اعلام آمادگی تمامی بانک های کشور برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج

نمایه بانک : مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی از آمادگی تمامی بانک‌های دولتی و خصوصی برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به متقاضیان خبر داد.
  • چهارشنبه 17 فروردین 1401 ساعت 23:30

خبرنگار : نازیلا محمدی

 

به گزارش نمایه بانک ، محمد نادعلی مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی در گفتگو با خبر رسانه ملی گفت : مدارک موردنیاز برای دریافت وام ازدواج شامل سند ازدواج، کارت ملی و شناسنامه زوجین و مدارک مرتبط با ضامن معتبر به همراه کپی تمامی موارد است و  بر اساس قانون بودجه ، پس از اعتبارسنجی متقاضی توسط بانک، حداکثر سفته یا یک ضامن معتبر برای دریافت تسهیلات کفایت می‌کند. داشتن کارت پایان خدمت برای دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج الزامی نیست. 

 

وی مراحل دریافت تسهیلات ازدواج را اینگونه شرح داد و گفت : متقاضی با مراجعه به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و ثبت نام اینترنتی و تکمیل فرم های مربوطه، یک کد رهگیری 10 رقمی دریافت می‌کند. پس از تعیین شعبه توسط بانک، متقاضی 12 روز کاری برای مراجعه به شعبه مهلت دارد. هر یک از زوجین به عنوان یک متقاضی توسط بانک شناسایی شده و براساس اعتبارسنجی انجام شده، بانک نسبت به اخذ وثیقه و ضامن اقدام می‌کند. 

 

تسهیلات ازدواج بدون سود و تنها دارای 4 درصد کارمزد است و این تسهیلات 10 ساله بوده و مبلغ هر قسط در حدود یک میلیون تومان است. آمار سال گذشته نشان می دهد که  924 هزار فقره وام ازدواج توسط شبکه بانکی پرداخت شده است. امسال نیز متقاضیان واجد شرایط با تکمیل مراحل می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. 


ثبت نظر

ارسال