افت گروه‌های قندی و خودرویی در کنار رشد نفتی‌ها

نمایه بانک : در حالی که امروز گروه خودرو و ساخت قطعات در بورس، روز نه چندان مساعدی را پشت سر گذاشت در گروه نفتی شاهد رشد تعداد زیادی از نمادها بودیم. قندی هایی که در هفته های گذشته رشد خوبی را تجربه کردند نیز امروز با کاهش نسبتا چشمگیری مواجه شدند.
  • شنبه 17 مهر 1395 ساعت 22:21

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از  ایسنا، ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران امروز -شنبه- به رقم ۱۶۱ میلیارد و ۱۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالغ شد که این عدد ناشی از دست به دست شدن ۸۷۲ میلیون و ۲۲۶ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۳ هزار و ۶۱۲ نوبت داد و ستد بود.

همچنین شاخص کل بازده نقدی و قیمتی تالار شیشه‌ای با ۳۴ واحد رشد نسبت به روز گذشته در تراز ۷۷ هزار و ۲۱۷ واحد ایستاد، اما شاخص کل هم‌وزن با ۲۲ واحد کاهش به رقم ۱۵ هزار و ۸ واحد رسید. شاخص آزاد شناور نیز با ۱۸.۴۲ واحد کاهش عدد ۸۶ هزار و ۴۹ واحدی را تجربه کرد.

امروز در حالی شاخص بازار اول شاهد رشد ۸۲ واحدی بود که شاخص بازار دوم بیش از ۲۷۰ واحد کاهش یافت و در تراز ۱۶۹ هزار و ۶۱ واحدی ایستاد.

نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۷۰ واحد تاثیر مثبت در شاخص کل، بیشترین نقش را در نوسانات صعودی دماسنج بازار سرمایه داشت. پس از این نماد پالایش نفت تبریز، پتروشیمی جم و ملی صنایع مس ایران بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل برجای گذاشتند.

نماد معاملاتی سایپا امروز با ۲۲ واحد تاثیر منفی در دماسنج بازار، بیشترین نقش را در افت شاخص کل بازی کرد. پس از این نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ماشین‌سازی اراک و شرکت ارتباطات سیار ایران بیشترین نقش را در افت نماگر بازار داشتند.

اما در عین حال نماد سایپا بیشترین حجم و ارزش معاملات را امروز به خود اختصاص داد به طوری که بیش از ۹۵ میلیون سهم به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۳۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در ۵ هزار و ۴۹۹ نوبت معامله در این نماد داد و ستد شد.

همچنین در گروه پتروشیمی ایرانیان تعداد ۵۴ میلیون و ۸۲۲ هزار سهم به ارزش نزدیک هفت میلیارد تومان تنها در یک معامله درون گروهی کد به کد شد. همچنین معامله عمده دیگری در سرمایه گذاری سپه رخ داد به طوری که در این تک معامله نزدیک به ۵۴ میلیون سهم به ارزش تقریبا هشت میلیارد تومان در کدهای درون گروهی دست به دست شد.

در نماد سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نیز ۱۵ میلیون سهم به ارزش ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان تنها در یک معامله درون گروهی کد به کد شد.

در گروه خودرو امروز ۲۱ هزار و ۸۶۱ معامله صورت گرفت که در این معاملات بیش از ۳۰۷ میلیون سهم به ارزش ۵۰ میلیارد و ۵۳۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. در گروه فرآورده‌های نفتی نیز نزدیک به ۶ هزار نوبت معامله به وقوع پیوست و در این معاملات بیش از ۵۴ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۲۴ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

در حالی که امروز گروه خودرو و ساخت قطعات شاهد ریزش‌هایی در قیمت سهام خود بودند و تقریبا به صورت دسته‌جمعی قرمزپوش شدند که گروه فراوردهای نفتی، کک و سوخت هسته‌ای روز نسبتا سبزی را پشت سر گذاشت و بیشتر نمادهای این گروه شاهد افزایش قیمت پایانی بودند. هر چند که نفت پاسارگارد، نفت سپاهان و نفت ایرانول کاهش‌هایی را در این گروه تجربه کردند. گروه قندی نیز بر خلاف هفته های گذشته شاهد روز مساعدی در نمادهای خود نبود و این گروه در بیشتر نمادها با افت قیمت رو به رو شد.

آیفکس نیز امروز ۳.۷ واحد رشد کرد و به رقم ۸۱۵.۵ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۹۴ میلیارد و ۶۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۰۵ میلیون و ۸۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۴۰ هزار نوبت داد و ستد بود.


ثبت نظر

ارسال