تجهیز نهمین شعبه بانک ملی ایران به سامانه ویژه نابینایان/ مساعدت بانک ملی ایران با 22 طرح کلان اقتصادی/ اتصال شعبه پاریس بانک ملی ایران به سیستم پرداخت تارگت 2

نمایه بانک : همزمان با روز جهانی عصای سفید، بانک ملی ایران نهمین شعبه خود را به سامانه ویژه نابینایان در شعبه میدان آزادی سنندج تجهیز کرد. همچنین بانک ملی ایران در پنج ماه نخست امسال مساعدت در اجرای عملیات 22 طرح کلان اقتصادی را مصوب کرده است.
  • یکشنبه 23 مهر 1396 ساعت 2:16

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ،  سامانه خدمات بانکی ویژه نابینایان در شعب مجهز به صفحه کلید و نمایشگر بریل، اسپیکر، هدفون و ثبت اثر انگشت فعال است و تکمیل فرم های بانکی با استفاده از صفحه کلید توسط نابینایان انجام می شود.

 شعب تجهیز شده به این سامانه در بانک ملی ایران خدماتی شامل واریز نقدی، برداشت وجه از دفترچه، برداشت وجه از کارت، افتتاح حساب قرض الحسنه، دستور پرداخت الکترونیکی بین بانکی و درخواست خدمات و وصول چک را برای نابینایان انجام می دهد.

لازم به ذکر است، بانک ملی ایران تاکنون توانسته است 9 شعبه عارف در تهران، شعب مرکزی در قم، تبریز، ارومیه، بیرجند، شعبه چهار راه مشیر در شیراز، شعبه کوه سنگی در مشهد و به تازگی شعبه میدان آزادی در سنندج را به این سامانه مجهز کند و این برنامه را دارد که یک شعبه از هر استان رابه 5 باجه ویژه نابینایان اختصاص دهد.

مشتریان نابینای بانک ملی ایران می توانند بدون نیاز به همراه، فرم های درخواستی خدمات بانکی مثل برداشت و یا واریز وجه را با استفاده از ورودی و خروجی های بریل این سامانه تکمیل کرده و فرم تکمیل شده را پرینت و به متصدی بانک برای انجام عملیات، ارائه کنند. 



مساعدت بانک ملی ایران با 22 طرح کلان اقتصادی


به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، بانک ملی ایران در پنج ماه نخست امسال مساعدت در اجرای عملیات 22 طرح کلان اقتصادی را مصوب کرده است. این اقدام در حوزه درخواست تسهیلات ارزی و ریالی یا تمدید دوران مشارکت مدنی بوده است.

تصویب یک فقره تسهیلات ارزی  ریالی به منظور تولید گچبرگ و پنل های گچی به مبلغ 16 میلیون و 461 هزار دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی و نیز 200 میلیارد ریال از محل منابع داخلی، از جمله این موارد بوده است.

تصویب طرح تولید شمش فولاد آلیاژی از محل سپرده گذاری ریالی صندوق توسعه ملی به مبلغ یک هزار و 260 میلیارد ریال به همراه احداث یک هتل بین المللی به مبلغ 300 میلیارد ریال از منابع داخلی جزو دیگر مواردی است که بانک ملی ایران در آنها مشارکت کرده است.

همچنین امسال در راستای اجرای سیاست های دولت محترم مبنی بر ساماندهی و کمک به راه اندازی، تکمیل و تقویت واحدهای تولیدی با اشتغال کمتر از 100 نفر، بانک ملی ایران به 25 بنگاه اقتصادی مبلغ حدود 96 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.


اتصال شعبه پاریس بانک ملی ایران به سیستم پرداخت تارگت 2

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران گفت: پس از چندین ماه پیگیری مستمر، شعبه پاریس این بانک به صورت مستقیم به عضویت سیستم پرداخت اروپا (تارگت 2) متصل شد.

غلامرضا پناهی افزود: سیستم پرداخت تارگت نهاد پولی حوزه یورو یا همان Euro system متشکل از بانک مرکزی اروپا و بانک های مرکزی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که از طریق بانک مرکزی هر کشور به بانک های حاضر در اتحادیه اروپا، امکان انتقال وجه را به صورت آنی و فراتر از مرزهای جغرافیایی آن ها می‌دهد.

وی اظهار کرد: شعبه پاریس بانک ملی ایران در فرانسه در دوران قبل از تحریم به واسطه یک کارگزار امکان نقل و انتقال وجوه را داشت و عضو مستقیم این سیستم پرداخت نبود، اما اکنون به صورت مستقیم به عضویت سیستم پرداخت تارگت درآمده است.

پناهی تاکید کرد: شعبه پاریس آمادگی ارائه خدمات بانکی را در حوزه اروپا دارد.


ثبت نظر

ارسال