حضور کارشناسان روابط‌عمومی پست بانک ایران در چهارمین همایش روابط عمومی وزارت ارتباطات

نمایه بانک : کارشناسان روابط عمومی اداره‌کل روابط عمومی و مدیریت‌های شعب استان‌ها و مناطق تهران در چهارمین همایش روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان ها و شرکت‌های وابسته که 23 مهرماه سال جاری در محل سالن شهید قندی این وزارتخانه برگزار شد حضور داشتند.
  • دوشنبه 24 مهر 1396 ساعت 3:52

به گزارش  نمایه بانک، به نقل از روابط عمومی پست‌بانک‌ایران ، در این همایش که با حضور مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان وی، رؤسای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه از جمله دکتر فرحی مدیرعامل این بانک و سایر میهمانان برگزار شد حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مطابق قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات کلیه دستگاه‌های دولتی موظفند درصورت درخواست مردم اطلاعات لازم را دراختیار آنان قرار دهند، مگر اینکه اطلاعات مورد نظر دارای طبقه‌بندی محرمانه باشد.
وی در ادامه افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید پیشتاز دستگاه‌های دولتی برای در دسترس قرار دادن اطلاعات و ایجاد شفافیت باشد.
معاون وزیر ارشاد تشریح کرد: مطابق قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات کلیه دستگاه‌های دولتی موظفند درصورت درخواست مردم اطلاعات لازم را دراختیار آنان قرار دهند، مگر اینکه اطلاعات مورد نظر دارای طبقه‌بندی محرمانه انتظانی تاکید کرد: وزارت ارتباطات باید پیشتاز دستگاه های دولتی برای در دسترس قرار دادن اطلاعات و ایجاد شفافیت باشد.
پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: از اصلی ترین وظایف روابط‌عمومی ها اطلاع گیری، اطلاع یابی و انتشار اطلاعات است و شبکه های اجتماعی ظرفیت‌های ارزش افزوده را درجامعه افزایش داده و ارتباطات اجتماعی را وسیع کرده است.
مافی بیان داشت: تحلیل محتوای شبکه‌های اجتماعی علی رغم وجود برخی اطلاعات غلط در این شبکه ها می‌تواند در طراحی برنامه‌های سازمان‌ها مطابق افکار عمومی بسیار مؤثر باشد.
وی تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی محبوب‌ترین کانال های خبری هستند و حجم تولید مطالب آنها بسیار بالاست.
همچنین دکتر محسنیان‌راد استاد برجسته علوم ارتباطات در ادامه چهارمین همایش روابط عمومی وزارت گفت: زمینه در ارتباطات بسیار با اهمیت است و روابط عمومی ها در ایران خیلی از رویدادهائی که مردم با چشم خود می بینند را تکذیب می‌کنند و این موضوع اعتماد مردم به اخبار سازمان را از بین می برد.
وی بیان داشت: دریافت و بررسی نظرات مردم در مورد سازمان زمانی مفید است که این نظرات در برنامه‌ها و عملکرد سازمان تغییر ایجاد کند.
همچنین دکتر فرنقی‌زاد رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در این همایش ضمن اشاره به اهمیت ارتباطات و روابط عمومی در قرآن کریم گفت: هیچ سازمانی بدون روابط عمومی نمی تواند موفق باشد.
گفتنی است: در ادامه این همایش کارگاه‌های آموزشی "تکنیک‌های علمی استفاده از شبکه‌های اجتماعی" و "نقل تجربیات موفق در روابط عمومی" برگزار گردید.


تأکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر تسلط روابط‌عمومی‌ها به سواد رسانه‌ای


به گزارش  نمایه بانک، به نقل از روابط عمومی پست‌بانک‌ایران ، مهندس آذری جهرمی در چهارمین همایش روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر تسلط روابط‌عمومی‌ها به سواد رسانه‌ای تأکید کرد.

 آذری جهرمی در ادامه سخنان خود گفت: ما دو وظیفه داریم اول اینکه زمینه و بستر اطلاع‌رسانی را برای فعالان اطلاع رسانی فراهم کنیم و دوم اینکه فعالیت‌های خودمان را اطلاع رسانی کنیم.
وی افزود: اصلاح و تغییر در وضعیت روابط عمومی باید از درون مجموعه شروع شود و نظام اطلاع‌رسانی که 
به بازخورد افکار عمومی بی‌توجه باشد از بین می‌رود. روابط عمومی‌ها باید تلاش کنند تا سازمان خودتان رادریابند و باید خواسته‌ها و انتظارات افکارعمومی را عملا ًدر برنامه‌های سازمان دخالت دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهارداشت: روابط عمومی‌های سه دسته اند؛ گروهی فقط دنبال ایجاد سکوت هستند، عده‌ای روابط عمومی مدیر هستند و گروهی هم وظیفه اطلاع رسانی و اطلاع گیری را به معنی واقعی انجام می‌دهند که تلاش کنید تا از نوع سوم باشید.
آذری جهرمی عنوان کرد: فضای مجازی زمینه بسیار ارزشمندی برای کسب نظرات مردم و افکار عمومی است که باید مورد توجه روابط عمومی های مجموعه باشد.
وی گفت: در کنار مزایای فراوان فضای مجازی آسیب‌هائی هم وجود دارد که منکر آن نیستیم و خیلی هم برای ما مهم است و باید آسیب‌ها شناسائی و راهکار مناسب در قبال آنها اتخاذ شود.
آذری جهرمی درپایان تصریح کرد: فضای مجازی از بین برنده خرده فرهنگ‌ها نیست بلکه تقویت کننده خرده فرهنگ هاست.


ثبت نظر

ارسال