و خدمات بانک دیده شود. 
حسن شهرآشوب که به عنوان مدیر امور طرح و برنامه بانک ملی ایران منصوب شده در این نشست با تاکید بر این که مشکلات مربوط به صف و ستاد باید با دقت بررسی و برطرف شود، گفت: برای این کار به کمک هیات مدیره و مدیرعامل بانک نیاز داریم. 
محمد رضایی رئیس جدید اداره کل منابع انسانی بانک ملی ایران نیز با تقدیر از اعتماد مدیرعامل برای انتصابش به این سمت، اظهار امیدواری کرد که اجرای قانونی خدمات کشوری در میان همکاران بانک باعث ارتقای شرایط کاری آنها شود.
 بهرام واقفی رییس جدید اداره کل تحقیقات و برنامه ریزی بانک ملی ایران نیز با بیان این که حوزه کاری این اداره کل بسیار پرکار است، گفت: در حوزه PSP ها اتفاقات جدید و جذابی در جامعه در حال رخ دادن است که می تواند ظرفیت بسیار خوبی برای ورود بانک باشد. 
گفتنی است مدیرعامل بانک ملی ایران به تازگی با صدور احکامی، 8 نفر از مدیران این بانک را به سمت های جدید مدیریتی منصوب کرد.

ثبت نظر

ارسال