روند مستمر وصول مطالبات معوق در بانک ملی ایران

نمایه بانک : دو عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر لزوم کاهش مطالبات معوق بانک با رعایت همه دستورالعمل های ابلاغی و تلاش برای تحقق اهداف تعیین شده در این بخش تاکید کردند.
  • یکشنبه 22 مرداد 1396 ساعت 19:58

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، برات کریمی در دومین همایش سراسری بررسی عملکرد در بخش پیگیری و وصول مطالبات بانک ملی ایران که با حضور جمعی از اعضای هیات مدیره، جمعی از مدیران ستادی، معاونان ادارات امور شعب سراسر کشور و شعب مستقل و کارشناسان ادارات کل پیگیری و وصول مطالبات و حقوقی و دعاوی برگزار شد، با تاکید بر اینکه رعایت بهداشت اعتباری فقط در پرداخت تسهیلات مدنظر نیست، بلکه در وصول مطالبات هم مطرح است، گفت: آمار نشان می دهد بانک ملی ایران در کاهش مطالبات معوق خوب عمل کرده است.
وی افزود: واحدهای بانک باید در طول سال به طور مستمر پیگیر وصول مطالبات معوق باشند و این موضوع را نباید به آخر سال موکول کنند.
معاون شعب بانک ملی ایران با تاکید بر این که هنگام پرداخت تسهیلات باید ظرفیت، شخصیت، سرمایه و وثیقه مدنظر باشد، اظهار کرد: نباید در پرداخت تسهیلات سخت گیری بیجا کرد، بلکه باید اصول پرداخت تسهیلات رعایت شود.
کریمی ملاحظه شرایط اقتصادی کشور را یکی از عوامل لازم در پرداخت تسهیلات دانست و گفت: وصول تسهیلات خرد می تواند به افزایش نقدینگی بانک منجر شود. در وصول تسهیلات کلان هم باید به دنبال احیای کارخانه ها و واحدهای تولیدی بود تا از کنار آن هم اشتغال ایجاد شود و هم مطالبات بانک وصول شود.
محمود شایان دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این همایش با بیان این که بانک ملی ایران در زمینه جذب منابع، پرداخت تسهیلات و نسبت مطالبات معوق به تسهیلات پرداختی جایگاه مناسبی در نظام بانکی دارد، گفت: تجربه نشان داده ما در وصول مطالبات معوق هر چه بیشتر تلاش کرده ایم، نتیجه بهتری گرفته ایم.
وی افزود: وقتی مطالبات معوق وصول می شود، نقدینگی در بانک به جریان می افتد و در نتیجه مشتریان بیشتری از آن منتفع می شوند.
به گفته شایان، وصول مطالبات معوق، ترازنامه بانک را نیز متاثر می کند و بخش های منفی آن را کاهش می دهد.
کاووس ایرج پور معاون حقوقی و دعاوی بانک ملی ایران نیز در این همایش با بیان این که هر بدهکاری اراده کرده بدهی بانک را برگرداند، با بخشش جرایم از سوی بانک مواجه شده است، گفت: بدهکاران بانک دسته بندی شده اند و بانک هرگز با بدهکاران خرد و کلان، به یک شکل برخورد نمی کند.
وی افزود: نباید اجازه بدهیم بخشش جرایم، به روشی برای بدهکاران در بازپرداخت نکردن منابع بانک تبدیل شود، بلکه باید از روش های مختلف قانونی، بازگشت منابع بانک را پیگیری کنیم.
علی اولیائی رئیس اداره کل پیگیری و وصول مطالبات بانک ملی ایران نیز در این همایش با اشاره به این که مطالبات معوق، امروز به چالش نظام بانکی تبدیل شده است، گفت: خوشبختانه اقدامات بانک ملی ایران در این بخش به خوبی اثربخش بوده و نتایج آن کاملا مشخص است.
وی افزود: مهمتر از کاهش مطالبات معوق، ادامه این روند است و نباید اجازه داد دوباره نسبت مطالبات معوق به تسهیلات پرداختی افزایش یابد.
در پایان این همایش نیز پانلی با حضور جمعی از مسئولان ادارات ستادی برگزار و به سوالات حاضران پاسخ داده شد.


ثبت نظر

ارسال