امضا تفاهم نامه تامین مالی زنجیره ای بنگاه های اقتصادی

نمایه بانک : تفاهم نامه همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و هفت بانک عامل با موضوع تامین مالی زنجیره ای تولید به امضا رسید.
  • شنبه 11 دی 1400 ساعت 14:30

نویسنده و خبرنگار : نازیلا محمدی 

به گزارش نمایه بانک ، این تفاهم نامه که با حضور علی صالح آبادی (رئیس کل بانک مرکزی)، سید رضا فاطمی امین (وزیر صمت) ، احسان خاندوزی (وزیر امور اقتصادی و دارایی)  و علی آقا محمدی (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام) به امضا رسید.

 

صالح آبادی در این باره گفت: موضوع تامین مالی تولید از اصلی ترین اولویت های نظام بانکی است و با اجرایی شدن طرح تامین مالی زنجیره تولید نیاز به نقدینگی واحدها کمتر می شود و  فشار وارده بر سیستم بانکی کاهش خواهد یافت و شاهد بهبود ترازنامه بانک ها نیز خواهیم بود. سیاست مهم این است که از انحراف منابع بانکی در بازارهای غیرتولیدی و سفته بازانه جلوگیری و هدایت اعتباری در تولید محقق شود. 

 

همچنین براساس مکانیزم طراحی شده صدور فاکتور از یک سامانه واحد انجام می شود، در نتیجه شفافیت و نظارت بر مصرف تسهیلات و اعتبارات در بنگاه های تولیدی گسترده تر و نظام مند خواهد شد.

 

وی در ادامه افزود: مزیت این طرح را در کاهش مطالبات غیرجاری بانک ها است و هزینه تمام شده محصول با اجرایی شدن طرح تامین مالی زنجیره ای کاهش می یابد. بازگشت پذیری تسهیلات به بانک ها و حذف فاکتورهای صوری  و دسترسی آسان تولیدکنندگان در دریافت اعتبارات از ویژگی های مهم این طرح است.

 

اجرای این طرح موجب انسجام و ضابطه مند شدن اعطای اعتباری و تسهیلات در واحدهای تولیدی شده و تقاضاهای صوری برای دریافت تسهیلات از بین خواهد رفت و خواهیم توانست با کمترین اعتبار بیشترین پوشش را در بحث اعطای تسهیلات در تولید دشته باشیم.


ثبت نظر

ارسال