شرایط بخشودگی جرایم و تبدیل تعهد ارزی به ریالی برای بدهکاران صندوق ذخیره ارزی

نمایه بانک : بدهکاران صندوق ذخیره ارزی بر اساس مصوبه هیات وزیران فرصت دارند تا پایان شهریور ماه سال جاری علاوه بر استفاده از بخشودگی جرایم تاخیر، از شرایط ویژه دولت برای تسویه و تقسیط بدهی ارزی خود به صورت ریالی نیز بهره مند شوند.
  • سه شنبه 25 شهریور 1399 ساعت 16:30

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، براساس اصلاحیه آیین نامه اجرایی ماده 20 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب هیات وزیران، بدهکاران صندوق ذخیره ارزی در صورت ارایه درخواست خود از شرایط بخشودگی جرایم تاخیر و همچنین شرایط تبدیل تعهد (تبدیل بدهی ارزی به ریال) برای پرداخت اقساط سر رسید شده به صورت یکجا و یا در صورت عدم امکان، تقاضای تقسیط بدهی بهره مند می شوند که صرفا یک بار و در قالب فروش اقساطی حداکثر به مدت 4 سال با اقساط شش ماهه است.


تمامی تسهیلات گیرندگانی که طرح تسهیلاتی آنها در دوره تنفس و یا بازپرداخت اقساط قرار داشته و یا دوره تامین مالی طرح (استفاده، تنفس و بازپرداخت) به اتمام رسیده اما همچنان بدهکار هستند، مشمول استفاده از مزایای آیین نامه اجرایی مذکور خواهند بود و شرط بازپرداخت 25 درصد علی الحساب اقساط سر رسید گذشته به نرخ روز گشایش حذف شده است.


مهلت استفاده از شرایط این آیین نامه، پایان شهریور ماه سال جاری است و متقاضیان باید با توجه به محدودیت زمانی در نظر گرفته شده، درخواست های خود را سریعا به شعب بانک ملی ایران ارایه کنند.


بدهی ارزی تسهیلات گیرندگانی که تا پایان مدت مذکور درخواست کتبی خود را برای تسویه یک جای بدهی به شعبه ارایه دهند، بدهی ارزی خود را با نرخ هر دلار حدود 30 هزار ریال تسویه خواهند کرد.


لازم به ذکر است، پس از تاریخ مذکور، تسویه بدهی تسهیلات گیرندگان بر اساس قراردادهای اولیه به ارز و یا با نرخ روز خواهد بود.


ثبت نظر

ارسال