مدیر عامل بانک ملی ایران:

آزمون های ارزی باید علاوه بر ایجاد انگیزه در کارکنان، کاربردی باشند

نمایه بانک : مدیر عامل بانک ملی ایران و هیات همراه با حضور در مرکز آموزش حسن آباد و سالن همایش های فردوسی ادارات مرکزی، از نحوه برگزاری پانزدهمین دوره آزمون سنجش معلومات ارزی بانک، بازدید کرد.
  • جمعه 13 بهمن 1402 ساعت 13:30

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، دکتر ابوالفضل نجارزاده در این دیدار که صمد عزیزنژاد عضو هیات مدیره بانک، علیرضا گچ پز زاده معاون امور ارزی و بین الملل،حسن کاظمی معاون منابع انسانی و تنی چند از مدیران بانک نیز حضور داشتند، ضمن گفت و گو و شنیدن نظرات، انتقادات و پیشنهادات آزمون دهندگان، گفت: نحوه برگزاری آزمون ها باید به گونه ای طراحی شود که برای کارکنان کاربردی باشد و دید کارکنان بانک  نسبت به این گونه آزمون ها دچار  تغییر اساسی شود .

 

وی افزود: انتصابات اگر آموزش محور شوند،خبره ترین افراد در سمت های مختلف بانک قرار می گیرند و شایسته سالاری به معنای واقعی، محقق می شود.

 

مدیر عامل بانک ملی ایران بیان کرد: نیروی انسانی، محور اصلی تحول و پیشرفت بانک است از این رو باید سه حوزه جذب، نگهداشت و توسعه در بانک ملی ایران مورد پایش و ارتقای دائمی قرار گیرند.

 

دکتر نجارزاده ادامه داد: در بخش ارزی باید آینده شغلی، برای کارکنان شفاف باشد و مسیر پیشرفت برای آنها هموار شود.

 

مدیرعامل بانک ملی ایران ضمن تاکید بر برگزاری آزمون برای مدیران بانک، گفت: سنت بخشنامه خوانی که در شعبه های بانک ملی ایران وجود داشت، به رشد اطلاعات کارکنان درباره روندهای جدید بانک کمک بسزایی می کرد. اکنون نیز باید  دوره های بخشنامه خوانی برگزار شود و طی آزمون، میزان تسلط کارکنان بر بخشنامه ها سنجیده شود.

 

دکتر نجارزاده ضمن تاکید بر اعزام پنج نفر از برگزیدگان آزمون ارزی به میربیزنس بانک روسیه، گفت: چرخش  و رفت و آمد نیروها در بخش ارزی میان شعبه های خارجی و داخلی از اهمیت بسزایی برخوردار است و موجب انتقال دانش و تجربیات به بدنه بانک می شود.

 

وی افزود: این آزمون ها باید در کارکنان ایجاد انگیزه کند، از این رو باید فرآیندی تعریف شود که کارکنان اثرات این آزمون ها را در عمل مشاهده کنند.

 

صمد عزیزنژاد عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این بازدید ضمن گفت و گو با آزمون دهندگان در پاسخ به سوالات آنها تاکید کرد: رویکرد صحیح به آزمون این است که کارکنان با هدف قبولی در امتحانات شرکت نکنند، بلکه این آزمون ها خود بخشی از آموزش است و سوالات به گونه ای طراحی می شوند که افراد با مباحث مطروحه بیشتر درگیر شوند.

 

وی ضمن تاکید بر افزایش سطح زبان آموزی کارکنان در بخش ارزی، افزود: شرایط امتحان برای همه آزمون دهندگان در کمال عدالت یکسان است و بسیاری از سوالات مطرح شده موجب ارتقای دانش کارکنان می شود.

 

حسن  کاظمی معاون منابع انسانی بانک ملی ایران هم در جمع آزمون دهندگان تاکید کرد: نتایج آزمون باید محور انتصابات قرار گیرد و هیچ استثنایی هم در این مورد نباید وجود داشته باشد.

 

وی افزود: تدابیری اتخاذ شده است تا با همکاری سایر بخش ها، ضمن رفع مشکلات برای پیشرفت شغلی کارکنان بخش ارزی، انگیزه لازم نیز در آنها به وجود آید.

 

علیرضا گچ پززاده نیز ضمن ارائه گزارشی از فرآیند آماده سازی این آزمون با همکاری اداره کل آموزش گفت: رویکرد این آزمون، کاربردی و با هدف ارتقای دانش کارکنان در بخش اجرایی است.از این رو نتایج آزمون های پیشین از جنبه های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت تا این آزمون از هر نظر کامل باشد.

 

 

مهدی سوهانیان رئیس اداره کل آموزش نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از نحوه برگزاری آزمون ارزی گفت: با هماهنگی های به عمل آمده با سایر بخش ها، شرکت در آزمون های تخصصی و ارزیابی دانش و تجربه کارکنان، مبنای انتصابات  قرار می گیرد.

 

گفتنی است در پانزدهمین دوره آزمون سنجش معلومات ارزی بانک ملی ایران 882  نفر از کارکنان بخش ارزی در ۲۱ مرکز در کل کشور  به رقابت پرداخته اند.


ثبت نظر

ارسال