افتتاح مدرسه‌ی پاسارگاد در منطقه‌ی محروم روستای سورباق شهرستان میانه/ اهدای کتاب نفیس قرآن‌طباخ به استانداری قم توسط بانک‌پاسارگاد

نمایه بانک : بانک‌پاسارگاد در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، یک باب مدرسه در منطقه‌ی بسیار محروم روستای سورباق، در دهستان گرمه شمالی بخش کندوان شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی افتتاح کرد.
  • پنجشنبه 20 مهر 1396 ساعت 1:21

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط‌ عمومی بانک‌ پاسارگاد، در مراسم افتتاح این مدرسه که جمعی از مدیران آموزش و پرورش منطقه، مدیران سازمان نوسازی مدارس، اعضای شورای اسلامی منطقه، مسئولان محلی، جمعی از اهالی محل و مدیران این بانک حضور داشتند، مسئولان منطقه از رویکرد این بانک و توجه ویژه دکتر مجید قاسمی مدیرعامل نسبت به مناطق محروم کشور به‌خصوص روستای سورباق تشکر و قدردانی کردند. 
خسرو رفیعی مشاور مدیرعامل و مدیر روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد ضمن اعلام خبر ساخت این مدرسه گفت: روستای سورباق از روستاهای بسیار محروم کشور است و متاسفانه هم‌وطنان ما در این منطقه از امکانات آموزشی، رفاهی و بهداشت مناسبی برخوردار نیستند. از این‌رو بانک‌پاسارگاد تلاش کرد با ساخت این مدرسه، نه تنها دانش‌آموزان این روستا از امکانات و محیط آموزشی مناسب برخوردار شوند بلکه دانش‌آموزان روستاهای اطراف نیز بتوانند از امکانات این مدرسه بهره‌مند شوند. 
وی ادامه داد: بانک‌پاسارگاد، انجام اقدامات مؤثر در جهت کمک به ارتقای کیفیت زندگی، آموزشی، بهداشت و ... در مناطق محروم کشور را در زمره‌ی مسئولیت‌های اجتماعی خود می‌داند و همواره خود را ملزم به حمایت از مردم این مناطق کرده‌است.
وی تصریح کرد: بانک‌پاسارگاد در همین راستا، در مناطق محروم استان‌های مختلف کشور، به ساخت مدرسه، کتابخانه‌های عمومی، خانه‌های بهداشت و بیمارستان اقدام می‌کند. این بانک همچنین در راستای ایفای رسالت‌های اجتماعی خود اقداماتی از قبیل حمایت از مؤسسات عام‌المنفعه و جمعیت‌های خیریه، حمایت از نخبگان علمی و نفرات برتر کنکور سراسری تا هر مقطعی که در کشور ادامه تحصیل دهند، توجه ویژه به بحث ورزش و حمایت از ورزشکاران تیم‌های مختلف مانند کشتی، فوتسال، کوهنوردی و ...، حمایت از برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی و تخصصی، کمک به آزادی زندانیان مالی غیرمقصر، پشتیبانی از هنرمندان و فعالیت‌های هنری، کمک به نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از بلایای طبیعی و ... را در کارنامه خود دارد.


اهدای کتاب نفیس قرآن‌طباخ به استانداری قم توسط بانک‌پاسارگاد

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط‌ عمومی بانک‌ پاسارگاد، بانک‌پاسارگاد، در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود و جهت بهره‌مندی علاقمندان، پژوهشگران و محققان، یک جلد کتاب نفیس قرآن طباخ را به استانداری قم اهداء کرد.

 در مراسم اهدای کتاب قرآن طباخ، سیدمهدی صادقی استاندار قم از توجه و اهتمام ویژه مدیران بانک‌پاسارگاد به‌ویژه دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک، به فرهنگ و هنر کشور قدردانی کرده و اینگونه اقدامات را ماندگار خواند.

گفتنی است «مصحف شریف خراسان» به خط عبدالله طباخ هروی، از قرآن‌های نفیس و کم‌نظیر گنجینه‌ی آستان قدس رضوی است که در قرن نهم هجری و در زمان حکومت سلطان بایسنقر به رشته تحریر در آمده‌ است. این کتاب که در قرن نهم هجری قمری کتابت شده‌است، در سال 1394 با حمایت بانک‌پاسارگاد چاپ و رونمایی شد. کتاب در قطع رحلی سلطانی، 33*47 سانتی‌متر مربع که در چاپخانه راش آلمان به مدت سه سال به چاپ رسیده‌است، به جهت نوع تذهیب، خوشنویسی و کتابت بی‌نظیر و از بدایع روزگار است؛ در این کتاب چند نوع هنر با هم آمیخته‌ شده که زیبایی و ماندگاری آن را چندین برابر کرده‌است.


ثبت نظر

ارسال