راه اندازی سامانه ثبت درخواست های ارزی خرد

نمایه بانک : رئیس کل بانک مرکزی با حضور در صرافی های میدان فردوسی، سامانه ای را برای ثبت درخواست های ارزی خرد، را به منظور تامین نیازهای خرد هموطنان راه اندازی کرد.
  • سه شنبه 16 آذر 1400 ساعت 13:15

خبرنگار : نازیلا محمدی

به گزارش نمایه بانک ، صالح آبادی در این مراسم راه اندازی سامانه درخواست های ارزی خرد در صرافی های میدان فردوسی بیان داشت : منابع ارزی ورودی در بازارمتشکل ارزی در وضعیت مناسبی است و با راه اندازی سامانه فروش ارز خرد، مردم از صف های ایجاد شده در مقابل صرافی ها راحت می شوند. در خصوص عرضه ارز مشکلی نداریم و روند تامین و عرضه در حال بهبود است.

 

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون درمجموع 36 میلیارد دلار ارز برای کل کالاها  در سامانه نیما و در شبکه بانکی تامین شده است . در عرضه ارز در بازار متشکل هیچ مشکلی وجود ندارد. صادرکنندگان کشورمان نیز  ارز حاصل از صادرات  را به صورت اسکناس در اختیار ما می‌گذارند، به همین جهت در بازار متشکل به هیچ وجه کمبودی وجود ندارد. 

 

درخصوص حواله ، در سامانه نیما عرضه ارز به مراتب بیشتر از تقاضاست، در بازار متشکل نیز همان طور که صرافان خود می دانند هیچ مشکلی برای عرضه وجود ندارد و نیازهای واقعی مردم به ارز به صورت حواله و اسکناس تامین خواهد شد.

 


ثبت نظر

ارسال