چتر حمایت بانک ملی ایران بر سر صادرات کشور

نمایه بانک : حمایت همه جانبه‌ هدفمند از صادرات کالاها و خدمات یکی از 24 فرمان مقام معظم رهبری در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است و در شرایطی که فشارهای دشمن برای شکستن مقاومت تولیدکنندگان کشور طی سال های اخیر افزایش یافته، این سیاست ها به ویژه در بخش صادرات، نقشه راهی مطمئن برای گذر از شرایط جنگ اقتصادی خواهد بود.
  • دوشنبه 29 مهر 1398 ساعت 11:0

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، بانک ملی ایران به عنوان بازوی حمایتی اقتصاد کشور که همواره در تامین مالی پروژه های بزرگ کشور، حمایت از واحدهای تولیدی و کمک به اشتغال پایدار پیشگام بوده، با افزایش نقش آفرینی خود در اعطای تسهیلات نیز قدم های محکمی را در جهت افزایش توان تولید کنندگان و رونق صادرات برداشته است.

همچنین تمرکز بر احیا و بازگشت بنگاه های تولیدی بحران زده به چرخه تولید از دیگر اقدامات مهم بانک ملی ایران در راستای حمایت از تولیدکنندگان و همچنین بخش صادرات کشور است و طی سال های گذشته چرخ تولید صدها واحد از این بنگاه ها با تسهیلات این بانک دوباره به گردش درآمده است.

بانک ملی ایران در سال گذشته هم به منظور رونق بازار کسب و کار بیش از دو هزار بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط را تامین مالی کرده است که تعدادی از این بنگاه ها در بخش صادرات فعال بوده اند.

این بانک در نیمه نخست سال جاری نیز بیش از یک هزار و 776 میلیارد ریال تسهیلات به بخش صادرات تخصیص داده است تا سهمی در رسیدن به هدف والای جهش صادرات در کشور و حضور صادرکنندگان ایرانی در بازارهای جهانی داشته باشد.

همچنین در سال گذشته نیز بانک ملی ایران بالغ بر چهار هزار و 995 میلیارد ریال تسهیلات به بخش صادرات پرداخت کرده است تا بتواند نقشی موثر در تاب آوری اقتصادی و رونق صادرات کشور در شرایط جنگ اقتصادی داشته باشد.


ثبت نظر

ارسال