نمایشگاه تراکنش و نشست هم اندیشی فابا با اصحاب رسانه

نمایه بانک : دکتر محمد مراد بیات _مدیرعامل مرکز فابا و دبیرکل رویداد تراکنش_ در دیدار با اهالی رسانه، با تشریح اهداف و رویکردهای چهارمین نمایشگاه تراکنش و روند اجرایی رویداد ITE ، از مدیران رسانه های حوزه اقتصاد و بانک خواست تا از این رویداد سازنده حمایت همه جانبه کنند و در این مسیر به عزت ملی و یکپارچگی در جهت غلبه بر مشکلات پیش آمده در حوزه اقتصادی بیندیشند و برای هرچه بهتر برگزار شدن نمایشگاه تراکنش امسال ، آنهم در شرایطی که قرار است دور جدید تحریم های آمریکا از 13 آبان بر ایران تحمیل شود، به مجموعه برگزار کننده این رویداد بزرگ یاری رسانند.
  • پنجشنبه 3 آبان 1397 ساعت 20:0

خبرنگار و نویسنده: نازیلا محمدی

به گزارش نمایه بانک ، در چنین شرایطی نزدیک به بیست روز مانده تا برگزاری نمایشگاه تراکنش، مرکز فابا از اهالی رسانه دعوت کرد تا با ارائه راهکارها و نظرات خود در یک نشست هم اندیشی ، این مجموعه را در به ثمر نشاندن اهداف بلند طراحی شده برای برگزاری ITE 2018  یاری دهند.

چهارمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران 22 آبان ماه در بوستان گفت‌وگو آغاز به کار خواهد کرد و قرار است هزاران نفر از مدیران، کارشناسان و صاحب نظران عرصه بانکداری و پرداخت، شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در کنار ده‌ها کسب و کار حوزه فین‌تک و شهر هوشمند، یکی از بزرگترین گردهمایی‌های این صنعت را با شکوه هر چه بیشتر برگزار کنند.  مرکز فابا همانند سالهای گذشته و برای چهارمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران ITE 2018  در نظر دارد تا این رویداد مهم را که همسو با سند چشم انداز 1404 است ، تبدیل به مرکز ثقل توجه فناوران صنایع مالی و بانکی خاورمیانه کند و رویکرد  آن را بر اساس الگوی توسعه هزاره سوم ، توسعه کسب و کار بخش خصوصی در عرصه فناورری های نوین صنایع مالی و بانکی قرار داده است .

نمایشگاه تراکنش 2018 در بحبوحه اعمال دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران به ویژه در بخش بانکداری و پرداخت برگزار می شود و این رویداد چنان که باید به صحنه وحدت و وفاق ملی در نمایش توانمندی های کشور عزیزمان ایران تبدیل شده است.

حضور حامیان راهبردی در کنار این رویداد ملی و بزرگ  یکی ازجنبه های مهم نمایشگاه تراکنش ایران است . حامیان راهبردی شامل وزارت خانه ها، سازمان ها و نهادهای حاکمیتی و دولتی است که با اعلام حمایت معنوی خود، شرایط مناسب را برای معرفی این نمایشگاه در داخل و خارج از کشور فراهم می سازند و زمینه انتقال دانش فنی به کشور و توسعه صنایع مالی و بانکی را رقم می زنند. معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و مرکز ملی فضای مجازی، از جمله حامیان راهبردی چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران هستند. 

حامیان راهبردی نمایشگاه تراکنش ایران از ابتدا تا کنون ؛ مرکز فناوری، اطلاعات و ارتباطات ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مرکز همکاری های فناوری  و نوآوری ریاست جمهوری، شهرداری تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، پلیس فتا، سازمان فناوری اطلاعات ایران، اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران، مرکز ملی فضای مجازی و سازمان سرمایه گذاری خارجی بوده اند.

تراکنش چهارم نیز بی شک با توجه به شرایط امروز کشور و اهمیت تزریق امید و نشاط به جامعه کسب و کاری و همچنین ترسیم چهره جدیدی از صنعت بانکداری و پرداخت کشور، شاهد همراهی و حضور حامیان بزرگ در کنار خود خواهد بود و قطعا همه دستگاه ها و نهادهای تصمیم گیر و حیاتی در کشور با درک اهمیت برگزاری این نمایشگاه  همزمان با اوج تحریم ها در کنار ITE 2018 خواهند بود.

شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه تراکنش ایران، با توجه به اعمال مجدد تحریم‌های نفتی و بانکی علیه کشور در 13 آبان جاری و با توجه به رسالت این رویداد در نمایش توانمندی‌ها و دستاوردهای صنعت بانکداری و پرداخت کشور، بر آن شد تا شعار «تراکنش علیه تحریم» را برای چهارمین دوره برگزاری این نمایشگاه انتخاب کند.

این شعار با توجه به موقعیت خطیر کشور در ماه‌های اخیر و با توجه به هدف نمایشگاه تراکنش ایران برای کاهش فشار بر کسب و کارها و ایجاد رونق و امید در صنعت بانکداری و پرداخت انتخاب شده است. این در حالی است که همزمان، نمایشگاه تراکنش ایران در نظر دارد این دوره از رویداد را به محلی برای ارائه پلن B کسب و کارهای صنعت بانکداری و پرداخت در دوران تحریم‌ها تبدیل کند.

 اما باید دانست که «تراکنش علیه تحریم» تنها یک شعار نیست و مرکز فابا به عنوان برگزار کننده نمایشگاه تراکنش ایران به دنبال ایجاد تعامل و همدلی در صنعت بانکداری و پرداخت است. تراکنش در دل خود به معنای تعامل و در مقابل آن، تحریم به معنای تقابل است، نمایشگاه تراکنش ایران با انتخاب این شعار به دنبال ترویج تعامل و گفت‌وگو در بخش‌های مختلف، چه در داخل و چه در خارج از کشور است.

با توجه به اینکه تحریم‌های یکجانبه آمریکا نه تنها دو صنعت کلیدی نفت و بانکداری ایران که عزت ملی ما را نشانه رفته است، حضور پر شور فعالان صنعت بانکداری و پرداخت در رویداد ITE می‌تواند نشان‌دهنده عزم جدی و مسئولیت‌پذیری آنها برای مدیریت خردمندانه در دوران تحریم‌ها باشد.

بدون شک کسب‌ و‌ کارهای مسئولیت‌پذیر از این فرصت برای نمایش پیشرفت‌ها، توانمندی‌ها و نوآوری‌های خود استفاده می‌کنند. این رویداد امروز به سمبل عزت ملی صنعت بانکداری و پرداخت تبدیل شده است و همه اضلاع این صنعت همصدا و همدل بنا دارند وحدت و همگرایی خود را در این شرایط خطیر به نمایش بگذارند.

در این رویداد، علاوه بر کسب و کارهای فعال در حوزه صنایع مالی، بانکی و پرداخت، استارت‌آپ‌های فین‌تکی و شهر هوشمند نیز شرکت می‌کنند. شهرداری 17 کلان شهر کشور نیز در نمایشگاه حضور دارند.   همچنین محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران شرکت می‌کند.  

فعالان صنعت بانکی و پرداخت که مخالف تحریم‌های آمریکا هستند و می‌خواهند سرافرازی ملی را در برابر این اقدامات به نمایش بگذارند از نمایشگاه تراکنش ایران حمایت می‌کنند.

مرکز فابا، با چنین رویکردی مصمم است که با همه توان خود چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران را پربارتر و پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار کند. 

این مرکز قصد دارد ITE 2018 را به میعادگاهی برای نمایش عزت و وحدت بخش‌های مختلف کشور در برابر اقدامات یک طرفه و ظالمانه آمریکا تبدیل کند.

چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران 22 تا 24 آبان سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران، واقع در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود.

هر کدام از روزهای چهارمین نمایشگاه تراکنش به یک موضوع پرداخته می شود ؛ روز اول، "روز بلاک چین" است و در آن سمینار بلاک چین و نشست ارز رمز ملی برگزار می شود . روز دوم ، "روز پرداختی" نامیده شده و در آن سمینار پرداخت خرد و نشست اپ های پرداختی و پیام رسان ها برگزار می گردد و روز سوم،  "روز هوشمند سازی" نامیده شده و در آن سمینارهوش مصنوعی و نشست شهر هوشمند و پرداخت همراه را خواهیم داشت. 


نظرات

اهالی منطقه۶

سلام مرکز فا با با عقد قرار داد با ایرانسل اجازه نصب دکل روی پشت بام خود را بدون در نظر گرفتن ضوابط نصب آنتن شورای شهر تهران نموده و آرامش روانی و روحی و سلامتی همسایگان مسکونی و بیمارستان مصطفی خمینی را با این کار هدف قرارداده و به شکایت و اعتراض ساکنین پاسخگو نمی باشد همسایگان مرکز فابا

ثبت نظر

ارسال