ابلاغ بسته‌ تسهیلات خرد با تضامین سهل تر به شبکه بانکی

نمایه بانک : صالح ابادی در دوازدهمین گردهمایی روسای بانک ها از اعطا بسته ای تسهیلات خرد با تضمین های ساده تر خبر داد.
  • پنجشنبه 14 بهمن 1400 ساعت 16:0

خبرنگار : نازیلا محمدی

به گزارش نمایه بانک ، صالح آبادی در دوازهمین گردهمایی روسای موفق شعب خصوص این بسته گفت : از موضوعات مهم در شبکه بانکی توجه به منابع و مصارف است و هر بانک برای خود منابع و مصارفی دارد، در صورتی که  مصارف بر منابع پیشی گیرد یابد ، باعث کسری در منابع شده و  به همین سبب بانک ها باید در مدیریت نقدینگی بانک توجه کنند و نباید شعبه ای بدون توجه به نقدینگی و منابع بانک،  تسهیلاتی را تصویب کند که بانک منابع تامین آن را ندارد. 

 

وی در ادامه افزود: بانکهایی که از نظر نقدینگی ناتراز هستند باید به فروش اموال مازاد نقدینگی لازم را برای اعطای تسهیلات از این محل فراهم کنند چراکه وظیفه شبکه بانکی سپرده‌گذاری وجوه و در واقع بانک واسطه وجوه سپرده گذار و سپرده پذیر است.  نظارت بر مصرف تسهیلات نیز  باید به صورت جدی از سوی شعب بانکها دنبال شود.

 

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص افزایش سرمایه بانک ها گفت : شبکه بانکی برای تقویت و تامین نقدینگی خود  نیازمند افزایش سرمایه است و اخیرا مصوبه‌ ای درباره افزایش سرمایه بانکها داشتیم تا این امر تقویت شود. 

 

رئیس شورای پول و اعتبار در ادامه بیان داشت : نرخ سود تسهیلات و سپرده از سوی شبکه بانکی باید رعایت شود و  این نکته از انتقادات همیشگی به شبکه بانکی بوده است و عدم رعایت نرخ سود در محدوده های مصوب شورای پول و اعتبار موجب ارجاع پرونده آن بانک به هیأت انتظامی می‌شود که اخیراً‌ نیز پرونده چند بانک به هیأت انتظامی فرستاده شده است. چرا که عدم رعایت نرخ سود مصوب، موجب ناترازی همان بانک می شود.

وی همچنین بر لزوم ارائه خدمات سامانه صیاد از طریق دستگاه‌های خودپرداز شبکه بانکی تأکید کرد.

صالح آبادی  با تأکید بر لزوم اجرای تکالیف بودجه‌ای توسط شبکه بانکی اظهار داشت : از جمله این موارد می‌توان به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، کوچک و متوسط، مسکن، وام های خرد قرض الحسنه همچون تسهیلات ازدواج، خرید تضمینی گندم و حمایت از خانوارهای آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد که در این موارد انتظار می‌رود بانکها منابع و نقدینگی خود را به گونه ای تنظیم و قوانین را رعایت کنند که موجب نارضایتی مردم نشوند.

وی در ادامه گفت : وام های خرد مظهر حضور مردم در شعب بانکهاست و و بانکها باید به این موضوع توجه ویژه ای نشان دهند. 


ثبت نظر

ارسال