افت شاخص و حجم معاملات در بورس تهران

نمایه بانک : بازار سرمایه ایران در اولین روز کاری این هفته با کاهش ۳۵۰ واحدی شاخص کل روبه‌رو شد اما آیفکس توانست نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته یکواحد رشد کند و به رقم ۸۰۱ واحدی برسد.
  • شنبه 27 شهریور 1395 ساعت 15:30

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا، دماسنج بازار سرمایه ایران امروز از ابتدای باز شدن معاملات با شیب کمی شروع به افت کرد و تا ۲۰ دقیقه مانده به پایان دادوستدها تا نقطه ۷۶ هزار و ۳۰۷ واحدی پایین آمد. از این لحظه به بعد تا پایان زمان معاملات با شیب تندی روند نزولی خود را ادامه داد و در نهایت در تراز ۷۶ هزار و ۱۰۵ واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن امروز ۴.۱ واحد رشد کرد و به رقم ۱۴ هزار و ۴۵۵ واحدی رسید، اما شاخص آزاد شناور با ۳۹۴ واحد کاهش رقم ۸۴ هزار و ۵۱۹ واحدی را تجربه کرد.  شاخص بازار اول نیز با ۲۸۶ واحد کاهش به عدد ۵۳ هزار و ۳۵۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم با ۵۲۶ واحد افت، تراز ۱۶۵ هزار و ۸۶۶ واحدی را تجربه کرد.

نماد معاملاتی گسترش نفت و گاز پارسیان، نفت و پارس پتروشیمی تامین و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین تاثیر را در روند کاهشی شاخص کل بورس داشته‌اند، اما نماد شرکت‌های گروه بهمن، پتروشیمی مبین و معدنی و صنعتی گلگهر بیشترین فشار را برای بالا نگه داشتن دماسنج بازار اعمال کردند.

این روزها بازار سرمایه ایران شاهد روند کاهشی و اصلاح قیمت هاست تعدادی از کارشناسان بازار سرمایه علت این روند را شرایط خاص شهریور ماه و نزدیک شدن به پایان سال مالی و تسویه اعتباری شرکت های کارگزاری می داند به طوری که این موضوع تا حدودی سبب شده کفه عرضه از تقاضا سنگین تر  و فشار عرضه سبب کاهش قیمت ها در بسیاری از نمادها شود. تعدادی امید دارند با شروع مهر ماه روند حرکتی قیمت ها صعودی شود و شاخص کل در تراز بالاتری بایستد.

در معاملات امروز در نماد گروه بهمن بیش از ۷۷ درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقوقی و بیش از ۵۰ درصد عرضه‌ها مربوط به حقیقی‌ها بود. همچنین در نماد فولاد خراسان ۱۰۰ درصد عرضه‌ها را حقیقی‌ها به خود اختصاص دادند و حقوقی‌ها بیش از ۹۳ درصد خریدها را از آن خود کردند به‌طوری که در این نماد ۳۲۹ هزار و ۸۱۰ سهم، توسط حقیقی‌ها عرضه شد که از مجموع این رقم ۳۰۸ هزار و ۹۲۸ سهم توسط حقوقی‌ها خریداری‌ شد و حقیقی‌ها تنها ۲۰ هزار و ۸۸۲ سهم را در خرید به خود اختصاص می‌دهند.

همچنین در نماد تاپیکو بیشتر عرضه و تقاضاها توسط سهامداران حقیقی انجام شد به‌طوری که ۹۴ درصد از خریدها مربوط به افراد حقیقی و نزدیک به ۱۰۰ درصد عرضه‌ها نیز مربوط به حقیقی‌ها بود.

تعداد داد و ستدهای گروه خودرو در معاملات امروز نزدیک به ۱۲ هزار معامله بود به‌طوری که در این گروه ۱۴۳ میلیون و ۲۴۶ هزار سهم به ارزش ۲۱ میلیارد و ۴۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

همچنین در گروه قندی‌ها، چهار هزار و ۱۸۴ معامله صورت گرفت و طی این معاملات ۴۲ میلیون و ۵۱۹ هزار سهم به ارزش ۹ میلیارد و ۵۵۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

بیشترین حجم معاملات را امروز نماد سایپا به خود اختصاص داد به‌طوری که در این نماد ۳۰ میلیون و ۸۶۳ هزار سهم به ارزش سه میلیارد و ۴۶۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۷۷ میلیارد و ۲۷۷ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴۸۵ میلیون و ۹۱۵ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۴۷ هزار نوبت دادوستد بود.

امروز نماد معاملاتی شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان به علت اعلام پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریورماه سال ۱۳۹۶ بدون محدودیت نوسان قیمت و  همچنین نماد معاملاتی شرکت لابراتوار دکتر عبیدی با توجه به تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم سال منتهی به ۳۰ آذرماه سال ۱۳۹۵ بدون محدودیت نوسان قیمت و با استفاده از مکانیسم حراج ‌تک‌قیمتی آماده انجام معامله بودند.

همچنین در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین بابت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی متوقف شد.

آیفکس امروز یک واحد رشد کرد و به تراز ۸۰۱ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران نیز به رقم ۷۸ میلیارد و ۹۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۷۹ میلیون و ۴۴۴ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی کمی بیشتر از ۱۸ هزار نوبت دادوستد بود.


ثبت نظر

ارسال