نیاز به شعب بانکی رو به کاهش است

نمایه بانک : مدیرعامل سابق بانک قرض‌الحسنه مهر با اشاره به اینکه در 16 سال اخیر به طور متوسط سالی 4 درصد عملیات در شعب بانکی کاهش پیدا کرده است، گفت: امسال 53 درصد تراکنش‌ها به صورت اینترنتی، 32 درصد به صورت بانکداری همراه و 14 درصد در شعب انجام شده است. آماری که نشان می‌دهد استفاده از ابزارهای نوین به میزان زیادی نیاز جامعه را به استفاده از شعب کاهش داده است.
  • چهارشنبه 3 آبان 1396 ساعت 4:16
به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ستاد خبری سومین نمایشگاه تراکنش ایران، سیامک دولتی در نشست نحولات فرآیندهای بانکی با بررسی تاثیر و نفوذ فین‌تک بر صنعت بانکداری و مالی گفت: فین‌تک کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی است. سیستم بانکی از گذشته دور استفاده از فناوری را در راس فعالیت‌های خود قرار داده و یکی از شرایطی که برای ارائه بهتر سرویس به مشتریان انتخاب کرده همین مسیر بوده است.
او در ادامه با اشاره به اینکه کشورهای پیشرفته‌تر تعداد ATM بیشتری در اختیار دارند و خدمات بانکی به مشتریان ارائه می‌کنند گفت: تعداد کارت‌های بانکی نیز نشان‌دهنده رشد خدمات بانکی خارج از شعبه بانک‌هاست؛ البته نوساناتی وجود دارد ولی به هر حال این رشد محسوس است. بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی در مجموع 416 میلیون و 451 هزار و 161 کارت توسط بانک‌ها صادر شده که در نتیجه سهم هر ایرانی بیش از 5 کارت است.
 
دولتی در ادامه گفت: انواع شرکت‌های فین‌تک شامل شرکت‌های رقابتی و شرکت‌های همکار می‌شوند. شرکت‌های رقابتی، شرکت‌هایی هستند که به عنوان رقیب اصلی موسسه مالی در سرویس و خدمات فعالیت می‌کنند و دسته‌بندی حوزه‌ فعالیت فین‌تک‌ها متنوع است. علاوه بر این در زمینه پرداخت وام و تامین مالی شرکت‌های متفاوتی وجود دارند که در سراسر دنیا فعالیت دارند و از بسیاری از بانک‌ها پویاتر هستند.
 
او با اشاره به تهدیدات فین‌تک‌ها برای بانک‌ها گفت: امکان حذف بسیاری از مشاغل بانکی به دلیل ظهور انواع پلتفرم‌های ارائه‌دهنده خدمات پولی و مالی مورد نیاز مشتریان، کاهش بخش قابل توجهی از درآمدهای کارمزدی بانک‌ها، خروج منابع از بانک‌هایی که با شرکت‌های فین‌تک ارتباط موثری ندارند و عدم جذابیت محصولات بانکی در مقابل با محصولات فین‌تک از تهدیدات فین‌تک‌ها برای بانک‌ها هستند.

ثبت نظر

ارسال